Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
MIM420 | DİPLOMA PROJESİ | 8 | 8 | 4 | 10 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İLKE CİRİTCİ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. BURAK KAAN YILMAZSOY-Dr.Öğr.Üyesi ERDAL YILDIZ |
Ders Ön Koşulu | MIM415 - MİMARİ TASARIM V |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı öğrencilere mekanın ve mekan yaratmanın özelliğini belli temalar kurgusunda öğretmektir. |
İçerik: | DERSİN İÇERİĞİ : Çevresel etmenleri değerlendirerek konsept ve bağlam oluşturma ve belirlenen kullanıcı gereksinmeleri doğrultusunda fiziksel çevre analizlerini içeren, sınırlı bir programa sahip, katlı bir yapının tasarımı.Belediye verilerine göre planlama .Strüktürünü kurma |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
1- Mimari bir sorunu belirleyebilme 2- Gerekli bilgiyi toplayabilme, birleştirebilme, değerlendirebilme 3- Tasarımda 3 boyutlu düşünebilme 4- Var olan yapılı çevreyi farklı katmanları ile fizik-mekan, sosyal-mekan olarak okuyabilme 5- Morfolojik ilişkiler bağlamında yerleşim dokusunu irdeleyebilme 6- Sınırlı ölçüde teknolojik problemleri çözebilme |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Öğrencilerde olumlu izlenim oluşturma,ders konularına ait hazırlık çalısması | Dersin - proje alanının ve konularının açıklanması | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
2 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Proje alanı ve çevresine ilişkin analiz çalışmaları, fotograf.soru cevaplar.proje konusunun detaylı programlanması | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
3 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Arazi maketi.Proje karar süreçlerini içeren eskiz çalışmaları,1/500 | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
4 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Proje geliştirme,1/500 ve 1/200 | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
5 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Proje geliştirme,1/500 ve 1/200 | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
6 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Proje geliştirme,1/500 ve 1/200 | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
7 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Proje geliştirme,1/500 ve 1/200 | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Proje geliştirme,1/500 ve 1/200 | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
10 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Proje geliştirme,1/500 ve 1/200 ve 1/50 | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
11 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Proje geliştirme,1/500 ve 1/200 ve 1/50 | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
12 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Proje geliştirme,1/500 ve 1/200 ve 1/50 | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
13 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Proje geliştirme,1/500 ve 1/200 ve 1/50 detay 1/20 ve 1/5 | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
14 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Proje geliştirme,1/500 ve 1/200 ve 1/50 detay 1/20 ve 1/5 vaziyet planı plan kesit cephe detay perspektif maket | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
15 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Proje geliştirme,1/500 ve 1/200 ve 1/50 detay 1/20 ve 1/5 vaziyet planı plan kesit cephe detay perspektif maket | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Ana G. Canizares, Kindergartens, Schools and Playgrounds, Loft Publications, 2008 Anon., Kids Spaces, Architecture for Children, Images Publishing Group, 2004 Karabey, H., Eğitim yapıları : geleceğin okullarını planlamak ve tasarlamak çağdaş yaklaşımlar, ilkeler, literatür yayınları, 2004 (dü kütüphane) Neufert,E.,Neufert,P., Baiche,B.,Walliman,N. Architects' Data, Blackwell Science, 2000. Gür , Ş. Ö. ; Zorlu, T., Çocuk Mekanları, Yem yayın, 75, 2002 (dü kütüphane) Özdemir, A., Pedagojik ve ekolojik yaklaşım ile düzenlenmiş çocuk mekanlarında Avrupa deneyimi, 2010 (dü kütüphane) Krier, R., 1992. Elements of Architecture, Academy Editions, London. Krier, R., 1991. Architectural Composition, Academy Editions, London. http://www.architonic.com/ntsht/kindergarten-design-grows-up-contemporary-nursery-school-projects/7000631 http://www.e-architect.co.uk/kindergarten-buildings |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mimarlık eğitimi ile güncel bilgiler içeren ders kaynakları ile desteklenen ileri düzeydeki torik ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve biçimsel kompozisyon sistemlerini ve yöntemlerini tartışır.
|
3 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mimarlık alanında gerekli, bilimsel, bilgisayar tabanı bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mimarlık eğitiminde edindiği ileri düzeydeki teorik ve uygulamaları bilgileri çalışma alanlarında uygular.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mimarlık eğitiminde edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak yapı tasarımı için gerekli çevresel verileri yorumlar, değerlendirir ve proje sunumu için düşüncenin doğru ifade edilmesini geliştirir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mimarlık eğitimi ile disiplininin üretim alanlarında bağımsız olarak iş yapabililir.
|
5 | |||||
2 |
Mimarlık disiplininin üretim alanlarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
5 | |||||
3 |
Mimarlık disiplininin üretim alanlarında sorumluluğu altında çalışanların bir proje kapsamında gelişimlerine yönelik etkinler planlar ve yönetir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mimarlık mesleğinin gereği olarak güncel değişimleri ve yenilikleri takip etme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir.
|
5 | |||||
2 |
Öğrenim hayatı boyunca ve sonrasında öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mimarlık alanı ile ilgili konularda kişi ve kurumları bilgilendirir, mimari proje ve mimari sorunlar hakkında düşüncelerini yazılı, sözlü ve sunum yöntemleri ile aktarır.
|
5 | |||||
2 |
Mimarlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunların çözüm önerilerini sayısal ve niteliksel veriler ile destekleyerek, uzman olan ve olmayan kişiler ile paylaşır.
|
5 | |||||
3 |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre ile ilgili proje ve etkinlikler düzenler ve bu etkinliklerde etkin rol üstlenir.
|
4 | |||||
4 |
Mimarlık alanının gerektirdiği bilgisayar kullanma lisansı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
mimarlık alanı ile ilgili verilen toplanması, yorumlanması, projelerin oluşturulması ve yerinde uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
4 | |||||
2 |
Mimarlıkta yapı yönetimi yetki ve sorumlulukları içinde yer alır, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 8 | 112 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 8 | 112 |
Arazi Çalışması | 1 | 4 | 4 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 5 | 1 | 5 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 39 | 0 | 257 |
Genel Toplam | 257 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 10,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 10,0 |