TR EN

BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM I COURSE IDENTIFICATION AND APPLICATION INFORMATION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
TAP321 BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM I 1 4 2 7

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Kaynak Tarama 3 boyutlu programların çalışma mantığı, modelleme teknolojilerinden poligon modellemenin yapısının incelenmesi, çizgi film ve animasyon sektöründe iş dallarının incelenmesi ve tasarıma giriş. Uygulamalı Anlatım
2 Kaynak Tarama Autodesk maya veya Blender programının modelleme araçlarına giriş Uygulamalı Anlatım
3 Kaynak Tarama Temel modelleme terimleri ve araçlarının kullanımı (extrude, bevel tool, extrack tool, component mode vb) Uygulamalı Anlatım
4 Kaynak Tarama Bir objenin 3 boyutlu ortamda modellenmesi (masa, sandalye, dolap vb.) Uygulamalı Anlatım
5 Kaynak Tarama Bir objenin 3 boyutlu ortamda modellenmesi (şişe, vazo, bardak vb.) Uygulamalı Anlatım
6 Kaynak Tarama Bir objenin 3 boyutlu ortamda modellenmesi (masa, sandalye, dolap vb.) Uygulamalı Anlatım
7 Kaynak Tarama En az 5 objeden oluşan oda tasarımı Uygulamalı Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Kaynak Tarama "Game Asset" yapısının anlatılması ve oyun projelerindeki öneminin anlatılması. basit yapıda bir game asset modelinin oluşturulması. Uygulamalı Anlatım
10 Kaynak Tarama Blender programındanın sculpt araçlarının anlatılması ve oyun modeline detaylrın eklenmesi. Uygulamalı Anlatım
11 Kaynak Tarama bir oyun projesinde kullanılmak üzere bir sandık modelinin yapılması. Uygulamalı Anlatım
12 Kaynak Tarama Blender programında UV haritası oluşturma işlemlerinin anlatılması ve sandık modelinin uv haritasının oluşturulması ve bake işlemlerinin yapılması. Uygulamalı Anlatım
13 Kaynak Tarama önceki haftalarda yapılan game Asset modelinin renklendirilmesi. Uygulamalı Anlatım
14 Kaynak Tarama Game Asset yapısının pekişmesi için yeni bir oyun varlığının modellenmesi, UV hartasının oluşturulması ve Bake işlemlerinin yapılması. Uygulamalı Anlatım
15 Kaynak Tarama Önceki haftada yapılan Game Asset modelinin renklendirilmesi. Uygulamalı Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -