Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
BEY244E | MATERNAL AND CHILD NUTRITION | 4 | 4 | 3 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | İngilizce |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi HATİCE MERVE BAYRAM |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Anne ve çocuk beslenmesinin önemi, gebelik ve bebek beslenmesi gereksinimleri, çocukların besin ihtiyaçları, beslenme sorunları ve çözüm önerileri ile tıbbi beslenme tedavisine ilişkin bilgi, beceri ve tutum kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Dünyada ve Türkiye’de anne ve çocuk beslenmesinin önemi, gebelik öncesi dönemde beslenme, gebelik ve emziklilik döneminde oluşan fizyolojik değişiklikler ve beslenme gereksinimleri, 0-1 yaş bebek beslenmesi, anne sütü, tamamlayıcı beslenme ve bebek formülaları, oyun çağı, okul öncesi, okul çağı ve adölesan dönemin özellikleri, enerji ve besin ögesi gereksinimleri, beslenme ile ilgili sorunlar ve çözüm önerileri, diyet tedavisi. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Türkiye ve Dünyadaki gebe-emzikli, çocuk ve adölesan dönemlerine ilişkin beslenme programları ve uygulamalarından öneriler paylaşır. |
Enerji ve makro besin ögeleri ile mikro besin ögelerinin anne çocuk beslenmesindeki önemini ve kaynaklarını açıklar. |
Gebelik-emziklilik dönemi için beslenme önerilerini ana hatlarıyla belirtir. |
Gebelik-emziklilik döneminde besin ögesi gereksinimleri hesaplar. |
Gebelik-emziklilik dönemi için gereksinimlerine uygun tıbbi beslenme programı hazırlar. |
Bebek formulalarının özelliklerini ve kullanım alanlarını karşılaştırır. |
Farklı yaş gruplarındaki çocuklarda beslenme ilkelerini açıklar. |
Farklı yaş gruplarındaki çocuklarda besin ögesi gereksinimleri hesaplar. |
Farklı yaş gruplarındaki çocuklarda gereksinimlere uygun tıbbi beslenme tedavisi hazırlar. |
Farklı yaş gruplarındaki çocuklarda beslenme sorunlarına yönelik çözüm önerilerini ana hatlarıyla belirtir. |
Dönemlerine göre çocukların beslenme sorunlarını açıklar. |
Dönemlerine göre gebelik ve beslenme ilişkisine yanıt verir. |
Gebelik-emziklilik dönemi ve farklı yaş gruplarındaki çocuklarda beslenme programı oluştururken tıbbi beslenme ilkelerini takip eder. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma | Dünyada ve Türkiye'de Anne ve Çocuk Beslenmesinin Önemi ve Çocuklarda Büyümenin İzlenmesi | Sunum/Anlatım, Örnek Olay/vaka çalışması, Probleme dayalı öğrenme |
2 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma | Gebelik Fizyolojisi ve Beslenme İlkeleri | Sunum/Anlatım, Örnek Olay/vaka çalışması, Probleme dayalı öğrenme |
3 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma | Gebelik Dönemi Beslenme Planlaması | Sunum/Anlatım, Örnek Olay/vaka çalışması, Probleme dayalı öğrenme |
4 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma | Emziklilik Fizyolojisi ve Beslenme İlkeleri | Sunum/Anlatım, Örnek Olay/vaka çalışması, Probleme dayalı öğrenme |
5 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma | Emziklilik Dönemi Beslenme Planlaması | Sunum/Anlatım, Örnek Olay/vaka çalışması, Probleme dayalı öğrenme |
6 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma | 0-1 Yaş Beslenme İlkeleri ve Anne Sütünün Önemi | Sunum/Anlatım, Örnek Olay/vaka çalışması, Probleme dayalı öğrenme |
7 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma | 0-1 Yaş Dönemi Beslenme Planlaması | Sunum/Anlatım, Örnek Olay/vaka çalışması, Probleme dayalı öğrenme |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma | Okul Öncesi Dönemi Beslenme İlkeleri | Sunum/Anlatım, Örnek Olay/vaka çalışması, Probleme dayalı öğrenme |
10 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma | Okul Öncesi Dönemi Beslenme Planlaması | Sunum/Anlatım, Örnek Olay/vaka çalışması, Probleme dayalı öğrenme |
11 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma | Okul Çağı Dönemi Beslenme İlkeleri | Sunum/Anlatım, Örnek Olay/vaka çalışması, Probleme dayalı öğrenme |
12 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma | Okul Çağı Dönemi Beslenme Planlaması | Sunum/Anlatım, Örnek Olay/vaka çalışması, Probleme dayalı öğrenme |
13 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma | Adölesan Dönemi Beslenme İlkeleri | Sunum/Anlatım, Örnek Olay/vaka çalışması, Probleme dayalı öğrenme |
14 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma | Adölesan Dönemi Beslenme Planlaması | Sunum/Anlatım, Örnek Olay/vaka çalışması, Probleme dayalı öğrenme |
15 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma | Vaka Çözümleri | Sunum/Anlatım, Örnek Olay/vaka çalışması, Probleme dayalı öğrenme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Morrison, J. L., & Regnault, T. (Eds.). (2013). Nutrition in pregnancy: Volume I. MDPI (Multidisciplinary Digital Publishing Institute). |
Morrison, J. L., & Regnault, T. (Eds.). (2017). Nutrition in pregnancy: Volume II. MDPI (Multidisciplinary Digital Publishing Institute). https://doi.org/10.3390/books978-3-03842-368-3 |
Krause, M. V., & Mahan, L. K. (2021). Krause and Mahan's food & the nutrition care process. Elsevier. |
Brown, J. E. (2016). Nutrition through the life cycle. Cengage Learning. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Assess the knowledge of all disciplines that examine the relationship between humans, the environment and food and form the basis of nutrition and dietetic practice.
|
5 | |||||
2 |
Define current knowledge and practices in the field of Nutrition and Dietetics.
|
5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use up-to-date technological resources in the process of obtaining and providing information in the field of Nutrition and Dietetics.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Assess general health problems related to nutrition.
|
4 | |||||
2 |
Explain the Nutrition and Dietetics practices by using knowledge in this field.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply legal and ethical principles in the use of knowledge in the field of Nutrition and Dietetics.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply knowledge and skills in the field of Nutrition and Dietetics.
|
5 | |||||
2 |
Follow the plans, policies, laws, regulations and legislations that affect the dietitian profession.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the knowledge about Nutrition and Dietetics with a critical perspective.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follow new developments in the field of Nutrition and Dietetics with sufficient foreign language knowledge.
|
5 | |||||
2 |
Communicate effective verbal and written interaction between individuals.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the factors affecting the food quality of the individual and society in the production-consumption chain.
|
3 | |||||
2 |
Respond to patients' health, social and environmental problems.
|
5 | |||||
3 |
Evaluate the nutritional status of the patients.
|
5 | |||||
4 |
Interpret the clinical findings of the patients in terms of nutrition.
|
3 | |||||
5 |
Plan patients-specific nutritional treatments.
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 65 | 0 | 128 |
Total Workload of the Course Unit | 128 | ||
Workload (h) / 25.5 | 5 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |