TR EN

REKLAMDA GÜNCEL KONULAR DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTI401 REKLAMDA GÜNCEL KONULAR 7 3 3 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HÜSEYİN DİKME
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Doç.Dr. YELDA ÜLKER
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders; reklam çalışmalarında güncel konuları tanımlayabilmeyi, reklam çalışmalarının kapsamını öğrenmeyi, görsel, işitsel ve yeni medya gibi reklam platformları için oluşturulan reklamların uygulamadaki farklılıklarının nasıl olduğunu tanımlama amacındadır.
İçerik: Reklam amaç ve uygulama yöntemlerinin farklılaşmasının nasıl olduğunun incelenmesi, reklama ait farklılaşmaların irdelenmesi ve reklamda güncel uygulamaların değerlenmesi bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Reklamcılık alanındaki güncel kavramları tanımlar.
Güncel reklamlarda uygulanan strateji ve taktikleri açıklar.
Medya araçlarındaki uygulamaların reklam çalışmaları üzerindeki etkilerini açıklar.
Reklam çalışmalarında güncel uygulamaların nasıl olmasına yönelik bilgileri reklam kampanyaları üzerinden yorumlar.
Örnekler üzerinden reklam çalışmalarında güncel kullanımlarda strateji ve taktikleri yorumlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür taraması Tanışma, ders hakkında genel bilgi: Amaç, İçerik, Uygulama, Değerlendirme, Haftalık Ders Programının açıklanması: İzlence, Kaynakça. Anlatım, Tartışma
2 Literatür taraması İletişim, pazarlama iletişimi ve bütünleşik pazarlama iletişiminde güncel konular Anlatım, Tartışma
3 Literatür taraması Güncel reklamın tanımı ve reklamda güncel çalışmaların önemi Anlatım, Tartışma
4 Literatür taraması Reklamla ilgili kurum ve kuruluşların incelenmesi Anlatım, Tartışma
5 Literatür taraması Güncel reklamlarda hedef kitle ve konumlandırma stratejileri Anlatım, Tartışma
6 Literatür taraması Marka yönetiminde reklam çalışmaları Anlatım, Tartışma
7 Literatür taraması Güncel reklam kampanya çalışmalarının incelenmesi Anlatım, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür taraması Stratejik planlama çerçevesinde reklam çalışmaları Anlatım, Tartışma
10 Literatür taraması Reklam tasarımında güncel yaklaşımların incelenmesi Anlatım, Tartışma
11 Literatür taraması Medya stratejisi ve marka çalışmalarından örnekler Anlatım, Soru-cevap yöntemi
12 Literatür taraması Yeni medya alanında güncel reklam çalışmaları Anlatım, Tartışma
13 - Alternatif kanallar ve yeni reklam mecralarında güncel çalışmalar Anlatım, Tartışma
14 - Reklam analizi çalışmalarının incelenmesi Anlatım, Tartışma
15 - Güncel reklam çalışmalarında reklam etkinliğinin ölçümü Anlatım, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Reklamın Toplumsal Yansımaları ve Yeni Reklam Biçimleri, Şahinde Yavuz. Ütopya Yayınevi.
Reklamda Stratejilerle Yönetim. Gaye Özdemir Erel. Alfa Yayınları

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında ileri düzeyde bilgilere sahiptir.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Reklamcılık alanındaki temel bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir.
5
2
Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Reklam kampanyası dahilinde iletişim programları yaratır.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana ilişkin konularda araştırma ve çalışma yapar.
5
2
Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır.
5
3
Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirler.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
5
2
Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
5
2
Mesleki alanda paydaşlarla etkili iletişim kurar.
4
3
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
5
4
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
5
2
Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin biçimde yürütür.
4
3
Yenilikleri teşvik edebilme becerisine sahiptir.
5
4
Örgüte/kuruma ilişkin eleştirel düşünür.
5
5
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 5 65
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 12 5 60
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 182
Genel Toplam 182
Toplam İş Yükü / 25.5 7,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0