TR EN

PHYSIOLOGY I PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
BEY143 PHYSIOLOGY I 1 4 3 5

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK RASHIDI
Instructor(s) of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi TURGAY DAĞTEKİN
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: İnsan vücudunu oluşturan tüm sistemlerin temel yapısı ve işleyiş mekanizmalarına ilişkilerin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: İnsan vücudundaki hücre, doku ve sistemlerin işleyiş mekanizmaları.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

FİZYOLOJİYE GİRİŞ ,HÜCRE, DOKU, ORGAN VE SİSTEMLER
HÜCRE ORGANELLERİ VE HÜCRE TAŞIMA MEKANİZMALARI
VUCUT SIVILARININ DAĞILIMI ,ELEKTROLİTLER
KAN
DOLAŞIM SİSTEMİ
SİNİR SİSTEMİ
KAS VE İSKELET SİSTEMİ
ARA SINAV
KALP
SOLUNUM SİSTEMİ
SİNDİRİM SİSTEMİ
ENDOKRİN SİSTEMİ
ÜREME SİSTEMİ
BOŞALTIM SİSTEMİ

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Tanışma, Bireysel Araştırma FİZYOLOJİYE GİRİŞ ,HÜCRE, DOKU, ORGAN VE SİSTEMLER Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
2 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma HÜCRE ORGANELLERİ VE HÜCRE TAŞIMA MEKANİZMALARI Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
3 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma VUCUT SIVILARININ DAĞILIMI ,ELEKTROLİTLER Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
4 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma KAN Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
5 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma DOLAŞIM SİSTEMİ Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
6 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma SİNİR SİSTEMİ Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
7 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma KAS VE İSKELET SİSTEMİ Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma KALP Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
10 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma SOLUNUM SİSTEMİ Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
11 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma SİNDİRİM SİSTEMİ Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
12 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma ENDOKRİN SİSTEMİ Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
13 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma ÜREME SİSTEMİ Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
14 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma BOŞALTIM SİSTEMİ Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
15 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma SİSTEMLERE GENEL BAKIŞ Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Hall, J. E. Guyton H.E.(2016). Guyton and Hall Tıbbi Fizyoloji (13. ed). Elsevier.
Ganong, W. (2016) Ganong Tıbbi Fizyoloji (25. ed). McGraw Hill Ed.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Have that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Believes in the philosophy of holistic health care.

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Plans, implements, evaluates, and records checks protective, developer, treatment and level of rehabilitative evidence-based nursing care.

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Uses that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Takes responsibility of issues related to person/family/community health.

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Sustains learning with the awareness lifelong learning.

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Cooperates as a member of the interdisciplinary health care team.

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Behaves appropriately with legal regulations, social and professional values, ethics and principles.
2
Performs the role of providing collaboration and communication, as a practitioner, educator, researcher, administrator, advocate, consultant, quality improvement.

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 2 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 2 14
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 65 0 128
Total Workload of the Course Unit 128
Workload (h) / 25.5 5
ECTS Credits allocated for the Course Unit 5,0