TR EN

BRAND MANAGEMENT STRATEGIES PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
HRY203 BRAND MANAGEMENT STRATEGIES 3 3 3 6

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Doç.Dr. EMEL TOZLU ÖZTAY
Instructor(s) of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi HANDE AYHAN GÖKCEK
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Dersin amacı; marka kavramını doğru şekilde kavrayarak, marka yönetimi hakkında uygulamaya geçirebilecekleri bilgilerin sunulması hedeflenmiştir.
Contents of the Course Unit: Dersin içeriği; markaya ilişkin kavramlar ve stratejik marka yönetim süreci farklı boyutlarıyla ele alınmakta ve örnek olaylar çerçevesinde yapılan incelemeleri kapsamaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Marka ile ilgili temel kavramları açıklar.
Tüketicilerde satın alma kararında markanın etkisini belirler.
Kurumsal ve küresel marka yönetimi sürecini analiz eder.
Markanın görsel ve işitsel unsurlarını karşılaştırır.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Sunumları inceleme, Literatür tarama Marka kavramı Ders anlatımı, tartışma
2 Literatür taraması, ders materyalinin hazırlanması Pazarlama açısından markanın önemi. Ders anlatımı, tartışma
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Marka ile ilgili kavramlar ve marka tescili. Ders anlatımı, tartışma
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Stratejik marka yönetim sürecinin planlanması. Ders anlatımı, tartışma
5 Sunumları İnceleme Marka denkliği ve marka sadakati olgusu. Ders anlatımı, tartışma
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Diğer marka denkliği unsurları: Marka kimliği, marka kişiliği, marka imajı. Ders anlatımı, tartışma
7 Sunumları İnceleme Marka yaratma stratejileri. Ders anlatımı, tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür taraması, ders materyalinin hazırlanması Markanın görsel ve işitsel unsurları. Ders anlatımı, tartışma
10 Sunumları inceleme, Literatür tarama Marka iletişimi. Ders anlatımı, tartışma
11 Sunumları inceleme Kurumsal marka yönetimi. Ders anlatımı, tartışma
12 Literatür taraması, ders materyalinin hazırlanması Global marka yönetimi. Ders anlatımı, tartışma
13 Sunumları inceleme, Literatür tarama Bir marka rönesansı: Dijitalin etkisinde marka. Ders anlatımı, tartışma
14 Literatür taraması, ders materyalinin hazırlanması Pazarlama programı. Ders anlatımı, tartışma
15 Sunumları inceleme, Literatür tarama, Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Örnek vakalar. Ders anlatımı, tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Batı, U. (2013). Stratejik Marka Yönetimi, Brandage Yayınları, İstanbul
Çavuşoğlu, S. B. (2011). Marka Yönetimi ve Pazarlama Stratejileri, Nobel Yayınları, İstanbul
İslamoğlu, A. H., Fırat, D. (2011). Stratejik Marka Yönetimi, Beta Yayınları, İstanbul
Kapferer, J. (2012).The New Strategic Brand Managament, Koganpage

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Explain the basic concepts in the field and the basic disciplines arising from these concepts.
5
2
Compare current theories in the field and communication theories.
3

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Solve problems related to the field by identifying problems related to the field.
3
2
Compares the information and facts in the field with the fields of social sciences such as Sociology, Journalism, Television and Media.
4

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
By graduating from this department, conduct analysis in fields like public relations, advertisement and marketing.
5
2
Using field knowledge, identify and solve problems related to field.
3

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Apply the projects in line with the field of campaign analysis, in line with the communication plan to be prepared.
2
2
By using theoretical and practical knowledge gained in his field, solve the problems of public relations and advertising industry.
4

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Taking part in public relations campaigns and advertising projects, implements the duties assigned to them within the team.
2
2
Create original and innovative strategies by approaching the field dynamics creatively and critically with an integrated viewpoint.
3
3
Designs a communication plan by taking responsibility in case of problems related to the field.
2

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Describe creative production, presentation and persuasion techniques to support the professional expertise.
2
2
Analyze the developments, changes and innovations in his field and gices an example.
4

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Effectively explain his/her opinion in the context of advertising, public relations, marketing, etc. to related persons and institutions in writing and verbal.
3
2
Designs projects and activities for the social environment in which they live with the consciousness of social responsibility.
2

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Determine career goals by establishing cooperation with the sector in line with the information he/she has.
3
2
Analyze and interpret the social and global impacts of issues related with communication.
4
3
Design new knowledge and techniques using technical and theoretical knowledge and skills related to his / her field.
2

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 2 20 40
Proje Hazırlama 1 12 12
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 16 16
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 12 12
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 35 0 152
Total Workload of the Course Unit 152
Workload (h) / 25.5 6
ECTS Credits allocated for the Course Unit 6,0