TR EN

DIPLOMA PROJECT PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
MIM420 DIPLOMA PROJECT 8 8 4 10

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Doç.Dr. İLKE CİRİTCİ
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite MIM415 - ARCHITECTURAL DESIGN V

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Dersin amacı öğrencilere mekanın ve mekan yaratmanın özelliğini belli temalar kurgusunda öğretmektir.
Contents of the Course Unit: DERSİN İÇERİĞİ : Çevresel etmenleri değerlendirerek konsept ve bağlam oluşturma ve belirlenen kullanıcı gereksinmeleri doğrultusunda fiziksel çevre analizlerini içeren, sınırlı bir programa sahip, katlı bir yapının tasarımı.Belediye verilerine göre planlama .Strüktürünü kurma

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

1- Mimari bir sorunu belirleyebilme 2- Gerekli bilgiyi toplayabilme, birleştirebilme, değerlendirebilme 3- Tasarımda 3 boyutlu düşünebilme 4- Var olan yapılı çevreyi farklı katmanları ile fizik-mekan, sosyal-mekan olarak okuyabilme 5- Morfolojik ilişkiler bağlamında yerleşim dokusunu irdeleyebilme 6- Sınırlı ölçüde teknolojik problemleri çözebilme

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Öğrencilerde olumlu izlenim oluşturma,ders konularına ait hazırlık çalısması Dersin - proje alanının ve konularının açıklanması Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma
2 Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama Proje alanı ve çevresine ilişkin analiz çalışmaları, fotograf.soru cevaplar.proje konusunun detaylı programlanması Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma
3 Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama Arazi maketi.Proje karar süreçlerini içeren eskiz çalışmaları,1/500 Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma
4 Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama Proje geliştirme,1/500 ve 1/200 Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma
5 Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama Proje geliştirme,1/500 ve 1/200 Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma
6 Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama Proje geliştirme,1/500 ve 1/200 Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma
7 Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama Proje geliştirme,1/500 ve 1/200 Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama Proje geliştirme,1/500 ve 1/200 Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma
10 Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama Proje geliştirme,1/500 ve 1/200 ve 1/50 Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma
11 Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama Proje geliştirme,1/500 ve 1/200 ve 1/50 Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma
12 Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama Proje geliştirme,1/500 ve 1/200 ve 1/50 Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma
13 Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama Proje geliştirme,1/500 ve 1/200 ve 1/50 detay 1/20 ve 1/5 Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma
14 Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama Proje geliştirme,1/500 ve 1/200 ve 1/50 detay 1/20 ve 1/5 vaziyet planı plan kesit cephe detay perspektif maket Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma
15 Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama Proje geliştirme,1/500 ve 1/200 ve 1/50 detay 1/20 ve 1/5 vaziyet planı plan kesit cephe detay perspektif maket Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Ana G. Canizares, Kindergartens, Schools and Playgrounds, Loft Publications, 2008 Anon., Kids Spaces, Architecture for Children, Images Publishing Group, 2004 Karabey, H., Eğitim yapıları : geleceğin okullarını planlamak ve tasarlamak çağdaş yaklaşımlar, ilkeler, literatür yayınları, 2004 (dü kütüphane) Neufert,E.,Neufert,P., Baiche,B.,Walliman,N. Architects' Data, Blackwell Science, 2000. Gür , Ş. Ö. ; Zorlu, T., Çocuk Mekanları, Yem yayın, 75, 2002 (dü kütüphane) Özdemir, A., Pedagojik ve ekolojik yaklaşım ile düzenlenmiş çocuk mekanlarında Avrupa deneyimi, 2010 (dü kütüphane) Krier, R., 1992. Elements of Architecture, Academy Editions, London. Krier, R., 1991. Architectural Composition, Academy Editions, London. http://www.architonic.com/ntsht/kindergarten-design-grows-up-contemporary-nursery-school-projects/7000631 http://www.e-architect.co.uk/kindergarten-buildings

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The students is able to implement the knowledge gained during the course to their working areas.
3

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
They are able to assess and interpreter the environmental data for designing building by using advance skills and knowledge gained during the architectural education.
3

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The students are able to have detail information regarding real life, experience and systems by focusing on the discipline of architecture.
4

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
They have the knowledge and concepts on the history of art, aesthetic, the skill of CAD use and cultural infrastructure.
4

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
They are able to have planning and management skills under a group responsibility.
5
2
The students are able to gain the life-time learning skill that is the crucial part of the discipline of architecture
5
3
They are able to know how to deal with their learning needs in the educational life and after.
5

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
They consider the ethical issues strictly in case of collecting data, interpretation of the data, producing the projects and the phase of implementation in the field of architecture.
5
2
They have sufficient awareness regarding environmental protection and occupational health and safety issues and also they consider risk management and responsibility issues.
5

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
They are able to transfer or share their comments and/or critiques regarding the architectural projects and problems with certain methods such as written, oral or other presentation techniques. They are also able to inform individuals or institutions in the field of architecture.
5
2
They are able to share their thoughts and suggestions by supporting them with numerical and qualitative manner in the architectural field with the specialists or not.
5
3
They are able to produce social responsibility projects and activities regarding social environment and they are also able to take active roles.
4
4
They are able to use of communication and information technologies effectively and efficiently in the field of architecture.
3

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
They are able to work independently in the field of architecture and its production areas.
4
2
They are able to take responsibilities in the field of architectural productions in order to solve unpredictable problems and issues.
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 8 112
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 8 112
Arazi Çalışması 1 4 4
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 5 1 5
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 4 4
Final Sınavı Hazırlığı 1 8 8
Ara Sınav 3 4 12
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 39 0 257
Total Workload of the Course Unit 257
Workload (h) / 25.5 10,1
ECTS Credits allocated for the Course Unit 10,0