TR EN

MARKETING MANAGEMENT PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
BUS340 MARKETING MANAGEMENT 5 3 3 5

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : İngilizce
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Seçmeli
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi ÇAĞLA TUĞBERK ARIKER
Instructor(s) of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi ÇAĞLA TUĞBERK ARIKER
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Pazarlama Yönetimi dersiyle öğrencilere pazarlama yönetiminin temel kavramlarının tanıtılması, ileride atılacakları iş hayatında karşılaşabilecekleri problemleri irdeleyip tartışmalarının ve analitik yaklaşımla çözümler önermelerinin sağlanması hedeflenmektedir.
Contents of the Course Unit: Ders kapsamında temel pazarlama kavramları, stratejik pazarlama planlaması, SWOT Analizi, Sektör Analizi, PESTEL Analizi, pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi, 4P çerçevesinde taktiklerin geliştirilmesi ele alınacaktır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Pazarlama yönetiminin işlevlerini tanımlar.
SWOT, PESTEL kavramlarını tanımlar ve bu analizleri kullanabilir.
Pazarlama karmasının unsurlarını detaylı olarak açıklar.
Pazarlama planlamasının basamaklarını açıklayabilir.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Ders kitabının ilgili bölümleri Pazarlama ile ilgili temel kavramlar - 1 Anlatım ve Sunum
2 Ders kitabının ilgili bölümleri Pazarlama ile ilgili temel kavramlar - 2 Anlatım ve Sunum
3 Ders kitabının ilgili bölümleri Stratejik pazarlama planlaması Anlatım ve Sunum
4 Ders kitabının ilgili bölümleri SWOT, PESTEL ve Sektör Analizi Anlatım ve Sunum
5 Ders kitabının ilgili bölümleri Pazar bölümlendirme Anlatım ve Sunum
6 Ders kitabının ilgili bölümleri Hedef pazar seçimi Anlatım ve Sunum
7 Ders kitabının ilgili bölümleri Vize öncesi tekrar Anlatım ve Sunum
8 - ARA SINAV -
9 Ders kitabının ilgili bölümleri Ürün ve marka kararları Anlatım ve Sunum
10 Ders kitabının ilgili bölümleri Fiyat ve fiyatlandırma kararları Anlatım ve Sunum
11 Ders kitabının ilgili bölümleri Dağıtım kararları Anlatım ve Sunum
12 Ders kitabının ilgili bölümleri Perakendecilik, toptancılık ve lojistik Anlatım ve Sunum
13 Ders kitabının ilgili bölümleri Tutundurma ve pazarlama iletişimi Anlatım ve Sunum
14 Ders kitabının ilgili bölümleri Reklam, halkla ilişkiler, kişisel satış ve satış geliştirme Anlatım ve Sunum
15 Ders kitabının ilgili bölümleri Final öncesi tekrar Anlatım ve Sunum
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

KAYNAKLAR Kotler, P., Keller, L.L. Marketing management, 15TH Ed., Pearson.
Güncel haber ve dergiler.
Seçilen güncel akademik makaleler.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Define the theories, concepts and principles of the basic and sub-fields of business.
5
2
Explain business functions and processes based on current scientific sources.
4

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Relate internationally valid business cases with the theories and concepts of other social sciences.
3

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Explain the current events and facts in his / her field analytically and systematically based on advanced knowledge and skills he / she has.
5

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Use the theoretical and factual knowledge in business for occupational practices.
4
2
Solve individual and organizational problems in business life.
5
3
Use computer programs (SPSS, R, Excel, Stata) efficiently against the complex business problems.
0

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Plan research and work using knowledge and skills gained in the field of business.
4
2
Organize the activities for organizational goals and purposes independently.
4

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Criticize advanced knowledge and skills in the field with a critical approach.
4
2
Develop the existing knowledge and skills with a critical point of view under the impact of scientific, technological and current developments.
1

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Express his/her knowledge, thoughts and solutions on business to related stakeholders in written and verbal ways.
2
2
Use the information and communication technology software and equipment required for business.
0

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Apply the social, scientific, cultural and ethical values at the stages of collection of data, their implementation, interpretation and announcement of results in the field of business.
2
2
Relate the concepts of social rights, occupational safety, employee health, quality management and sustainability with the cases in business life.
3

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 12 2 24
Ödev 9 1 9
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 10 10
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 53 0 125
Total Workload of the Course Unit 125
Workload (h) / 25.5 4,9
ECTS Credits allocated for the Course Unit 5,0