TR EN

RADIO TV ADVERTISIMENT APPLICATIONS PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
HRY215 RADIO TV ADVERTISIMENT APPLICATIONS 3 5 3 6

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Doç.Dr. EMEL TOZLU ÖZTAY
Instructor(s) of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi SİNEM EYİCE BAŞEV
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Dersin amacı; reklam stratejileri ve bunların uygulamaları hakkında temel beceriler kazandırmaktır.
Contents of the Course Unit: Dersin içeriği; reklam, reklamın tarihi, reklam stratejileri, pazarlama ve tüketici, temel film yapım yöntemleri, reklam fikrini bulmak ve projenin yapım öncesi sunumu, reklam filmi senaryo yazımı, reklam film bütçesi hazırlama ve bütçe yönetimi konularını kapsamaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Reklam nedir? sorusunu açıklar ve reklam tarihini özetler.
Reklam stratejileri, pazarlama ve tüketici kavramlarını açıklar.
Temel film yapım yöntemlerini açıklar ve reklam filmi çekiminde bu yöntemleri kullanır.
Reklam filmi senaryo yazımı ve reklam filminde storyboard hazırlanması konularını analiz eder.
Reklam filmi senaryo yazımı, reklam kurgusu konularındaki bilgisiyle bir reklam filmi yazar.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Ders Kitabının İlgili Bölümü Tanışma. Ders ve dersin işleyişi hakkında bilgi. Sözlü Anlatım
2 Ders Kitabının İlgili Bölümü Reklam Nedir? Reklamcılık tarihi. Sözlü anlatım ve sunum
3 Ders Kitabının İlgili Bölümü Reklam stratejileri, pazarlama ve tüketici. Sözlü anlatım ve sunum
4 Ders Kitabının İlgili Bölümü Temel film yapım yöntemleri. Sözlü anlatım ve uygulama
5 Ders Kitabının İlgili Bölümü Reklam fikrini bulmak ve projenin yapım öncesi sunumu Sözlü anlatım ve uygulama
6 Ders Kitabının İlgili Bölümü Reklam filmi senaryo yazımı Sözlü anlatım ve uygulama
7 Ders Kitabının İlgili Bölümü Reklam film bütçesi hazırlama ve bütçe yönetimi. Sözlü anlatım, sunum ve uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Ders Kitabının İlgili Bölümü Reklam filminde storyboard hazırlanması Sözlü anlatım, sunum ve uygulama
10 Öğrenci ödev hazırlama Reklam film çekimi. Sözlü anlatım, sunum ve uygulama
11 Ders Kitabının İlgili Bölümü Reklam kurgusu Sözlü anlatım, sunum ve uygulama
12 Ders Kitabının İlgili Bölümü Reklam filminde renk ve ses kullanımı Sözlü anlatım, sunum ve uygulama
13 Öğrenci ödev hazırlama UYGULAMA Öğrenci projelerini inceleme ve tartışma
14 Öğrenci ödev hazırlama UYGULAMA Öğrenci projelerini inceleme ve tartışma
15 Öğrenci ödev hazırlama UYGULAMA Öğrenci projelerini inceleme ve tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Akbulut, T. N., Balkaş Erdoğan E. (2007).Televizyon Reklam Film Yapımı, İstanbul: Beta Yayınevi
Arens ,W. (2017). Advertising, Kindle Edition
Babür Tosun, N. (2018).Reklam Yönetimi, İstanbul: Beta Yayınevi

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Explain the basic concepts in the field and the basic disciplines arising from these concepts.
5
2
Compare current theories in the field and communication theories.
4

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Solve problems related to the field by identifying problems related to the field.
3
2
Compares the information and facts in the field with the fields of social sciences such as Sociology, Journalism, Television and Media.
4

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
By graduating from this department, conduct analysis in fields like public relations, advertisement and marketing.
5
2
Using field knowledge, identify and solve problems related to field.
4

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Apply the projects in line with the field of campaign analysis, in line with the communication plan to be prepared.
5
2
By using theoretical and practical knowledge gained in his field, solve the problems of public relations and advertising industry.
4

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Taking part in public relations campaigns and advertising projects, implements the duties assigned to them within the team.
5
2
Create original and innovative strategies by approaching the field dynamics creatively and critically with an integrated viewpoint.
4
3
Designs a communication plan by taking responsibility in case of problems related to the field.
2

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Describe creative production, presentation and persuasion techniques to support the professional expertise.
5
2
Analyze the developments, changes and innovations in his field and gices an example.
3

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Effectively explain his/her opinion in the context of advertising, public relations, marketing, etc. to related persons and institutions in writing and verbal.
3
2
Designs projects and activities for the social environment in which they live with the consciousness of social responsibility.
3

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Determine career goals by establishing cooperation with the sector in line with the information he/she has.
4
2
Analyze and interpret the social and global impacts of issues related with communication.
4
3
Design new knowledge and techniques using technical and theoretical knowledge and skills related to his / her field.
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 5 70
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 5 65
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 10 10
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 8 8
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 155
Total Workload of the Course Unit 155
Workload (h) / 25.5 6,1
ECTS Credits allocated for the Course Unit 6,0