TR EN

INTRODUCTION TO COMMUNICATION PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
HRY111 INTRODUCTION TO COMMUNICATION 1 3 3 7

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Doç.Dr. EMEL TOZLU ÖZTAY
Instructor(s) of the Course Unit Doç.Dr. ZEYNEP BURCU ŞAHİN
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: iletişimin temel ilkeleri doğrultusunda öğrencilerin becerilerini tanıtmayı ve irdelemeyi amaçlamaktadır. Kişilerarası, küçük insan gruplarının, kurumsal anlamda, kamu ve kitle iletişimine giriş olarak belirlenen kavramları incelemeyi hedefler. Öğrencilerin iletişim kavramının ana prensiplerini anlaması ve uygulamasına yönelik genel bir görüş kazanması ve iletişim bilimine dair kuram ve terminoloji hakkında üst düzey bir bilgi sahibi olmalarını sağlamak, iletişim bilimleri alanında araştırma yapabilme becerisi kazanmalarını sağlamak amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: ; İletişimin tanımının yapılması, iletişim sürecinin temel yapış ve unsurlarının belirlenmesi temel iletişim modelleri, ve iletişim türleri,iletişimin bağlamları,Kişiler arası iletişim: Sözlü İletişim ve dinleme kavramı konularını kapsamaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

İletişim kavramının ne anlama geldiğini tanımlar.
Temel iletişim modellerini analiz eder ve karşılaştırır.
İletişim türleriyle ilgili örnekler verir.
İletişim türlerini karşılaştırır.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 - Giriş: dersin amaçları, öğrencilerin beklentilerinin ve dersin işlenişinin konuşulması ve iletişim kavramının tanımlanması Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
2 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum İletişim sürecine giriş: kavramlar ve temel iletişim modellerinin tartışılması Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
3 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum İletişimin bağlamları Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
4 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum Kişiler arası iletişim: Sözlü İletişim ve dinleme kavramı Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
5 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum Uygulama 1 (Küçük grup): aktif dinleme ve sözlü iletişim Anlatım, Soru Cevap Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi
6 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum Sözsüz iletişim & kültürler arası iletişim Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
7 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum Uygulama 2 (Küçük grup): sözsüz iletişim Anlatım, Soru Cevap Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 - Küçük gruplarda iletişim Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
10 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum Örgütsel iletişim Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
11 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum Uygulama 3 (Küçük grup): empati Anlatım, Soru Cevap Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi
12 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum Kamusal iletişim & kitle iletişimi Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
13 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum Uygulama 4 (Küçük grup): kamusal Anlatım, Soru Cevap Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi
14 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum Araştırma sunumları Anlatım, Soru Cevap Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi
15 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum Genel tekrar -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Baraceros, L. (2005).Communication Skills 1: Improving Study and Thinking Skills
Güngör, N. (2011). İletişime Giriş, Ankara: Siyasal Kitabevi
İletişim bilimlerine giriş notları – Hz. Dr. Şebnem Gürsoy Ulusoy
Tubbs, S. L. & Moss, S. (2010). Human Communication: Principles and Contexts. New York: Mc-Graw Hill

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Explain the basic concepts in the field and the basic disciplines arising from these concepts.
5
2
Compare current theories in the field and communication theories.
5

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Solve problems related to the field by identifying problems related to the field.
0
2
Compares the information and facts in the field with the fields of social sciences such as Sociology, Journalism, Television and Media.
4

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
By graduating from this department, conduct analysis in fields like public relations, advertisement and marketing.
4
2
Using field knowledge, identify and solve problems related to field.
4

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Apply the projects in line with the field of campaign analysis, in line with the communication plan to be prepared.
4
2
By using theoretical and practical knowledge gained in his field, solve the problems of public relations and advertising industry.
3

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Taking part in public relations campaigns and advertising projects, implements the duties assigned to them within the team.
3
2
Create original and innovative strategies by approaching the field dynamics creatively and critically with an integrated viewpoint.
5
3
Designs a communication plan by taking responsibility in case of problems related to the field.
5

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Describe creative production, presentation and persuasion techniques to support the professional expertise.
5
2
Analyze the developments, changes and innovations in his field and gices an example.
4

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Effectively explain his/her opinion in the context of advertising, public relations, marketing, etc. to related persons and institutions in writing and verbal.
4
2
Designs projects and activities for the social environment in which they live with the consciousness of social responsibility.
5

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Determine career goals by establishing cooperation with the sector in line with the information he/she has.
3
2
Analyze and interpret the social and global impacts of issues related with communication.
3
3
Design new knowledge and techniques using technical and theoretical knowledge and skills related to his / her field.
3

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 5 65
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 10 5 50
Final Sınavı Hazırlığı 1 1 1
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 4 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 179
Total Workload of the Course Unit 179
Workload (h) / 25.5 7
ECTS Credits allocated for the Course Unit 7,0