TR EN

LEADERSHIP SKILLS PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
SKY220 LEADERSHIP SKILLS 4 3 3 6

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Prof.Dr. ŞENOL DURGUN
Instructor(s) of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi ALİ DOĞANAY
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Bu dersin amacı liderlik davranışının stratejik önemini incelemek, çeşitli teori ve yaklaşımlar çerçevesinde liderlik davranışlarını analiz etmek ve liderlikle ilgili bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Contents of the Course Unit: Liderlik kavramı, liderlik ve yöneticilik farkları, davranışsal, durumsal ve çağdaş liderlik teorileri, liderlik ve motivasyon, liderlik ve etik gibi konular dersin içeriğini oluşturmaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Liderlik kavramını tanımlar. (Identify)
Yönetici ve lider kavramlarını karşılaştırmalı olarak açıklar. (Explain )
Liderlik tarzları ile motivasyon arasında bağlantı kurar. (Relate)
Modern liderlik rollerini karşılaştırmalı olarak değerlendirir. (Evaluate)
Liderlik kuramlarının tarihsel gelişimini özetler. (Summarize)

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 - Oryantasyon, dersin tanıtımı, beklentilerin açıklanması, öğrenci beklentilerini anlama Liderliğin Tanımı ve Önemi, Lider Etkililiğinin Göstergeleri, Liderlik Kuramları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
2 İlgili okumaların yapılması Yöneticilerin Faaliyet Örüntüleri; Yöneticiler İçin Karar Verme ve Planlama, Yönetici Rolleri, Talepler, Kısıtlar ve Tercihler, Yöneticiler İçin Öneriler Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
3 İlgili okumaların yapılması Etkili Liderlik Davranışı; Liderlik Davranışını Tanımlama Yolları, Başlıca Liderlik Davranışı Rolleri, Liderlik Davranışının Etkilerini İnceleme Yöntemleri, Görev ve İlişki Odaklı Davranışların Etkisi, Çalışma Faaliyetlerinin Planlanması; Rolleri ve Hedefleri Açıklığa Kavuşturma, İşlemlerin ve Performansın Takibi. Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
4 İlgili okumaların yapılması Etkili Liderlik Davranışı; Destekleyici Liderlik, Astların Becerilerini Geliştirmek, Övgü ve Takdir Sağlamak Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
5 İlgili okumaların yapılması Değişim ve İnovasyona Liderlik Etmek; Takım ve Örgütlerdeki Değişim Türleri, Değişim Süreçleri, Değişimi Ret veya Kabul Nedenleri, Değişimi Hayata Geçirme Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
6 İlgili okumaların yapılması Değişim ve İnovasyona Liderlik Etmek; Değişimi Gerçekleştirmede Temel İlkeler, Vizyon Değişimi Nasıl Etkiler? Birlikte Öğrenme ve İnovasyon, Öğrenme ve İnovasyonu Geliştirmeye Yönelik Öneriler, Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
7 İlgili okumaların yapılması Katılımcı Liderlik ve Güçlendirme; Katılımcı Liderliğin Doğası, Katılımcı Liderliğin Potansiyel Faydaları, Normatif Karar Modeli, Katılımcı Liderlik Etkileri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 İlgili okumaların yapılması Katılımcı Liderlik ve Güçlendirme; Yetkilendirme, Yetkilendirmenin Potansiyel Faydaları, Yetkilendirme Yokluğunun Nedenleri, Yetkilendirme İlkeleri, Algılanan Güçlendirme, Güçlendirme Programları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
10 İlgili okumaların yapılması Liderlik Özellikleri ve Becerileri; Liderlik Açısından Bireysel Özellikler, Yol Kazasına Maruz Kalan Yöneticilere İlişkin Bulgular, Kişilik Özellikleri ve Etkili Liderlik, Beceriler ve Etkili Liderlik, Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
11 İlgili okumaların yapılması Liderlik Özellikleri ve Becerileri; Yönetsel Yeterlilikler, Becerilerin Önemli Olduğu Durumlar, Yöneticiler İçin Öneriler. Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
12 İlgili okumaların yapılması Güç ve Etkileme Taktikleri; Güç ve Etkileme Kavramları, Güç Kaynakları; Yasal Güç, Yasal Gücün Kullanımına Yönelik İlkeler, Ödül Gücü, Ödül Gücünün Kullanımına İlişkin İlkeler, Zorlayıcı Güç, Zorlayıcı Gücün Kullanımına İlişkin İlkeler. Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
13 İlgili okumaların yapılması Güç ve Etkileme Taktikleri; Güç Kaynakları; Beğenilmeye Dayalı Güç, Beğenilmeye Dayalı Gücün Kullanımına İlişkin İlkeler, Uzmanlık Güç, Uzmanlık Gücünün Kullanımına İlişkin İlkeler, Bilgi Gücü, Ekolojik Güç, Konum ve Kişisel Güç. Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
14 İlgili okumaların yapılması Güç Nasıl Kazanılır veya Kaybedilir? Proaktif Etkileme Taktikleri, Özel Taktikleri Kullanma İlkeleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
15 İlgili okumaların yapılması Genel Tekrar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Yukl, G. (2018), Örgütlerde Liderlik, 8. Basımdan Çeviri, Çeviri Editörleri: Dr. Şahin Çetin- Dr. Resul Baltacı, Ankara: Nobel Yayınevi

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Define the basic concepts of economics, administrative and human sciences.
4
2
Explain the general structure, operation and public policy formation process of administration.
0
3
Relate the principles and rules of political behavior, behavior and leadership in organizations.
5
4
Relate the knowledge of ecological, economic and social sustainability with information related to the field.
2

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Use information about his / her field in professional life and everyday life.
4
2
Use information related to ecological, economic and social sustainability in professional life and everyday life.
4

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Interpret current political and administrative developments and the functioning of the democratic system by using the knowledge of political science and public administration.
2
2
Define the basic concepts of management, urbanization, environmental policies, political and legal sciences.
2
3
Relate professional knowledge of management, urbanization, environmental policies, politics and legal sciences to universal values
2

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Compare the administrative structures and country management models by using the theoretical knowledge in the field of political science and public.
0
2
Organize events between the public, private sector and voluntary organizations.
4

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Collaborate with the people in the field of political science and public administration.
4
2
By using the accumulation of knowledge in political science and public administration; manage project, event and social responsibility activities.
5

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Analyze existing structures with a critical approach based on universal legal norms and administrative structures.
1
2
Apply the written and unwritten legal rules and ethical codes in his / her personal and professional life.
1

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Improve himself/herself by following the political and administrative agenda and the written-oral work on the agenda.
4
2
Debate in the field of political science and public administration with different target groups in multicultural environments.
4

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Taking advantage of the existing history and theoretical knowledge of the field; interpret and analyze current issues, events and problems.
1
2
Develop original plans and programs to guide the functioning of political and bureaucratic institutions.
3
3
Develop alternative public policy proposals in the construction and implementation of sustainable and effective public policies.
0
4
Design reform programs aimed at making and improving the functioning of political and administrative organizations.
2

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 13 1 13
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 4 12 48
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 4 5 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 50 0 152
Total Workload of the Course Unit 152
Workload (h) / 25.5 6
ECTS Credits allocated for the Course Unit 6,0