TR EN

MARKA YÖNETİMİ STRATEJİLERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HRY203 MARKA YÖNETİMİ STRATEJİLERİ 3 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ZEYNEP BURCU ŞAHİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi NEVRA ÜÇLER
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; marka kavramını doğru şekilde kavrayarak, marka yönetimi hakkında uygulamaya geçirebilecekleri bilgilerin sunulması hedeflenmiştir.
İçerik: Dersin içeriği; markaya ilişkin kavramlar ve stratejik marka yönetim süreci farklı boyutlarıyla ele alınmakta ve örnek olaylar çerçevesinde yapılan incelemeleri kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Marka ile ilgili temel kavramları açıklar.
Tüketicilerde satın alma kararında markanın etkisini belirler.
Kurumsal ve küresel marka yönetimi sürecini analiz eder.
Markanın görsel ve işitsel unsurlarını karşılaştırır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Sunumları inceleme, Literatür tarama Marka kavramı Ders anlatımı, tartışma
2 Literatür taraması, ders materyalinin hazırlanması Pazarlama açısından markanın önemi. Ders anlatımı, tartışma
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Marka ile ilgili kavramlar ve marka tescili. Ders anlatımı, tartışma
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Stratejik marka yönetim sürecinin planlanması. Ders anlatımı, tartışma
5 Sunumları İnceleme Marka denkliği ve marka sadakati olgusu. Ders anlatımı, tartışma
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Diğer marka denkliği unsurları: Marka kimliği, marka kişiliği, marka imajı. Ders anlatımı, tartışma
7 Sunumları İnceleme Marka yaratma stratejileri. Ders anlatımı, tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür taraması, ders materyalinin hazırlanması Markanın görsel ve işitsel unsurları. Ders anlatımı, tartışma
10 Sunumları inceleme, Literatür tarama Marka iletişimi. Ders anlatımı, tartışma
11 Sunumları inceleme Kurumsal marka yönetimi. Ders anlatımı, tartışma
12 Literatür taraması, ders materyalinin hazırlanması Global marka yönetimi. Ders anlatımı, tartışma
13 Sunumları inceleme, Literatür tarama Bir marka rönesansı: Dijitalin etkisinde marka. Ders anlatımı, tartışma
14 Literatür taraması, ders materyalinin hazırlanması Pazarlama programı. Ders anlatımı, tartışma
15 Sunumları inceleme, Literatür tarama, Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Örnek vakalar. Ders anlatımı, tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Aaker, D., A. (2016). Güçlü Markalar Yaratmak, İstanbul: MediaCat Yayınları.
Babür Tosun, N. (2020). Marka Yönetimi: İstanbul: Beta Yayınları.
Batı, U. (2013). Stratejik Marka Yönetimi, İstanbul: Brandage Yayınları.
Çavuşoğlu, S. B. (2011). Marka Yönetimi ve Pazarlama Stratejileri, İstanbul: Nobel Yayınları.
İslamoğlu, A. H., Fırat, D. (2011). Stratejik Marka Yönetimi, İstanbul: Beta Yayınları.
Kapferer, J. (2012).The New Strategic Brand Managament, Koganpage.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanlarındaki temel kavramları ve bu kavramlardan doğan temel disiplinleri açıklar.
5
2
Alanıyla ilgili güncel bilgiler ile iletişim kuramlarını karşılaştırır.
3
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili problemleri saptayarak konuya ilişkin sorunları çözer.
3
2
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin Sosyoloji,Gazetecilik, Televizyon, Medya gibi alanlarıyla karşılaştırır.
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bu programdan mezun olunca öğrenciler, halkla ilişkiler,reklam,pazarlama gibi alanlarda araştırma ve analiz yapar.
5
2
Alan bilgisini kullanarak, alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları tespit eder ve çözer.
3
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gerçekleştirilen proje, kampanya analizi doğrultusunda, hazırlayacağı iletişim planını alanıyla doğru orantılı olarak uygular.
2
2
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerden faydalanarak,halkla ilişkiler ve reklamcılık sektöründe karşılaştığı problemleri çözer.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Halkla ilişkiler kampanyaları ve reklam projelerinde yer alarak, ekip içinde kendilerine verilen görevleri yerine getirir.
2
2
Alanın dinamiklerine bütünleşik bir bakış açısıyla yaratıcı ve eleştirel yaklaşarak, özgün ve yenilikçi stratejiler yaratır.
3
3
Alanıyla ilgili ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında sorumluluk alarak, iletişim planı tasarlar.
2
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki uzmanlıklarını destekleyecek yaratıcı üretim, sunum ve ikna tekniklerini tanımlar.
2
2
Alanıyla ilgili gelişmeleri, değişimleri ve yenilikleri yakından takip eder ve örnek verir.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Reklam,halkla ilişkiler, pazarlama gibi konularda düşünce ve fikirlerini yazılı ve sözlü olarak ilgili kişi ve kurumlara etkili bir şekilde açıklar.
3
2
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler tasarlar.
2
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda, sektörle işbirliği kurarak, kariyer hedeflerini belirler.
3
2
İletişimle ilgili konuların toplumsal ve küresel boyutlardaki etkilerini analiz eder ve yorumlar.
4
3
Alanıyla ilgili teknik ve kuramsal bilgi ve becerilerini kullanarak yeni bilgi ve teknikler tasarlar.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 2 20 40
Proje Hazırlama 1 12 12
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 16 16
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 12 12
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 35 0 152
Genel Toplam 152
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0