| Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
|---|---|---|---|---|---|
| PES114 | PRESENTATION TECNIQUES IN SPORTS | 2 | 3 | 3 | 7 |
GENERAL INFORMATION |
|
|---|---|
| Language of Instruction : | English |
| Level of the Course Unit : | BACHELOR'S DEGREE, TYY: + 6.Level, EQF-LLL: 6.Level, QF-EHEA: First Cycle |
| Type of the Course : | Compulsory |
| Mode of Delivery of the Course Unit | - |
| Coordinator of the Course Unit | Assoc.Prof. MEHMET SOYAL |
| Instructor(s) of the Course Unit | |
| Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
|---|---|
| Objectives of the Course Unit: | Dersin amacı; öğrencilere, sunum yöntem ve tekniklerine uygun olarak yazılı ve göresel sunum dosyası hazırlama ve sunma becerisi kazandırmaktır. |
| Contents of the Course Unit: | Dersin içeriği; sunum türleri, sunum planlama, sunum hazırlama, sunum yapma ve sunum değerlendirme konularını kapsamaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
|---|
| Sunum içeriğini uygun bir akış içinde listeler. |
| Sporda sunum teknikleri ile ilgili kavramları açıklar. |
| Sunum sırasında göz temasını, sesini, beden dilini ve mimiklerini etkin kullanır. |
| Sunum yapacağı konu hakkında bilgi toplarken bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. |
| Sunum sırasında ihtiyaç duyacağı yardımcı araçları belirler ve uygun şekilde kullanır. |
| Sunum yapacağı konuyla ilgili elde ettiği verileri analiz eder. |
| Sunum yöntem ve tekniklerini kullanarak yazılı ve görsel sunum dosyası hazırlar. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
|---|---|---|---|
| Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
| 1 | - | Dersin amacı, içeriği ve işleyişi hakkında bilgilendirme. Sunum ile ilgili tanım ve kavramlar. Sunum türleri. Etkili bir sunumun önemi ve özellikleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
| 2 | literatür tarama, sunum görsellerini inceleme | SUNUM PLANLAMA: Sunumun amacı ve içeriğinin belirlenmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
| 3 | Araştırma yöntem ve teknikleri ile ilgili literatür taraması | SUNUM HAZIRLAMA: Bilgi ve veri toplama, Bilgi/verilerin düzenlenmesi, Bilgi ve verileri metne çevirme | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
| 4 | Kompozisyon yazma | SUNUM HAZIRLAMA: Kullanılacak görsel destek araçlarını belirleme, yazılı sunum metnini konuşmaya çevirme, sunumu prova etme | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
| 5 | Ms-office programı | MS-Office Powerpoint ile sunum hazırlama | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
| 6 | Ses kaydı egzersizleri | SUNUM YAPMA: Sunumun iletişim öğeleri- Sözlü iletişim (ses tonu ve konuşma hızının doğru kullanımı). Diksiyon ve artükülasyon egzersizleri | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
| 7 | Panel, konferans vs. katılımı ve gözlem | SUNUM YAPMA: Sunumun iletişim öğeleri- Sözsüz iletişim (beden dili ve göz temasının doğru kullanımı). Sherborne gelişimsel hareket eğitimi uygulaması | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
| 8 | Panel, konferans vs. katılımı ve gözlem | Sunumda oturma düzeni, teknik ve görsel donanımların hazırlanması, uygun kıyafet seçimi ve örnek sunumların incelenmesi | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
| 9 | Panel, konferans vs. katılımı ve gözlem | SUNUM YAPMA: Sunumun iletişim öğeleri- Dinleme, soru sorma / sorulara cevap verme, özetleme, geri bildirim. | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
| 10 | - | MID-TERM EXAM | - |
| 11 | Değerlendirme ile ilgili örnek form hazırlama | SUNUM YAPMA: Sunumun iletişim öğeleri- değerlendirme, değerlendirme formlarının içeriği/tanıtılması/hazırlanışı, sunumun değerlendirilmesi | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
| 12 | Değerlendirme formu | ÖĞRENCİ ÇALIŞMALARI: Öğrenci Sunumları ve Değerlendirilmesi | Uygulamalı grup çalışması |
| 13 | Değerlendirme formu | ÖĞRENCİ ÇALIŞMALARI: Öğrenci Sunumları ve Değerlendirilmesi | Uygulamalı grup çalışması |
| 14 | Değerlendirme formu | ÖĞRENCİ ÇALIŞMALARI: Öğrenci Sunumları ve Değerlendirilmesi | Uygulamalı grup çalışması |
| 15 | Değerlendirme formu | ÖĞRENCİ ÇALIŞMALARI: Öğrenci Sunumları ve Değerlendirilmesi | Uygulamalı grup çalışması |
| 16 | - | FINAL EXAM | - |
| 17 | - | FINAL EXAM | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
|---|
| Temel Eğinli A., Gürüz D. (2010). Etkili Sunum Teknikleri, Detay Yayıncılık, İstanbul |
| Morgan N. (2007). Etkin Sunumlar, Optimist Yayın Dağıtım, İstanbul |
| Bradbury A. (2006). Başarılı Sunum Teknikleri, Kaizen Yayınlar, İstanbul |
| Sunum teknikleri seçmeli ders notları chrome-extension://oemmndcbldboiebfnladdacbdfmadadm/http://www.uludag.edu.tr/dosyalar/shmyo/ders_notlari/SUNUM-TEKNIKLERI-2015-16.pdf |
ASSESSMENT |
||||
|---|---|---|---|---|
| Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description | Examination Method |
| Level of Contribution | |||||
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
|---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
| Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
| Lecture & In-Class Activities | 14 | 3 | 42 |
| Preliminary & Further Study | 13 | 4 | 52 |
| Land Surveying | 0 | 0 | 0 |
| Group Work | 0 | 0 | 0 |
| Laboratory | 0 | 0 | 0 |
| Reading | 0 | 0 | 0 |
| Assignment (Homework) | 0 | 0 | 0 |
| Project Work | 0 | 0 | 0 |
| Seminar | 0 | 0 | 0 |
| Internship | 0 | 0 | 0 |
| Technical Visit | 0 | 0 | 0 |
| Web Based Learning | 0 | 0 | 0 |
| Implementation/Application/Practice | 0 | 0 | 0 |
| Practice at a workplace | 0 | 0 | 0 |
| Occupational Activity | 0 | 0 | 0 |
| Social Activity | 0 | 0 | 0 |
| Thesis Work | 0 | 0 | 0 |
| Field Study | 0 | 0 | 0 |
| Report Writing | 0 | 0 | 0 |
| Final Exam | 1 | 1 | 1 |
| Preparation for the Final Exam | 11 | 5 | 55 |
| Mid-Term Exam | 1 | 1 | 1 |
| Preparation for the Mid-Term Exam | 6 | 4 | 24 |
| Short Exam | 0 | 0 | 0 |
| Preparation for the Short Exam | 0 | 0 | 0 |
| TOTAL | 46 | 0 | 175 |
| Total Workload of the Course Unit | 175 | ||
| Workload (h) / 25.5 | 6,9 | ||
| ECTS Credits allocated for the Course Unit | 7,0 |