TR EN

CORPORATE COMMUNICATION PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
HRY324 CORPORATE COMMUNICATION 6 3 3 7

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Doç.Dr. EMEL TOZLU ÖZTAY
Instructor(s) of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi SİNEM EYİCE BAŞEV
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Dersin amacı; kurumların farklı paydaşlarla müşteri, hissedar, medya vb. paydaşlarına yönelik gerçekleştirdikleri iletişim çalışmalarını nasıl yürütecekleri hakkında bilgi vermektir.
Contents of the Course Unit: Dersin içeriği; kurumsal iletişim kavramı, kurumsal iletişim ögeleri, kurumsal iletişim ve kurumsal marka, kurum kimliği, kurum imajı, kurum kültürü, kurumsal itibar yönetimi konularını kapsamaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Kurumsal iletişim kavramının açıklar.
Kurumsal iletişim kavramının ögelerini listeler.
Kurumsal iletişim ve kurumsal marka kavramlarının aralarındaki ilişkiyi ortaya koyar.
Kurum kimliği, kurum kültürü ve kurum imajı kavramlarını tartışır.
Görsel kimlik unsurlarını analiz eder.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum Kurumsal İletişim Kavramı Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
2 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum Kurumsal İletişimin Ögeleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
3 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum Kurumsal İletişim Kanalları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
4 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum Kurumsal İletişim ve Kurumsal Marka Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
5 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum Stratejik Yönetim ve Kurumsal İletişim Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
6 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum Stratejik Yönetim ve Kurumsal İletişim Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
7 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum Kurum Kimliği, Kültürü ve Kurum İmajı Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Ders Kitabının İlgili Bölümü Genel Tekrar Soru Cevap, Tartışma
10 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum Kurum Kimliği, Kültürü ve Kurum İmajı Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
11 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum Kurumsal Tasarım ve Görsel Kimlik Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
12 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum Kurumsal İtibar Yönetimi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
13 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum Kurumsal İletişimde Medya İle İletişimin Önemi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
14 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum Kurumsal İletişimde Medya İle İletişimin Önemi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
15 Ders Kitabının İlgili Bölümü Genel Tekrar Soru Cevap, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Belasen, T. ,A. (2007). The Theory and Practice of Corporate Communication, SAGE .
Mengü, Ç. S. (2015). Kurumsal İletişim Yönetimi ve Profesyonel Markalar, Derin Yayınları.
Vural Akıncı, B,Z., Bat, M. (2013). Kurumsal İletişim Teoriden Pratiğe, İletişim Yayıncılık.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Explain the basic concepts in the field and the basic disciplines arising from these concepts.
5
2
Compare current theories in the field and communication theories.
4

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Solve problems related to the field by identifying problems related to the field.
2
2
Compares the information and facts in the field with the fields of social sciences such as Sociology, Journalism, Television and Media.
3

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
By graduating from this department, conduct analysis in fields like public relations, advertisement and marketing.
4
2
Using field knowledge, identify and solve problems related to field.
2

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Apply the projects in line with the field of campaign analysis, in line with the communication plan to be prepared.
1
2
By using theoretical and practical knowledge gained in his field, solve the problems of public relations and advertising industry.
2

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Taking part in public relations campaigns and advertising projects, implements the duties assigned to them within the team.
3
2
Create original and innovative strategies by approaching the field dynamics creatively and critically with an integrated viewpoint.
2
3
Designs a communication plan by taking responsibility in case of problems related to the field.
2

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Describe creative production, presentation and persuasion techniques to support the professional expertise.
3
2
Analyze the developments, changes and innovations in his field and gices an example.
4

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Effectively explain his/her opinion in the context of advertising, public relations, marketing, etc. to related persons and institutions in writing and verbal.
3
2
Designs projects and activities for the social environment in which they live with the consciousness of social responsibility.
3

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Determine career goals by establishing cooperation with the sector in line with the information he/she has.
3
2
Analyze and interpret the social and global impacts of issues related with communication.
2
3
Design new knowledge and techniques using technical and theoretical knowledge and skills related to his / her field.
2

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 5 70
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 4 52
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 5 35
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 4 4 16
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 40 0 175
Total Workload of the Course Unit 175
Workload (h) / 25.5 6,9
ECTS Credits allocated for the Course Unit 7,0