TR EN

SPANISH I PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
SPA101E SPANISH I 5 3 3 6

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : İspanyolca
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Seçmeli
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi ÇAĞLA TUĞBERK ARIKER
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı (CEFR) kapsamında, A1 düzeyinde belirlenen konularda anlama (dinleme- okuma), konuşma (karşılıklı konuşma) ve yazılı ve sözlü anlatım becerisi kazandırmak.
Contents of the Course Unit: Saludos y Presentación, El Alfabeto/Abecedario Español, Pronunciación, Los Números, Artículo determinado (definido)/indeterminado (indefinidio), Los sustantivos (el género) /sustantivos plurales, La hora/la fecha/los días/los meses, Los pronombres personales, Los adjetivos, Los verbos: Ser/Estar, Haber

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Kişisel ve günlük hayatla ilgili temel dil becerileri kazandırır.
İspanyolca ve İspanyol kültürü hakkında fikir edinir.
Çok kültürlülük anlayışı ve uluslararası perspektif kazanımları sağlanır.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Literatür tarama Tanışma Ders hakkında genel bilgi: Amaç, İçerik, Uygulama, Değerlendirme Haftalık ders programının açıklanması: İzlence Kaynakça Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması
2 Literatür tarama Önceki haftanın tekrarı El Español / ¿Por qué el Español? Saludos y Presentación El Alfabeto/Abecedario Español / Pronunciación Ejercicios Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması
3 Literatür tarama Önceki haftanın tekrarı Pronunciación (continúa) Ejercicios Los números Ejercicios Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması
4 Literatür tarama Önceki haftanın tekrarı Los artículos Artículo definido/determinado Artículo indefinido/indeterminado Ejercicios Los sustantivos (el género) /sustantivos plurales Ejercicios Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması
5 Kitap okuma Önceki haftanın tekrarı Los sustantivos (el género) /sustantivos plurales) (continúa) Ejercicios Nacionalidad ¿De dónde eres? Ejercicios Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması
6 Makale okuma Önceki haftanın tekrarı Los pronombres personales Ejercicios El verbo SER Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması
7 Makale okuma Önceki haftanın tekrarı El verbo SER (continúa) Procedencia La fecha Las horas Ejercicios Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Makale okuma Ara sınav sorularının yanıtlanması ve değerlendirilmesi El verbo SER (continúa) Identificación de Personas o de Cosas Profesión Color Ejercicios Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması
10 Makale okuma Önceki haftanın tekrarı Los Adjetivos Ejercicios El verbo ESTAR La fecha Ejercicios Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması
11 Kitap okuma Önceki haftanın tekrarı El verbo ESTAR(continúa) Localización Ejercicios SER o ESTAR Ejercicios Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması
12 Literatür tarama Önceki haftanın tekrarı SER o ESTAR (continúa) Ejercicios Los Adjetivos Posesivos Ejercicios Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması
13 Literatür tarama Önceki haftanın tekrarı El verbo HABER (continúa) Ejercicios Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması
14 Kitap okuma Önceki haftanın tekrarı El verbo HABER (continúa) Ejercicios Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması
15 Ders notları Alıştırma/Ejercicios Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

CORPAS, J., García, E., & Garmendia, A. (2015). Aula Internacional 1 (reimpresión). Difusión. Barcelona.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Define the theories, concepts and principles of the basic and sub-fields of business.
0
2
Explain business functions and processes based on current scientific sources.
0

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Relate internationally valid business cases with the theories and concepts of other social sciences.
0

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Explain the current events and facts in his / her field analytically and systematically based on advanced knowledge and skills he / she has.
0

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Use the theoretical and factual knowledge in business for occupational practices.
0
2
Solve individual and organizational problems in business life.
0
3
Use computer programs (SPSS, R, Excel, Stata) efficiently against the complex business problems.
0

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Plan research and work using knowledge and skills gained in the field of business.
0
2
Organize the activities for organizational goals and purposes independently.
0

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Criticize advanced knowledge and skills in the field with a critical approach.
0
2
Develop the existing knowledge and skills with a critical point of view under the impact of scientific, technological and current developments.
0

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Express his/her knowledge, thoughts and solutions on business to related stakeholders in written and verbal ways.
0
2
Use the information and communication technology software and equipment required for business.
0

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Apply the social, scientific, cultural and ethical values at the stages of collection of data, their implementation, interpretation and announcement of results in the field of business.
0
2
Relate the concepts of social rights, occupational safety, employee health, quality management and sustainability with the cases in business life.
0

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 6 5 30
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 5 25
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 155
Total Workload of the Course Unit 155
Workload (h) / 25.5 6,1
ECTS Credits allocated for the Course Unit 6,0