Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
HEY144 | MICROBIOLOGY | 2 | 3 | 2 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK RASHIDI |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Mikroorganizmaların yapılarına, sınıflandırılmalarına, genel özelliklerine, mikroorganizmaların gelişmesi ve çoğalması için gerekli şartlara ve hastalık oluşturma mekanizmalarına; önemli enfeksiyon, hastalık etkenlerini ve korunma yollarına ilişkin bilgi kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Mikrobiyolojiye Giriş ve Tarihçe, Mikroorganizmaların Yapısı ve Genel Özellikleri, Mikroorganizmalarda Gelişme ve Çoğalma, Mikrobiyal Metabolizma ve Genetik, Mikroorganizma-Konak Arası İlişkiler, Vücudun Mikrobiyal Florası, Enfeksiyon Bulaşma Yolları, Dezenfeksiyon, Antisepsi ve Sterilazyon, Bakterilerin Genel Özellikleri, Önemli Bakteriyel Etkenler, Virüslerin Genel Özellikleri, Önemli Viral Etkenler, Mantarların Genel Özellikleri, Önemli Mantar ve Küfler, Parazitlerin Genel Özellikleri, Önemli Parazit Etkenler, Mikrobiyal Tanı Yöntemleri, Antibiyotik Etki Mekanizmaları, Antibakteriyal İlaçlara Karşı Direnç Gelişimi, Temel İmmünoloji ve Bağışıklık. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
İnsan sağlığına etki eden medikal açıdan önemli patojenleri sıralar. |
Tıbbi açıdan önemli bakteri, virüs, mantar ve parazitleri sınıflandırır. |
Sterilizasyon ve dezenfeksiyon yöntemlerini açıklar. |
Mikroorganizmaların genel yapısı ve hastalık yapma mekanizmalarını açıklar. |
Temel mikrobiyolojik analizleri uygular. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Literatür tarama,Bireysel araştırma | Mikroorganizmaların yapıları ve sınıflandırılması | Anlatım, Tartışma |
2 | Literatür tarama,Bireysel araştırma | Mikroorganizma konak arası ilişkiler | Anlatım, Tartışma |
3 | Literatür tarama,Bireysel araştırma | Mikrobiyolojik tanı yöntemleri | Anlatım, Tartışma, Laboratuvar Çalışmaları |
4 | Literatür tarama,Bireysel araştırma | Bakterilerde üreme,Bakteri metabolizması | Anlatım, Tartışma, Laboratuvar Çalışmaları |
5 | Literatür tarama,Bireysel araştırma | Bakterilerin çeşitleri | Anlatım, Tartışma |
6 | Literatür tarama,Bireysel araştırma | Bakterilerin özellikleri | Anlatım, Tartışma, Laboratuvar Çalışmaları |
7 | Literatür tarama,Bireysel araştırma | Mikoplazma ve Klamidyalar | Anlatım, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama,Bireysel araştırma | Virüslerin yapıları ve sınıflandırılmaları | Anlatım, Tartışma, Laboratuvar Çalışmaları |
10 | Literatür tarama,Bireysel araştırma | Mantarların yapıları ve sınıflandırılmaları | Anlatım, Tartışma, Laboratuvar Çalışmaları |
11 | Literatür tarama,Bireysel araştırma | Parazitlerin genel özellikleri | Anlatım, Tartışma |
12 | Literatür tarama,Bireysel araştırma | Enfeksiyon etkenleri ve özellikleri | Anlatım, Tartışma, |
13 | Literatür tarama,Bireysel araştırma | Enfeksiyon etkenleri ve özellikleri | Anlatım, Tartışma, |
14 | Literatür tarama,Bireysel araştırma | Enfeksiyon etkenleri ve özellikleri | Anlatım, Tartışma, Laboratuvar Çalışmaları |
15 | Literatür tarama,Bireysel araştırma | Antibiyotikler ve etki mekanizmaları | Anlatım, Tartışma, Laboratuvar Çalışmaları |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Kayser, F.H., Bienz, K.A, Eckert, J., Zinkernagel, R.M. (2002).Tıbbi Mikrobiyoloji Anlamak, Öğrenmek, Başvurmak İçin (9. Baskı). Çev: Küçüker, M.A., Tümbay, E., Anğ, Ö., Erturan, Z. İstanbul:Nobel Tıp Kitabevleri. |
Çilli, F. (2002). Mikrobiyoloji Ders Notları. |
Saygı, G. (2002). Temel Tıbbi Parazitoloji (2. Baskı). Sivas: Es-Form Ofset |
Markell, E.K., John, D.T. (1999). Krotoski WA. "Markell and Voge's Medical Parasitology". Eight Edition. Philadelphia,. WB Saunders Company. |
Engelkirk, P.G., Engelkirk, J.D.(2016). Mikrobiyoloji. Edt: Baylan, Ö., Erdoğan, Ö. İstanbul Tıp Kitabevleri. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
|
3 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Believes in the philosophy of holistic health care.
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plans, implements, evaluates, and records checks protective, developer, treatment and level of rehabilitative evidence-based nursing care.
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Takes responsibility of issues related to person/family/community health.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sustains learning with the awareness lifelong learning.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Cooperates as a member of the interdisciplinary health care team.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Behaves appropriately with legal regulations, social and professional values, ethics and principles.
|
3 | |||||
2 |
Performs the role of providing collaboration and communication, as a practitioner, educator, researcher, administrator, advocate, consultant, quality improvement.
|
3 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 13 | 2 | 26 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 4 | 1 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 4 | 1 | 4 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 70 | 0 | 125 |
Total Workload of the Course Unit | 125 | ||
Workload (h) / 25.5 | 4,9 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |