Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
HIT433 | CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY AND EVENT MANAGEMENT | 7 | 4 | 3 | 8 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
Instructor(s) of the Course Unit | Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Dersin amacı, modern toplum ve değişen kurum anlayışı bağlamında kurumsal sosyal sorumluluk kavramını tüm boyutlarıyla ele alarak öğrencilerin konumlandırma ve iletişim stratejisi yaratabilmelerini sağlamaktır. |
Contents of the Course Unit: | Dersin içeriği, modern işletmecilik anlayışının tanımlanması, etiğin tanımlanması ve etik ilkelerin listelenmesi, kurumsal vatandaşlığın tanımlanması, kurumsal sosyal sorumluluk kampanya örneklerinin analizi, kampanyaların markalara etkisinin açıklanması, etkinlik kavramının özetlenmesi, halkla ilişkiler bağlamında etkinlik yönetimi konusunun açıklanması, iletişim stratejisi yaratma, kampanya yaratma konularından oluşmaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Modern toplumlarda kurumların sorumluluklarının temel boyutlarından en az 3’ünü açıklar |
Kurumsal vatandaşlık ve kurumsal sosyal sorumluluk ilişkisini bir vaka çalışması üzerinden açıklar |
Sosyal sorumluk ve marka arasındaki bağlantıyı stratejik iletişim yaklaşımı bağlamında analiz eder |
Bir sosyal sorumluluk projesinin olumlu ve olumsuz çıktılarını doğru bir şekilde analiz eder |
Kurumsal sosyal sorumluluk proje yönetimine ilişkin araç ve teknikleri organize eder |
Etkinlik yönetiminin sosyal sorumluluk ve halkla ilişkiler alanında ele alınmasını değerlendirir |
Halkla ilişkiler planı kapsamında etkinlik yaratma adımlarını takip ederek kampanya yaratır |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Ders içeriğinin sunumu | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Sosyal Sorumluluk Kavramı | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
3 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, örnek inceleme | Kurumsal Sosyal Sorumluluk Uygulama alanları | Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi |
4 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Avantajları ve Dezavantajları, Kurumsal Sosyal Sorumluluk Modelleri | Anlatım Soru cevap |
5 | Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Küresel Sosyal Sorumlulukta Küresel Standartlar | Anlatım Soru cevap |
6 | Literatür taraması, konuyla ilgili makale özeti çıkarma | Etkinlik Kavramı | Anlatım Soru cevap |
7 | Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Etkinlik Yönetiminde Ölçme, Değerlendirme ve Raporlama, Etkinlik Yönetimi ve Medya İlişkileri, Etkinlik Yönetiminde Protokol, Etkinlik Yönetiminde Krizler, Etkinlik Yönetiminde Yaratıcı Uygulama | Anlatım Soru cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür taraması, Beyin fırtınası | Kampanya dosyası sunumu | Uygulama çalışması |
10 | Literatür taraması, Beyin fırtınası | Kampanya dosyası sunumu | Uygulama çalışması |
11 | Literatür taraması, Beyin fırtınası | Kampanya dosyası sunumu | Uygulama çalışması |
12 | Literatür taraması, Beyin fırtınası | Kampanya dosyası sunumu | Uygulama çalışması |
13 | Literatür taraması, Beyin fırtınası | Kampanya dosyasının uygulanması | Uygulama çalışması |
14 | Literatür taraması, Beyin fırtınası | Kampanya dosyasının uygulanması | Uygulama çalışması |
15 | Literatür taraması, Beyin fırtınası | Kampanya dosyasının uygulanması | Uygulama çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Özgen E. (2017) Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri. İstanbul: Profil Kitap |
Lindgreen, A., ve Swaen, V. (2010). Corporate social responsibility. International Journal of Management Reviews, 12(1): 1-7. |
Schwartz, M. S. (2017). Corporate social responsibility. Routledge. |
Korkmaz S. (2009). İşletmelerin Sosyal Sorumlulukları. Kocaeli: Umuttepe Yayınları |
Ilıcak Aydınalp, Ş. G. (2013). Halkla İlişkiler Eksininde Kurumsal Sosyal Sorumluluk. Ankara: Nobel |
Bayraktraoğlu G., İlter, B. ve Tanyeri, M. (2009). Kurumsal Sosyal Sorumluluk. İstanbul Literatür Yayıncılık |
Savaş, S. (2020). İmaj üretiminde dijital medya'nın rolü: Kurumların oluşturmaya çalıştıkları imajın tüketiciye ne oranda yansıdığına yönelik bir çalışma. İstanbul Üniversitesi, Yayınlanmamış Doktora Tezi. |
Ceritoğlu, A. B. (2011). Kurumsal Sosyal Sorumluluk. İstanbul: Yalın Yayıncılık |
Kara, A. S. (2019). Bir halkla ilişkiler aracı olarak kurumsal sosyal sorumluluk: Sosyal refah için araç mı amaç mı?. Sosyal Bilimler Dergisi, 4(1): 1-25 |
Aktaş, E. ve Göztaş, A. (2017). Etkinlik Yönetimi. Ankara: Detay Yayıncılık |
Kılanç, R. Ö. (2014). Halkla İlişkiler ve Etkinlik Yönetimi. İstanbul: Kriter |
Akay, R. A. (2014). Etkinlik Yönetimi Uygulamalarında Yaratıcı Rekabet ve Sosyal Medyanın Entegrasyonu. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication – TOJDAC. 4(4): 55-70 |
Seyfi, M. (2017). Dijital Etkinlik Yönetimi. İstanbul: Der Yayınları |
ASSESSMENT |
||||
---|---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description | Examination Method |
Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | ||
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | ||
TOPLAM | 2 | 100 |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
|
2 | |||||
2 |
List the main features of communication in items.
|
4 | |||||
3 |
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
|
3 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
|
2 | |||||
2 |
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
|
0 | |||||
3 |
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
|
3 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
|
2 | |||||
2 |
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
|
1 | |||||
2 |
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
|
5 | |||||
3 |
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use communication techniques in the right place, environment and time.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 5 | 5 | 25 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 2 | 30 | 60 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 39 | 0 | 201 |
Total Workload of the Course Unit | 201 | ||
Workload (h) / 25.5 | 7,9 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 8,0 |