TR EN

THESIS INTRODUCTION AND SEMINAR PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
SABE503 THESIS INTRODUCTION AND SEMINAR 3 0 0 18

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Prof.Dr. ARİF ÖNDER
Instructor(s) of the Course Unit Prof.Dr. ALİ ÖZDEK
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Yüksek Lisans seminer dersi öğrencinin hakim olduğu yada tez konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde hazırlayarak, grup önünde sunma, anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirme ilişkin bilgi, beceri ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: Üniversitenin tez yazım kılavuzu esas alınarak tez çalışmalarının şekil özellikleri açısından analiz edilmesi ve kavranması.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Tez yazma ve sunum yapma ile ilgili kavramları, teorik ve pratik yönetim süreçlerini tanımlar.
Bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde, grup önünde konuşabilme, anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirir.
Konferans ve sunum tekniklerini izlemeyi, tartışabilmeyi ve kaynak araştırma ve yönetiminde etkinlik kazanır.
Tez yazma ve sunum yapma ile ilgili kavramları, teorik ve pratik yönetim süreçlerini kavrayarak uygular.
Toplum içinde konuşma becerisi kazanır.
Bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirir.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Literatür tarama, Bireysel Araştırma Seminerin konusunun belirlenmesi Anlatım
2 Literatür tarama Literatür araştırması Anlatım
3 Literatür tarama Literatür araştırması Anlatım
4 Literatür tarama Literatür araştırması Anlatım, Soru Cevap
5 Literatür tarama Veri toplama Anlatım, Soru Cevap
6 Literatür tarama Veri toplama Anlatım, Soru Cevap
7 Literatür tarama Veri toplama Anlatım, Soru Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama Veri toplama Anlatım, Soru Cevap
10 Literatür tarama Veri analizi Anlatım, Soru Cevap
11 Literatür tarama Veri analizi Anlatım, Soru Cevap
12 Literatür tarama Rapor hazırlama Anlatım, Soru Cevap
13 Literatür tarama Rapor hazırlama Anlatım, Soru Cevap
14 Literatür tarama Rapor hazırlama Anlatım, Soru Cevap
15 Literatür tarama Sunum Anlatım, Soru Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Katz J.,(2002) Handbook of Clinical Audiology, Lippincott Williams&Wilkins

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Gains current evidence-based information at the postgraduate level in the field of audiology.
5

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Knows the interdisciplinary relations of audiology science.
5

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Produces solutions by using scientific knowledge in the field of audiology.
5

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Using the scientific knowledge in the field of audiology, applies the solutions to the problems.
5

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Plays an active role in the solution of the problems encountered in audiology.
5
2
Plans, conducts and concludes a scientific study on audiology.
5

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Can update their knowledge and skills in the field of audiology for life.
5

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Uses the technological equipment required by the science of audiology at an advanced level.
3
2
Presents a scientific study verbally or in writing.
5

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Contributes to the studies that will guide national and international health policies by observing the hearing and public hearing and adhering to ethical principles.
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 1 14
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 5 70
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 10 140
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 14 8 112
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 9 126
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 71 0 463
Total Workload of the Course Unit 463
Workload (h) / 25.5 18,2
ECTS Credits allocated for the Course Unit 18,0