TR EN

ORGANIZATION MANAGEMENT IN PUBLIC RELATIONS PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
HRY428 ORGANIZATION MANAGEMENT IN PUBLIC RELATIONS 8 5 3 8

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Doç.Dr. EMEL TOZLU ÖZTAY
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Dersin amacı; organizasyon düzenleme ve takip etme sürecinin anlaşılmasıdır.
Contents of the Course Unit: Dersin içeriği; halkla ilişkiler kampanya aşamaları: araştırma,planlama,uygulama ve değerlendirme, mevcut durum analizi, pazar analizi, hedef kitle analizi konularını kapsamaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Halkla ilişkiler kampanya aşamalarını listeler.
Mevcut durum analizi, pazar analizi kavramlarını açıklar.
Mevcut durum analizi yaparak bir kampanya tasarlar.
Belirlediği kampanya doğrultusunda sunum yapar.
Kampanyayı analizler ve araştırmalar doğrultusunda uygular.
Kampanyanın etkisini değerlendirir.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Ders Kitabının İlgili Bölümü Dersin tanıtımı Soru Cevap
2 Öğrenci Grup Çalışması Öğrencilerin Kampanya Çalışmaları İçin Gruplara Ayrılması ve Kampanyaların Belirlenmesi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
3 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum Kampanyaların araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarının belirlenmesi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
4 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum Belirlenen Kampanyaya Göre Mevcut Durum Analizi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
5 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum Pazar Analizi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
6 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum Hedef Kitle Analizi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
7 Öğrenci Sunumları Kampanya Öncesi Sunumlar Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Öğrenci Sunumları Kampanya Öncesi Sunumlar Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
10 Kampanyanın Sunumu Öğrenci Kampanya Çalışmaları (Grup Çalışması) Kampanya Uygulaması, Soru Cevap
11 Kampanyanın Sunumu Öğrenci Kampanya Çalışmaları (Grup Çalışması) Kampanya Uygulaması, Soru Cevap
12 Kampanyanın Sunumu Öğrenci Kampanya Çalışmaları (Grup Çalışması) Kampanya Uygulaması, Soru Cevap
13 Kampanyanın Sunumu Öğrenci Kampanya Çalışmaları (Grup Çalışması) Kampanya Uygulaması, Soru Cevap
14 Kampanyanın Sunumu Öğrenci Kampanya Çalışmaları (Grup Çalışması) Kampanya Uygulaması, Soru Cevap
15 Kampanyanın Sunumu Öğrenci Kampanya Çalışmaları (Grup Çalışması) Kampanya Uygulaması, Soru Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Gürel, T. (2010). Halkla İlişkiler Yönetiminde Güncel Konular, Beta Yayınları
Peltekoğlu, F. B. ( 2016). Halkla İlişkiler Nedir?, İstanbul:Beta Yayınları
Pira, G. A. , Topsümer, F. (2012). Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi, Seçkin Yayıncılık
Theaker, A. (2006). Halkla İlişkilerin El Kitabı, İstanbul: MediaCat
Weintraub, E. (2015). Strategic Public Relations Management, New York : Routledge

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Explain the basic concepts in the field and the basic disciplines arising from these concepts.
5
2
Compare current theories in the field and communication theories.
0

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Solve problems related to the field by identifying problems related to the field.
4
2
Compares the information and facts in the field with the fields of social sciences such as Sociology, Journalism, Television and Media.
5

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
By graduating from this department, conduct analysis in fields like public relations, advertisement and marketing.
5
2
Using field knowledge, identify and solve problems related to field.
5

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Apply the projects in line with the field of campaign analysis, in line with the communication plan to be prepared.
5
2
By using theoretical and practical knowledge gained in his field, solve the problems of public relations and advertising industry.
5

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Taking part in public relations campaigns and advertising projects, implements the duties assigned to them within the team.
5
2
Create original and innovative strategies by approaching the field dynamics creatively and critically with an integrated viewpoint.
4
3
Designs a communication plan by taking responsibility in case of problems related to the field.
4

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Describe creative production, presentation and persuasion techniques to support the professional expertise.
5
2
Analyze the developments, changes and innovations in his field and gices an example.
5

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Effectively explain his/her opinion in the context of advertising, public relations, marketing, etc. to related persons and institutions in writing and verbal.
4
2
Designs projects and activities for the social environment in which they live with the consciousness of social responsibility.
5

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Determine career goals by establishing cooperation with the sector in line with the information he/she has.
5
2
Analyze and interpret the social and global impacts of issues related with communication.
4
3
Design new knowledge and techniques using technical and theoretical knowledge and skills related to his / her field.
3

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 5 70
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 4 52
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 1 5 5
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 6 5 30
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 5 5 25
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 4 5 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 45 0 204
Total Workload of the Course Unit 204
Workload (h) / 25.5 8
ECTS Credits allocated for the Course Unit 8,0