Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
BEY242 | FOOD CHEMISTRY AND ANALYSES II | 4 | 5 | 4 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi HATİCE MERVE BAYRAM |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Farklı besin gruplarının (et, yumurta, süt, tahıl ve kurubaklagil) kimyasal özellikleri, işleme yöntemleri ve analizleri, enzimler, fonksiyonel besinler, kimyasal bulaşanlar ve kimyasal kalite kontrol analizlerine ilişkin bilgi, beceri ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Besin kalitesi kavramı ve değerlendirme yöntemleri, enzimlerin yapısı ve kullanım alanları, et, yumurta, süt ve tahılların özellikleri, işleme yöntemleri ve laboratuvar uygulamaları, renk ve aroma bileşenleri, katkı maddeleri, probiyotikler, prebiyotikler, genetik modifiye besinler, içeceklerin (çay, kahve, kakao vb.) özellikleri ve işleme yöntemleri. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Besin kalitesinin değerlendirilmesinde kullanılan objektif ve subjektif yöntemleri kullanır. |
Gıda endüstrisinde kullanılan enzimlere örneklerle açıklar. |
Et, yumurta, süt ve tahılların temel besin gruplarının genel yapılarını ve özelliklerini tanımlar. |
Gıdaların işlenmesi sürecinde besinlerde meydana gelen önemli kimyasal reaksiyonları keşfeder. |
Besinlerin kimyasal analizlerinde kullanılan temel laboratuvar tekniklerini takip eder. |
Doğal pigmentlerin ve renklendiricilerin yapı ve özelliklerini tanımlar. 4 (C-IDENTIFIES) |
Gıda katkı maddelerinin gıda kalitesi ve güvenliği üzerindeki etkilerini ana hatlarıyla belirtir. |
Fonksiyonel besinleri ve sağlık üzerine etkilerini açıklar. |
Genetiği değiştirilmiş gıdaların üretim süreçlerini ve sağlık üzerindeki olası etkilerini açıklar. |
Çay, kahve, kakao ve çikolatanın kimyasal özelliklerini ve sağlık üzerindeki fonksiyonel etkilerini açıklar. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Besin kimyası ve analizleri II dersine giriş | Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması, Web tabanlı öğrenme |
2 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Enzimlerin yapısı, sınıflandırılması ve gıda endüstrisinde kullanım alanları | Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması, Web tabanlı öğrenme |
3 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Et ve et ürünlerinin özellikleri ve fonksiyonları | Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması, Web tabanlı öğrenme |
4 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Yumurta kimyası | Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması, Web tabanlı öğrenme |
5 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Süt ve süt ürünlerinin özellikleri ve fonksiyonları | Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması, Web tabanlı öğrenme |
6 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Tahıl ve kuru baklagillerin özellikleri ve fonksiyonları | Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması, Web tabanlı öğrenme |
7 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Besinlerde bulunan doğal renk ve tat maddeleri | Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması, Web tabanlı öğrenme |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Besin katkı maddeleri; gıda boyaları, koruyucu maddeler vb. | Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması, Web tabanlı öğrenme |
10 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Besinlerde bulunan toksik öğeler | Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması, Web tabanlı öğrenme |
11 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Fonksiyonel besinler; prebiyotikler ve probiyotikler | Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması, Web tabanlı öğrenme |
12 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Fonksiyonel besinler; fitokimyasal içeren besinler | Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması, Web tabanlı öğrenme |
13 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Genetiği değiştirilmiş gıdalar | Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması, Web tabanlı öğrenme |
14 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Çay, kahve, kakao ve çikolatanın özellikleri ve fonksiyonları | Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması, Web tabanlı öğrenme |
15 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Genel tekrar | Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması, Web tabanlı öğrenme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Demirci M. (2008). Gıda Kimyası, 4.baskı. Onur Grafik, İstanbul. |
Rajuva, T. R., & Joy, P. (2014). Food technology lab manual. https://www.researchgate.net/publication/306017974 |
Uylaşer, V., & Başoğlu, F. (2016). Temel gıda analizleri. Dora Yayıncılık. |
Kontogiorgos, V. (2021). Introduction to food chemistry (pp. 19–53). Springer. |
Miller, D. D., & Yeung, C. K. (2022). Food chemistry: A laboratory manual (2nd ed.). Wiley. ISBN: 978-1-119-71460-6. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Assess the knowledge of all disciplines that examine the relationship between humans, the environment and food and form the basis of Nutrition and Dietetic practice.
|
5 | |||||
2 |
Define current knowledge and practices in Nutrition and Dietetics.
|
3 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use up-to-date technological resources in the process of obtaining and providing information in the field of Nutrition and Dietetics.
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Asses general health problems related to nutrition.
|
2 | |||||
2 |
Explain the Nutrition and Dietetic practices by using knowledge in this field.
|
2 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply legal and ethical principles in the use of knowledge in the field of Nutrition and Dietetics.
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply knowledge and skills in the field of Nutrition and Dietetics.
|
4 | |||||
2 |
Follow the plans, policies, laws, regulations and legislations that affect the dietitian profession.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the information about Nutrition and Dietetics with a critical perspective.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follow new developments in the field of Nutrition and Dietetics with sufficient foreign language knowledge.
|
4 | |||||
2 |
Communicate effective verbal and written interaction between individuals.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the factors affecting the food quality of the individual and society in the production-consumption chain.
|
5 | |||||
2 |
Respond to clients' health, social and environmental problems.
|
0 | |||||
3 |
Evaluate the nutritional status of the patients.
|
0 | |||||
4 |
Interpret the clinical findings of the patients in terms of nutrition.
|
0 | |||||
5 |
Plan client-specific nutritional treatments.
|
0 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 10 | 1 | 10 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 7 | 1 | 7 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 89 | 0 | 131 |
Total Workload of the Course Unit | 131 | ||
Workload (h) / 25.5 | 5,1 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |