Code |
Name of the Course Unit |
Semester |
In-Class Hours (T+P) |
Credit |
ECTS Credit |
YDL303 |
PROFESSIONAL ENGLISH III |
5 |
3 |
3 |
5 |
GENERAL INFORMATION |
Language of Instruction : |
İngilizce |
Level of the Course Unit : |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : |
Seçmeli |
Mode of Delivery of the Course Unit |
- |
Coordinator of the Course Unit |
Dr.Öğr.Üyesi ÇAĞLA TUĞBERK ARIKER |
Instructor(s) of the Course Unit |
|
Course Prerequisite |
No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
Objectives of the Course Unit: |
Bu dersin amacı, öğrencilerin profesyonel ortamlar için İngilizce iletişim yeterliliklerini geliştirmektir. Bu ders, çeşitli mesleki bağlamlarda başarılı etkileşimler için gerekli olan ileri düzey dilbilgisi, kelime bilgisi ve iletişim stratejilerine odaklanarak dil becerilerini daha da geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
Contents of the Course Unit: |
Bu dersin içeriği ileri düzeyde dil yeterliliği, profesyonel iletişim becerileri, müzakere ve ikna, kültürler arası iletişim, teknik terminoloji ve iş görgü kurallarını içermektedir. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
Öğrenciler ileri düzeyde dilbilgisi ve kelime bilgisi becerilerini geliştirebileceklerdir. |
Öğrenciler iş yazımı ve e-posta görgü kurallarını kullanabileceklerdir. |
Öğrenciler resmi sunumlar yapabilecek ve topluluk önünde konuşmayı planlayabileceklerdir. |
Öğrenciler müzakereleri planlayabilecek ve ikna becerilerini kullanabileceklerdir. |
Öğrenciler sektöre özgü terminolojiyi adlandırabilecek ve ayırt edebileceklerdir. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
Week |
Preparatory |
Topics(Subjects) |
Method |
1 |
Ders izlencesinin gözden geçirilmesi |
Derse Giriş |
Anlatma ve Tartışma |
2 |
Verilen materyalin okunması |
Dil Tekrarı ve Kelime Dağarcığının Genişletilmesi |
Anlatma ve Tartışma |
3 |
Verilen materyalin okunması |
İş Yazımı ve E-posta Görgü Kuralları |
Anlatma ve Tartışma |
4 |
Verilen materyalin okunması |
Etkili Sunumlar ve Topluluk Önünde Konuşma |
Anlatma ve Tartışma |
5 |
Verilen materyalin okunması |
Müzakere Becerileri ve Çatışma Çözümü |
Anlatma ve Tartışma |
6 |
Verilen materyalin okunması |
Kültürlerarası İletişim |
Anlatma ve Tartışma |
7 |
Verilen materyalin okunması |
İş Ağı Oluşturma ve Sosyalleşme |
Anlatma ve Tartışma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Verilen materyalin okunması |
İş Etiği ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk |
Anlatma ve Tartışma |
10 |
Verilen materyalin okunması |
Etik Karar Verme |
Anlatma ve Tartışma |
11 |
Verilen materyalin okunması |
Öneri Yazımı |
Anlatma ve Tartışma |
12 |
Verilen materyalin okunması |
İş Görüşmeleri ve Profesyonel İş Başvuruları |
Anlatma ve Tartışma |
13 |
Verilen materyalin okunması |
Küresel İletişimde Kültürlerarası Yetkinlik |
Anlatma ve Tartışma |
14 |
Ders revizyonu hazırlığı |
Revizyon ve Örnekler |
Anlatma ve Tartışma |
15 |
Ders revizyonu hazırlığı |
Revizyon ve Örnekler |
Anlatma ve Tartışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
ASSESSMENT |
Assessment & Grading of In-Term Activities |
Number of Activities |
Degree of Contribution (%) |
Description |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Define the theories, concepts and principles of the basic and sub-fields of business.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Explain business functions and processes based on current scientific sources.
|
|
1 |
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Relate internationally valid business cases with the theories and concepts of other social sciences.
|
|
1 |
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Explain the current events and facts in his / her field analytically and systematically based on advanced knowledge and skills he / she has.
|
|
1 |
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Use the theoretical and factual knowledge in business for occupational practices.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Solve individual and organizational problems in business life.
|
|
1 |
|
|
|
|
3 |
Use computer programs (SPSS, R, Excel, Stata) efficiently against the complex business problems.
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Plan research and work using knowledge and skills gained in the field of business.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Organize the activities for organizational goals and purposes independently.
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Criticize advanced knowledge and skills in the field with a critical approach.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Develop the existing knowledge and skills with a critical point of view under the impact of scientific, technological and current developments.
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Express his/her knowledge, thoughts and solutions on business to related stakeholders in written and verbal ways.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Use the information and communication technology software and equipment required for business.
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Apply the social, scientific, cultural and ethical values at the stages of collection of data, their implementation, interpretation and announcement of results in the field of business.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Relate the concepts of social rights, occupational safety, employee health, quality management and sustainability with the cases in business life.
|
|
1 |
|
|
|
|
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
Workload for Learning & Teaching Activities |
Type of the Learning Activites |
Learning Activities (# of week) |
Duration (hours, h) |
Workload (h) |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
5 |
65 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
10 |
10 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
10 |
10 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
31 |
0 |
129 |
|
Total Workload of the Course Unit |
129 |
|
|
Workload (h) / 25.5 |
5,1 |
|
|
ECTS Credits allocated for the Course Unit |
5,0 |
|