TR EN

İKİ BOYUTLU ANİMASYON DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
TAP158 İKİ BOYUTLU ANİMASYON 2 4 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. MUHAMMET YÜKSEL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Blender Grease Pencil modülü ile 2 boyutlu görsellerin üretilmesi ve animasyonlarının oluşturulması amaçlanmaktadır.
İçerik: İlgili yazılım parçası ile 2 boyutlu görsellerin 3 boyutlu düzlem içerisinde üretimi ve hareketlendirilmesini kapsar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Çizim tekniklerini ve çeşitli fırça araçlarını kullanarak 2 boyutlu ortamları üreterek hareketlendirebilir.
Adobe Photosop ve Adobe After Effects programlarını kullanır.
Bir mobil uygulama veya mobil oyun için grafiksel tasarım ve animasyonlar üretmeyi bilir.
Bir mobil uygulama veya mobil oyun çalışmanın iş akışını öğrenir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Ders hakkında bilgilendirme ve yazılımın temellerinin açıklanması Anlatım ve Uygulama
2 Kaynak Tarama Objelerin özellikleri hakkında bilgilendirme Anlatım ve Uygulama
3 Kaynak Tarama Objelerin materyal özelliklerinin açıklanması Anlatım ve Uygulama
4 Kaynak Tarama 2 boyutlu animasyonlarda temel keyframe mantığının anlatılması Anlatım ve Uygulama
5 Kaynak Tarama Çizim modu ve düzenleme seçeneklerinin anlatımı Anlatım ve Uygulama
6 Kaynak Tarama Bir ev çiziminin uygulanması Anlatım ve Uygulama
7 Kaynak Tarama Çeşitli deformasyon özelliklerinin kullanımı. Anlatım ve Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 - Oluşturulan görsellerin sahnelemek için hazırlanması Anlatım ve Uygulama
10 Kaynak Tarama Arka-orta-ön planların belirlenmesi ve nesnelerin oluşturulması Anlatım ve Uygulama
11 Kaynak Tarama İlgili yazılım araçlarıyla mekan nesnelerinin çeşitlendirilmesi Anlatım ve Uygulama
12 Kaynak Tarama 2 boyutlu animasyon detaylı özelliklerinin anlatılması Anlatım ve Uygulama
13 Kaynak Tarama Sırasıyla arka-orta-ön planların animasyonlarının yapılması Anlatım ve Uygulama
14 Kaynak Tarama Kamera ayarlarının yapılması Anlatım ve Uygulama
15 Kaynak Tarama Render işleminin tamamlanması. Anlatım ve Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

https://docs.blender.org/manual/en/latest/grease_pencil/index.html

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Temel tasarım ve animasyon kavramlarını ve kuramlarını öğrenerek bunları yorumlayabilir ve değerlendirebilir.
4
2
Grafik tasarımın görsel dilini oluşturur.
3
3
Temel ilkeler bazında Grafik Tasarımın genel anlamda içeriğini belirler.
4
4
Hedef kitle - görsel iletişim ilişkilerine ortak tanım getirir.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Temel iletişim, tasarım ve animasyon alanlarına ilişkin ilgili prensipleri tanır.
3
2
Tasarım ve animasyon alanında otoriteleri tanır ve takip eder.
4
3
Bilgisayar destekli tasarım ve animasyon programlarını tanır.
5
4
Tasarım, uygulama ve yayın aşamalarını tanır.
4
5
Görsel sanatların alt yapısını ve estetik değerleri kavrayarak, iletişimi sanat ortamında kullanabilmek.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Tasarım ve animasyon çalışmalarında kişiselliği ve kreativiteyi destekler.
5
2
Güncel tasarım ve animasyon tekniklerini izler ve uygulamaları kullanır.
4
3
Dijital ortamda gelişen ve yenilenen tasarım ve (2D-3D) animasyon programlarını kullanır.
4
4
Özgün tasarımlara yönelir.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Her türlü tasarım ve animasyon projesi tasarlar.
4
2
Fotoğraf, web tasarımı, animasyon alanlarında üretim yapar.
4
3
Tasarımın yayın öncesi ve yayın sonrası aşamalarını tanır.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Birey olarak yaratıcı ve güçlü yönlerini geliştirmek ve kullanır.
5
2
Bağımsız çalışabilmede ve sorumluluk alabilmede kararlı davranma ve uygulama yetilerini kullanır.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Tasarım ve animasyonda çözüm üreten eleştirel olgunun önemini öngörür.
5
2
Toplumsal değerlerin sanatsal yönü ile tasarım ilişkilerini belirler.
4
3
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Tasarım, animasyon ve bu alanda çözüm isteyen problem çözme yöntemlerini irdeler.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 10 1 10
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 13 2 26
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 7 5 35
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 45 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0