Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
TAP158 | İKİ BOYUTLU ANİMASYON | 2 | 4 | 2 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Öğr.Gör. MUHAMMET YÜKSEL |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Blender Grease Pencil modülü ile 2 boyutlu görsellerin üretilmesi ve animasyonlarının oluşturulması amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | İlgili yazılım parçası ile 2 boyutlu görsellerin 3 boyutlu düzlem içerisinde üretimi ve hareketlendirilmesini kapsar. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Çizim tekniklerini ve çeşitli fırça araçlarını kullanarak 2 boyutlu ortamları üreterek hareketlendirebilir. |
Adobe Photosop ve Adobe After Effects programlarını kullanır. |
Bir mobil uygulama veya mobil oyun için grafiksel tasarım ve animasyonlar üretmeyi bilir. |
Bir mobil uygulama veya mobil oyun çalışmanın iş akışını öğrenir. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | - | Ders hakkında bilgilendirme ve yazılımın temellerinin açıklanması | Anlatım ve Uygulama |
2 | Kaynak Tarama | Objelerin özellikleri hakkında bilgilendirme | Anlatım ve Uygulama |
3 | Kaynak Tarama | Objelerin materyal özelliklerinin açıklanması | Anlatım ve Uygulama |
4 | Kaynak Tarama | 2 boyutlu animasyonlarda temel keyframe mantığının anlatılması | Anlatım ve Uygulama |
5 | Kaynak Tarama | Çizim modu ve düzenleme seçeneklerinin anlatımı | Anlatım ve Uygulama |
6 | Kaynak Tarama | Bir ev çiziminin uygulanması | Anlatım ve Uygulama |
7 | Kaynak Tarama | Çeşitli deformasyon özelliklerinin kullanımı. | Anlatım ve Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | Oluşturulan görsellerin sahnelemek için hazırlanması | Anlatım ve Uygulama |
10 | Kaynak Tarama | Arka-orta-ön planların belirlenmesi ve nesnelerin oluşturulması | Anlatım ve Uygulama |
11 | Kaynak Tarama | İlgili yazılım araçlarıyla mekan nesnelerinin çeşitlendirilmesi | Anlatım ve Uygulama |
12 | Kaynak Tarama | 2 boyutlu animasyon detaylı özelliklerinin anlatılması | Anlatım ve Uygulama |
13 | Kaynak Tarama | Sırasıyla arka-orta-ön planların animasyonlarının yapılması | Anlatım ve Uygulama |
14 | Kaynak Tarama | Kamera ayarlarının yapılması | Anlatım ve Uygulama |
15 | Kaynak Tarama | Render işleminin tamamlanması. | Anlatım ve Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
https://docs.blender.org/manual/en/latest/grease_pencil/index.html |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Learning fundamental animation and desing concepts and theories, using and annotating these concepts.
|
4 | |||||
2 |
Creates the visual language of animation and design.
|
3 | |||||
3 |
On the basis of the basic principles of animation and design in general determines the content.
|
4 | |||||
4 |
Target audience - the common definition visual communication brings to the relationship.
|
5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The basic communication, design and animation principles related to the fields of diagnosis.
|
3 | |||||
2 |
Recognize and authority in the field of desing and animation will follow.
|
4 | |||||
3 |
Computer supported design and animation programs recognize.
|
5 | |||||
4 |
Design, implementation and recognizes the broadcast stage.
|
4 | |||||
5 |
Understanding the structure of Fine Arts and aestethic values, using these in art.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Supports individuality of creativity in design and animation work.
|
5 | |||||
2 |
Actual desing and animation techniques and applications use traces.
|
4 | |||||
3 |
Developing and innovating in digital media uses design and (2D-3D) animation programs.
|
4 | |||||
4 |
Creates the visual language of design.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
All types of design and animation project design.
|
4 | |||||
2 |
Photography, web design, animation production in the field is made.
|
4 | |||||
3 |
Design pre-roll and post-roll stages of diagnosis.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Establishing and using the powerful and creative qualities as a person.
|
5 | |||||
2 |
Able to work independently and take responsibility to use their ability to act decisively and applications.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Critical importance of providing solutions in design and animation requires mature.
|
5 | |||||
2 |
Societal values determine the relationship of design and artistic direction.
|
4 | |||||
3 |
Life-long learning is conscious of the need.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Verbal and written communication, at least one foreign language at least at the level of European Language Portfolio A2 uses information in the field of informatics and computer science monitors and communicates with colleagues.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Design, animation and seeking solutions in this area examines the problem-solving methods.
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 10 | 1 | 10 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 13 | 2 | 26 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 7 | 5 | 35 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 45 | 0 | 128 |
Total Workload of the Course Unit | 128 | ||
Workload (h) / 25.5 | 5 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |