TR EN

BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM I PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
TAP321 BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM I 1 4 2 7

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Öğr.Gör. MUHAMMET YÜKSEL
Instructor(s) of the Course Unit Öğr.Gör. FURKAN GÖZELCE
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Oyun sektöründe ve animasyon sektöründe modelleme alanında çalışacak bireye modelleme konusunda temel bilgi ve yöntemlerin aktarılması.
Contents of the Course Unit: 3 boyutlu bir bilgisayar programı kullanılarak uygulamalı anlatımlar ve ödev çalışmaları şeklinde oluşmaktadırç

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Bir nesnenin üç boyutlu hale getirilmesi öğrenilir.
UV Haritalarının çalışma prensipleri ve kullanımları öğrenilir.
Game Asset oluşturma konusundaki temel bilgiler ve beceriler aktarılır.
Topoloji örnem ve "Baking" işlemleri konusunda temel beceri ve bilgiler aktarılır.
Oyun projesinde kullanılabilecek bir Game assetin final hale getirilmesi öğrenilir.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Kaynak Tarama 3 boyutlu programların çalışma mantığı, modelleme teknolojilerinden poligon modellemenin yapısının incelenmesi, çizgi film ve animasyon sektöründe iş dallarının incelenmesi ve tasarıma giriş. Uygulamalı Anlatım
2 Kaynak Tarama Autodesk maya veya Blender programının modelleme araçlarına giriş Uygulamalı Anlatım
3 Kaynak Tarama Temel modelleme terimleri ve araçlarının kullanımı (extrude, bevel tool, extrack tool, component mode vb) Uygulamalı Anlatım
4 Kaynak Tarama Bir objenin 3 boyutlu ortamda modellenmesi (masa, sandalye, dolap vb.) Uygulamalı Anlatım
5 Kaynak Tarama Bir objenin 3 boyutlu ortamda modellenmesi (şişe, vazo, bardak vb.) Uygulamalı Anlatım
6 Kaynak Tarama Bir objenin 3 boyutlu ortamda modellenmesi (masa, sandalye, dolap vb.) Uygulamalı Anlatım
7 Kaynak Tarama En az 5 objeden oluşan oda tasarımı Uygulamalı Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Kaynak Tarama "Game Asset" yapısının anlatılması ve oyun projelerindeki öneminin anlatılması. basit yapıda bir game asset modelinin oluşturulması. Uygulamalı Anlatım
10 Kaynak Tarama Blender programındanın sculpt araçlarının anlatılması ve oyun modeline detaylrın eklenmesi. Uygulamalı Anlatım
11 Kaynak Tarama bir oyun projesinde kullanılmak üzere bir sandık modelinin yapılması. Uygulamalı Anlatım
12 Kaynak Tarama Blender programında UV haritası oluşturma işlemlerinin anlatılması ve sandık modelinin uv haritasının oluşturulması ve bake işlemlerinin yapılması. Uygulamalı Anlatım
13 Kaynak Tarama önceki haftalarda yapılan game Asset modelinin renklendirilmesi. Uygulamalı Anlatım
14 Kaynak Tarama Game Asset yapısının pekişmesi için yeni bir oyun varlığının modellenmesi, UV hartasının oluşturulması ve Bake işlemlerinin yapılması. Uygulamalı Anlatım
15 Kaynak Tarama Önceki haftada yapılan Game Asset modelinin renklendirilmesi. Uygulamalı Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Learning fundamental animation and desing concepts and theories, using and annotating these concepts.
2
Creates the visual language of animation and design.
3
On the basis of the basic principles of animation and design in general determines the content.
4
Target audience - the common definition visual communication brings to the relationship.

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The basic communication, design and animation principles related to the fields of diagnosis.
2
Recognize and authority in the field of desing and animation will follow.
3
Computer supported design and animation programs recognize.
4
Design, implementation and recognizes the broadcast stage.
5
Understanding the structure of Fine Arts and aestethic values, using these in art.

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Supports individuality of creativity in design and animation work.
2
Actual desing and animation techniques and applications use traces.
3
Developing and innovating in digital media uses design and (2D-3D) animation programs.
4
Creates the visual language of design.

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
All types of design and animation project design.
2
Photography, web design, animation production in the field is made​​.
3
Design pre-roll and post-roll stages of diagnosis.

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Establishing and using the powerful and creative qualities as a person.
2
Able to work independently and take responsibility to use their ability to act decisively and applications.

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Critical importance of providing solutions in design and animation requires mature.
2
Societal values ​​determine the relationship of design and artistic direction.
3
Life-long learning is conscious of the need.

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Verbal and written communication, at least one foreign language at least at the level of European Language Portfolio A2 uses information in the field of informatics and computer science monitors and communicates with colleagues.

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Design, animation and seeking solutions in this area examines the problem-solving methods.

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 0 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 0 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 0 0 0
Total Workload of the Course Unit 0
Workload (h) / 25.5 0
ECTS Credits allocated for the Course Unit 0,0