Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
SABE503 |
TEZE GİRİŞ VE SEMİNER |
3 |
0 |
0 |
18 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Prof.Dr. ARİF ÖNDER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi FATMA SILA AYAN |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Yüksek Lisans seminer dersi öğrencinin hakim olduğu yada tez konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde hazırlayarak, grup önünde sunma, anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirme ilişkin bilgi, beceri ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Üniversitenin tez yazım kılavuzu esas alınarak tez çalışmalarının şekil özellikleri açısından analiz edilmesi ve kavranması. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Tez yazma ve sunum yapma ile ilgili kavramları, teorik ve pratik yönetim süreçlerini tanımlar. |
Bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde, grup önünde konuşabilme, anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirir. |
Konferans ve sunum tekniklerini izlemeyi, tartışabilmeyi ve kaynak araştırma ve yönetiminde etkinlik kazanır. |
Tez yazma ve sunum yapma ile ilgili kavramları, teorik ve pratik yönetim süreçlerini kavrayarak uygular. |
Toplum içinde konuşma becerisi kazanır. |
Bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür tarama, Bireysel Araştırma |
Sağlık bilimlerinde teori ve araştırma |
Anlatım |
2 |
Literatür tarama |
Araştırma konusu belirleme ve literatür taraması |
Anlatım |
3 |
Literatür tarama |
Araştırma önerisi hazırlama |
Anlatım |
4 |
Literatür tarama |
Metodoloji ile ilgili temel kavramlar |
Anlatım, Soru Cevap |
5 |
Literatür tarama |
Veri analizi ile ilgili temel bilgiler-1 (Veri kavramı, değişken türleri, analize giriş) |
Anlatım, Soru Cevap |
6 |
Literatür tarama |
Veri analizi ile ilgili temel bilgiler-2 (farklı metodolojilerde veri değerlendirme) |
Anlatım, Soru Cevap |
7 |
Literatür tarama |
IMRAD ve farklı yapılandırma skalaları |
Anlatım, Soru Cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür tarama |
Bilimsel araştırma ve yazımında etik-1 |
Anlatım, Soru Cevap |
10 |
Literatür tarama |
Bilimsel araştırma ve yazımında etik-2 |
Anlatım, Soru Cevap |
11 |
Literatür tarama |
Sunum hazırlama teknikleri |
Anlatım, Soru Cevap |
12 |
Literatür tarama |
Etkili sunum becerileri |
Anlatım, Soru Cevap |
13 |
Literatür tarama |
Öğrenci ödev sunumları 1 |
Anlatım, Soru Cevap |
14 |
Literatür tarama |
Öğrenci ödev sunumları 2 |
Anlatım, Soru Cevap |
15 |
Literatür tarama |
Ödev değerlendirmeleri |
Anlatım, Soru Cevap |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Katz J.,(2002) Handbook of Clinical Audiology, Lippincott Williams&Wilkins |
Thomas C. (2021) Research Methodology And Scientific Writing-Springer |
Hedge, M.N. 2022 A Coursebook on Scientific and Professional Writing for Speech-Language Pathology-Plural Publishing Inc. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Odyoloji alanında lisans üstü düzeyde kanıta dayalı güncel bilgiye sahip olur.
|
|
|
|
|
|
5 |
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Odyoloji biliminin disiplinler arası ilişkilerini bilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Odyoloji alanındaki bilimsel bilgilerini kullanarak çözüm üretir.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Odyoloji alanındaki bilimsel bilgilerini kullanarak karşılaştığı sorunlara ürettiği çözümleri uygular.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Odyoloji ile ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde etkin rol oynar.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Odyoloji ile ilgili bir bilimsel çalışmayı planlar, yürütür ve sonuçlandırır.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Odyoloji alanındaki bilgi ve becerilerini yaşam boyu güncelleyebilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Odyoloji biliminin gerektirdiği teknolojik donanımı ileri düzeyde kullanır.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Bir bilimsel çalışmayı sözel ya da yazılı olarak sunar.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Toplum ve birey işitme sağlığını gözeterek ve etik ilkelere bağlı kalarak ulusal ve uluslararası sağlık politikalarına yön verecek çalışmalara katkı sağlar.
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
1 |
14 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
5 |
70 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
10 |
140 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
14 |
8 |
112 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
14 |
9 |
126 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
71 |
0 |
463 |
|
Genel Toplam |
463 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
18,2 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
18,0 |
|