TR EN

SOCIOLOGY OF YOUTH PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
SOS375 SOCIOLOGY OF YOUTH 5 3 3 5

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Seçmeli
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Doç.Dr. SARP BAĞCAN
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Bu dersin amacı; Gençlik Sosyolojisi alanına ilişkin temel yaklaşımlarla birlikte, genç olmak ve gençlik kavramlarının tarihsel süreçte taşıdığı anlamları ve yaşadığı dönüşümleri tartışmaktır. Gençlik kavramı suç, siyaset, din, cinsellik, işsizlik gibi oldukça geniş bir kavram topluluğu ile birlikte ele alınabilecek geniş bir araştırma alanına sahiptir. Derste araştırma açısından oldukça verimli bir alan olan gençlik sosyolojisine ilişkin, özellikle öğrencilerin kendileriyle bağdaştırabilecekleri güncel tartışmalar üzerinden bir bakış açısı ve farkındalık kazanmaları hedeflenmektedir.
Contents of the Course Unit: Genç olmak ve gençlik kavramlarının tanımı, toplumsal değişme ile ilişkisinin anlaşılması, Gençlik sosyolojisi nedir, Dünyada gençlik çalışmaları, Türkiye’de gençlik çalışmaları, gençliğe ilişkin kavramlar; araştırma alanları ve öncelikli konular, gençlik ve siyaset: Toplumsal hareketlerde gençlerin rolü, gençlik ve din, modernleşmeye bağlı olarak gençliğin din ile ilişkisi, gençlik ve toplumsal cinsiyet, gençlik ve işsizlik; gençlerin eğitim olanakları ve istihdamı, dijital çağda gençlik, gençlik ve kültür, gençlik ve serbest zamanların yönetimi, Türkiye’de gençlerin sorunları konuları dersin içeriğini oluşturmaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Gençlik sosyolojisinin bir disiplin olarak alanını tanır ve din, siyaset, cinsiyet, dijital çağ, işsizlik, kültür gibi kavramlarla ilişkisini özetler.
Genç olmak ve gençlik kavramlarının kapsamını ve toplumsal değişmeye bağlı olarak gelişimini, öğrendiği yaklaşımlar ve sınıftaki tartışma ortamı aracılığıyla açıklar.
Kendisi de bir genç olarak ders süresince öğrendiklerini gündelik hayatından örneklendirir.
Türkiye’de ve dünyadaki gençlik çalışmalarından edindiği bilgiler ile gündelik hayatı arasında ilişki kurar.
Türkiye ile diğer ülkeler arasında gençlik sorunlarıyla ilgili kıyaslamalar yapar.
Gençliğin toplumdaki konumuna ve önemine ilişkin eleştirilerde bulunur.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 - Genç olmak ve gençlik kavramlarının tanımı, toplumsal değişme ile ilişkisinin anlaşılması Anlatım Soru Cevap Tartışma
2 Kaynak okuma Gençlik sosyolojisi nedir? Dünyada gençlik çalışmaları Anlatım Soru Cevap Tartışma
3 Kaynak okuma Türkiye’de gençlik çalışmaları Anlatım Soru Cevap Tartışma
4 Kaynak okuma Gençliğe ilişkin kavramlar; araştırma alanları ve öncelikli konular Anlatım Soru Cevap Tartışma
5 Kaynak okuma Gençlik ve siyaset: Toplumsal hareketlerde gençlerin rolü Anlatım Soru Cevap Tartışma
6 Kaynak okuma Gençlik ve din; modernleşmeye bağlı olarak gençliğin din ile ilişkisi Anlatım Soru Cevap Tartışma
7 Kaynak okuma Gençlik ve toplumsal cinsiyet Anlatım Soru Cevap Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Kaynak okuma Gençlik ve işsizlik; gençlerin eğitim olanakları ve istihdamı Anlatım Soru Cevap Tartışma
10 Kaynak okuma Dijital çağda gençlik Anlatım Soru Cevap Tartışma
11 Kaynak okuma Gençlik ve kültür Anlatım Soru Cevap Tartışma
12 Kaynak okuma Gençlik ve serbest zamanların yönetimi Anlatım Soru Cevap Tartışma
13 Kaynak okuma Türkiye’de gençlerin sorunları Anlatım Soru Cevap Tartışma
14 Kaynak okuma Gençlik çalışmalarından örnekler ve üzerine tartışmalar Anlatım Soru Cevap Tartışma
15 Kaynak okuma Değerlendirme Anlatım Soru Cevap Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Bayhan, Vehbi. (2014). “Milenyum veya y kuşağı gençliğinin sosyolojik bağlamı”, Gençlik Araştırmaları Dergisi, 2 (3), 8-25, Ankara: Gençlik ve Spor Bakanlığı Yayınları
Beşirli, Hayati. (2013). Gençlik sosyolojisi: politik toplumsallaşma ve gençlik. Ankara: Siyasal Kitabevi
Lesko, N., & Talburt, S. (2012). A history of the present youth studies. (N. Lesko & S. Talburt, eds. ). London: Routledge
Alpay, Mustafa. (2017). Türkiye’nin gençlik politikaları. İstanbul: Hiperlink

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
2
List the main features of communication in items.
3
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
2
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
3
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
2
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
2
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
3
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Use communication techniques in the right place, environment and time.

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 12 4 48
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 6 6
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 4 4
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 128
Total Workload of the Course Unit 128
Workload (h) / 25.5 5
ECTS Credits allocated for the Course Unit 5,0