TR EN

NUTRITIONAL EPIDEMIOLOGY PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
BEY348 NUTRITIONAL EPIDEMIOLOGY 6 2 2 4

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi HATİCE MERVE BAYRAM
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Beslenme epidemiyolojisi ve halk sağlığı sorunları, diyetisyenin politika planlamasındaki rolü, hastalık epidemiyolojisindeki araştırma yöntemleri ve çeşitli hastalıkların epidemiyolojisine ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: Epidemiyoloji, beslenme epidemiyolojisi, risk grupları, protein- enerji malnütrisyonu, emzirme politikaları, obezite, diyabet, kardiyovasküler hastalıklar, kanser, kemik hastalıkları, diş çürükleri, vitamin ve mineral yetersizlikleri epidemiyolojisi, dünyada ve ülkemizde uygulanan beslenme plan ve politikaları ve epidemiyolojik çalışmaların planlanması.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Epidemiyoloji ve beslenme epidemiyolojisini tanımlar.
Beslenme sorunları ve risk grupları açısından besin ve beslenme politikalarının önemini savunur.
Beslenme epidemiyolojisinde kullanılan araştırma yöntemlerini açıklar ve uygular.
Diyetisyenin halk sağlığının geliştirilmesindeki rolünü ve beslenme politikalarının planlanması ve yönetimindeki yerini açıklar.
Protein enerji malnütrisyonunu ve epidemiyolojisini açıklar.
Obeziteyi ve epidemiyolojisini inceler.
Diyabet ve epidemiyolojisini ana hatlarıyla belirtir.
Kardiyovasküler hastalıklar ve epidemiyolojisini tanımlar.
Kanser ve epidemiyolojisini analiz eder.
Kemik hastalıkları ve epidemiyolojisini ilişkilendirir.
Diş çürükleri ve epidemiyolojisini açıklar.
Vitamin ve mineral yetersizlikleri ve epidemiyolojisini açıklar.
Dünyada ve Türkiye'de uygulanan beslenme politikalarını analiz eder ve bu politikaları halk sağlığı ile ilişkilendirir.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Epidemiyoloji ve beslenme epidemiyolojisi Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
2 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Beslenme epidemiyolojisinde kullanılan araştırma yöntemleri Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
3 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Protein enerji malnütrisyonu ve epidemiyolojisi Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
4 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Obezite ve epidemiyolojisi Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
5 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Diyabet ve epidemiyolojisi Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
6 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Kardiyovasküler hastalıklar ve epidemiyolojisi Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
7 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Kanser ve epidemiyolojisi Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Kemik hastalıkları ve epidemiyolojisi Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
10 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Diş çürükleri ve epidemiyolojisi Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
11 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Vitamin yetersizlikleri ve epidemiyolojisi Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
12 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Vitamin yetersizlikleri ve epidemiyolojisi Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
13 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Mineral yetersizlikleri ve epidemiyolojisi Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
14 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Mineral yetersizlikleri ve epidemiyolojisi Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
15 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Dünyada ve ülkemizde uygulanan beslenme plan ve politikaları Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Baysal, A., ve ark. (2018). Diyet el kitabı. Hatiboğlu Yayınevi.
Mahan, L. K., Escott-Stump, S., Raymond, J. L., & Krause, M. V. (2012). Krause's food & the nutrition care process [E-book]. Elsevier Health Sciences.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Assess the knowledge of all disciplines that examine the relationship between humans, the environment and food and form the basis of Nutrition and Dietetic practice.
5
2
Define current knowledge and practices in Nutrition and Dietetics.
4

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Use up-to-date technological resources in the process of obtaining and providing information in the field of Nutrition and Dietetics.
1

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Asses general health problems related to nutrition.
1
2
Explain the Nutrition and Dietetic practices by using knowledge in this field.
4

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Apply legal and ethical principles in the use of knowledge in the field of Nutrition and Dietetics.
0

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Apply knowledge and skills in the field of Nutrition and Dietetics.
4
2
Follow the plans, policies, laws, regulations and legislations that affect the dietitian profession.
4

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the information about Nutrition and Dietetics with a critical perspective.
3

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Follow new developments in the field of Nutrition and Dietetics with sufficient foreign language knowledge.
0
2
Communicate effective verbal and written interaction between individuals.
3

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the factors affecting the food quality of the individual and society in the production-consumption chain.
0
2
Respond to clients' health, social and environmental problems.
0
3
Evaluate the nutritional status of the patients.
0
4
Interpret the clinical findings of the patients in terms of nutrition.
0
5
Plan client-specific nutritional treatments.
0

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 4 56
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 2 14
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 37 0 100
Total Workload of the Course Unit 100
Workload (h) / 25.5 3,9
ECTS Credits allocated for the Course Unit 4,0