TR EN

CURRENT TOPICS IN ADVERTISING PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
RTI401 CURRENT TOPICS IN ADVERTISING 7 3 3 7

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Prof.Dr. HÜSEYİN DİKME
Instructor(s) of the Course Unit Doç.Dr. YELDA ÜLKER
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Bu ders; reklam çalışmalarında güncel konuları tanımlayabilmeyi, reklam çalışmalarının kapsamını öğrenmeyi, görsel, işitsel ve yeni medya gibi reklam platformları için oluşturulan reklamların uygulamadaki farklılıklarının nasıl olduğunu tanımlama amacındadır.
Contents of the Course Unit: Reklam amaç ve uygulama yöntemlerinin farklılaşmasının nasıl olduğunun incelenmesi, reklama ait farklılaşmaların irdelenmesi ve reklamda güncel uygulamaların değerlenmesi bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Reklamcılık alanındaki güncel kavramları tanımlar.
Güncel reklamlarda uygulanan strateji ve taktikleri açıklar.
Medya araçlarındaki uygulamaların reklam çalışmaları üzerindeki etkilerini açıklar.
Reklam çalışmalarında güncel uygulamaların nasıl olmasına yönelik bilgileri reklam kampanyaları üzerinden yorumlar.
Örnekler üzerinden reklam çalışmalarında güncel kullanımlarda strateji ve taktikleri yorumlar.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Literatür taraması Tanışma, ders hakkında genel bilgi: Amaç, İçerik, Uygulama, Değerlendirme, Haftalık Ders Programının açıklanması: İzlence, Kaynakça. Anlatım, Tartışma
2 Literatür taraması İletişim, pazarlama iletişimi ve bütünleşik pazarlama iletişiminde güncel konular Anlatım, Tartışma
3 Literatür taraması Güncel reklamın tanımı ve reklamda güncel çalışmaların önemi Anlatım, Tartışma
4 Literatür taraması Reklamla ilgili kurum ve kuruluşların incelenmesi Anlatım, Tartışma
5 Literatür taraması Güncel reklamlarda hedef kitle ve konumlandırma stratejileri Anlatım, Tartışma
6 Literatür taraması Marka yönetiminde reklam çalışmaları Anlatım, Tartışma
7 Literatür taraması Güncel reklam kampanya çalışmalarının incelenmesi Anlatım, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür taraması Stratejik planlama çerçevesinde reklam çalışmaları Anlatım, Tartışma
10 Literatür taraması Reklam tasarımında güncel yaklaşımların incelenmesi Anlatım, Tartışma
11 Literatür taraması Medya stratejisi ve marka çalışmalarından örnekler Anlatım, Soru-cevap yöntemi
12 Literatür taraması Yeni medya alanında güncel reklam çalışmaları Anlatım, Tartışma
13 - Alternatif kanallar ve yeni reklam mecralarında güncel çalışmalar Anlatım, Tartışma
14 - Reklam analizi çalışmalarının incelenmesi Anlatım, Tartışma
15 - Güncel reklam çalışmalarında reklam etkinliğinin ölçümü Anlatım, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Reklamın Toplumsal Yansımaları ve Yeni Reklam Biçimleri, Şahinde Yavuz. Ütopya Yayınevi.
Reklamda Stratejilerle Yönetim. Gaye Özdemir Erel. Alfa Yayınları

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description Examination Method
Ara Sınav (Vize) 1 50
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 50
TOPLAM 2 100
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Has advanced knowledge in the field.
5

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Uses the basic information in the field of Advertising in interdisciplinary studies.
5

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Has the ability to transfer the knowledge of the field to employees and teammates.
5
2
Has the ability interpret and analyze data, define problems and propose solutions using acquired information relating to the area by using the information in decisions, practices and behaviors.
4

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Creates communication programs within the advertising campaign.
5

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Conducts research and studies on subjects related to the field.
5
2
Takes responsibility in accordance with the project objectives as a project manager or participant.
5
3
Sets the purpose and target for the organization / institution.
4

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Evaluates critically the acquired knowledge and skills.
5
2
Shows that he/she understands the continuity of the learning need.
5

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Conveys his / her thoughts and suggestions at the level of knowledge and skills related to the field to those concerned in written and verbal form.
5
2
Communicates effectively with stakeholders in the professional field.
4
3
Uses information and communication technologies together with computer software at minimum advanced level of European Computer Driving License required by the field.
5
4
Follows the information in the field and communicates with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
5

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Behaves in accordance with organization/institution, business and social ethical values.
5
2
Analyzes the relations of the organization/institution with its stakeholders and executes them effectively.
4
3
Has the ability to encourage innovations.
5
4
Thinks critically about the organization / institution.
5
5
Has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality and cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 5 65
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 12 5 60
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 182
Total Workload of the Course Unit 182
Workload (h) / 25.5 7,1
ECTS Credits allocated for the Course Unit 7,0