Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
TAP251 | KARAKTER MODELLEME I | 3 | 4 | 2 | 7 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Öğr.Gör. MUHAMMET YÜKSEL |
Instructor(s) of the Course Unit | Öğr.Gör. FURKAN GÖZELCE |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Animasyon ve oyun sektöründe kullanılabilecek karakterlerin modellenmesi hakkında temellerin öğrenciye aktarılması. |
Contents of the Course Unit: | Blender veya Maya programlarında arasınavlardan önce box modelleme yöntemi ile karakterin yapılması arasınavlardan sonra sculpt modelleme yöntemi ile karakter modelinin yapılması ve renklendirilmesi |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
karakter modelleme yöntemlerinin öğrenilmesi |
sculpt araçlarının karakter modelleme esnasında kullanımı |
UV haritları oluşturma konularının öğrenilmesi ve geliştirilmesi |
Modellenene bir karakterin Topolojik yapısının oluşturulması |
Modellenen bir karakterin texture boyama yöntemi ile renklendirilmesi |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Referans Toplama | Karakter modellemeye giriş. | Uygulamalı Anlatım |
2 | Referans Toplama | Blender, Maya vb. 3B modelleme programından birinin kullanarak box modelleme tekniği ile karakter modellemenin temel bilgilerinin anlatılması. | Uygulamalı Anlatım |
3 | Referans Toplama | Ön ve yan açısı bulunana basit yapıda bir animasyon karakterinin gövde, kol ve bacak kısımlarının box modelleme yöntemi ile yapılması. | Uygulamalı Anlatım |
4 | Uygulama ödevi | Ön ve yan açısı bulunana basit yapıda bir animasyon karakterinin El, ayakkabı / bot, ve bacak kısımlarının box modelleme yöntemi ile yapılması. | Uygulamalı Anlatım |
5 | Referans Toplama | ön ve yan açısı olan basit yapıda bir animasyon karakterinin yüz modelinin genel topoloji kurallarına göre anlatımı. | Uygulamalı Anlatım |
6 | Referans Toplama | yüz modelinin pekiştirilmesi. | Uygulamalı Anlatım |
7 | Referans Toplama | Önceki haftalarda verilen bilgilerin pekiştirilmesi için ön ve yan açısı bulunana benzer bir karakterin yeniden modellenmesi. | Uygulamalı Anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | insan anatomisi hakkında karakalem çizimler hazırlamak | insan yüz anatomisine giriş. Blender programında Sculpt modelleme yöntemine giriş ve temel sculpt fırçalarının anlatılması. | Uygulamalı Anlatım |
10 | Referans Toplama | Blender programı ile sculpt moalleme yöntemi kullanılarak insan burnu, dudağı ve kulak modelinin yapılması | Uygulamalı Anlatım |
11 | Uygulama Ödevi | Blender programı ile sculpt moalleme yöntemi kullanılarak insan yüzünü modelinin yapılması | Uygulamalı Anlatım |
12 | Referans Toplama | Box modelleme tekniği ile yapılan bir karakter modelinin sculpt modelleme yöntemi ile detaylandırılması. | Uygulamalı Anlatım |
13 | Uygulama Ödevi | Topoloji örme işlemlerini giriş ve yapılmış olan bir karakterin topolojik yapısının oluşturulması. | Uygulamalı Anlatım |
14 | Referans Toplama | UV açma yöntemlerine giriş ve yapılmış olan bir karakterin UV haritalarının oluşturulması. | Uygulamalı Anlatım |
15 | Uygulama ödevi | Düşük ve yüksek poligona sahip olunan bir karakterin Bake işlemi ile detay aktarılmasının yapılması ve renklendirilmesi. | Uygulamalı Anlatım |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Learning fundamental animation and desing concepts and theories, using and annotating these concepts.
|
3 | |||||
2 |
Creates the visual language of animation and design.
|
2 | |||||
3 |
On the basis of the basic principles of animation and design in general determines the content.
|
3 | |||||
4 |
Target audience - the common definition visual communication brings to the relationship.
|
2 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The basic communication, design and animation principles related to the fields of diagnosis.
|
4 | |||||
2 |
Recognize and authority in the field of desing and animation will follow.
|
3 | |||||
3 |
Computer supported design and animation programs recognize.
|
5 | |||||
4 |
Design, implementation and recognizes the broadcast stage.
|
3 | |||||
5 |
Understanding the structure of Fine Arts and aestethic values, using these in art.
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Supports individuality of creativity in design and animation work.
|
3 | |||||
2 |
Actual desing and animation techniques and applications use traces.
|
4 | |||||
3 |
Developing and innovating in digital media uses design and (2D-3D) animation programs.
|
3 | |||||
4 |
Creates the visual language of design.
|
3 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
All types of design and animation project design.
|
3 | |||||
2 |
Photography, web design, animation production in the field is made.
|
4 | |||||
3 |
Design pre-roll and post-roll stages of diagnosis.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Establishing and using the powerful and creative qualities as a person.
|
2 | |||||
2 |
Able to work independently and take responsibility to use their ability to act decisively and applications.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Critical importance of providing solutions in design and animation requires mature.
|
3 | |||||
2 |
Societal values determine the relationship of design and artistic direction.
|
2 | |||||
3 |
Life-long learning is conscious of the need.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Verbal and written communication, at least one foreign language at least at the level of European Language Portfolio A2 uses information in the field of informatics and computer science monitors and communicates with colleagues.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Design, animation and seeking solutions in this area examines the problem-solving methods.
|
3 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 0 | 0 | 0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 0 | 0 | 0 |
Total Workload of the Course Unit | 0 | ||
Workload (h) / 25.5 | 0 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 0,0 |