TR EN

COMPUTER AIDED DESIGN II PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
TAP102 COMPUTER AIDED DESIGN II 2 4 3 7

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Öğr.Gör. MUHAMMET YÜKSEL
Instructor(s) of the Course Unit Öğr.Gör. FURKAN GÖZELCE
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Bir 3 boyutlu mdoelleme programını kullanarak çevre modeli tasarlanması ve modellenmesi amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: Autodesk Maya ve Blender programının araçlarının kullanımı, stilize ağaç, ev, araç, çevresel objelerin modellenmesi ve bu modellerin mekan modeli projesi haline getirilmesini, UV haritaların oluşturulmasını, haritalanmış modellere doku koplanmasını, proje haline getirilen mekan modelinin ışıklandırılması ve render çıktısının oluşturulmasını ve düzenlenmesini kapsar.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Bir 3 boyutlu modelleme programı ile mekan tasarlamayı ve modellemeyi bilir
3 Boyutlu modelleme programlarından en az birini etkin bir şekilde kullanabilir
Mekan tasarlama konusunda zamanı ve elindeki materyalleri etkili bir şekilde kullanarak karakter modeli yapar.
Bir projenin iş akışına uyulmasını ve projeyi sonuçlandırmayı öğrenir.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Kaynak tarama Mekan tasarımlarının incelenmesi ve mekan modellemeye giriş Anlatım
2 Bir önceki haftanın konusu ile alakalı bir ödev Stilize edilmiş bir ağaç referansının incelenmesi ve stilize bir ağaç modeli yapımı Anlatım
3 Referans toplama Stilize edilmiş bir ev referasının incelenmesi ve stilize ev modeli projesine başlangıç. Anlatım
4 Kaynak tarama Stilize ev projesinin devamı. Anlatım
5 Bir önceki haftanın konusu ile alakalı bir ödev Stilize ev projesinin devamı. Anlatım
6 Referans tarama Çevresel objelerin incelenmesi ve 3 boyutlu modellerinin oluşturulması. Anlatım
7 Referans toplama Stilize edilmiş bir otomobil referansının incelenmesi ve modelinin yapımı. Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Referans toplama Bir önceki haftalarda yapılan modelleri bir araya getirerek mekan oluşturma. Anlatım
10 Kaynak tarama Uv Haritalara giriş ve Autodesk Maya veya Blender programının UV araçlarına giriş Anlatım
11 Bir önceki haftanın konusu ile alakalı bir ödev Autodesk Maya veya Blender porogramında karışık yapıda modelin UV haritasının açılması. Anlatım
12 Bir önceki haftanın konusu ile alakalı bir ödev Önceki haftalarda yapılmış mekan modelinin UV haritalarının açılımına başlanması. Anlatım
13 Referans toplama Bir önceki hafta işlenen konunun devamı. Anlatım
14 Kaynak tarama UV haritaları açılmış mekan modelinin dokularının kaplanması. Anlatım
15 Kaynak tarama Mekan ışıklandırılması ve Render alma işlemi. Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

http://help.autodesk.com/view/MAYAUL/2018/ENU/
https://docs.blender.org/manual/en/latest/
https://www.youtube.com/user/MayaHowTos

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Learning fundamental animation and desing concepts and theories, using and annotating these concepts.
2
2
Creates the visual language of animation and design.
5
3
On the basis of the basic principles of animation and design in general determines the content.
5
4
Target audience - the common definition visual communication brings to the relationship.
5

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The basic communication, design and animation principles related to the fields of diagnosis.
2
2
Recognize and authority in the field of desing and animation will follow.
3
3
Computer supported design and animation programs recognize.
5
4
Design, implementation and recognizes the broadcast stage.
3
5
Understanding the structure of Fine Arts and aestethic values, using these in art.
5

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Supports individuality of creativity in design and animation work.
5
2
Actual desing and animation techniques and applications use traces.
5
3
Developing and innovating in digital media uses design and (2D-3D) animation programs.
5
4
Creates the visual language of design.
5

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
All types of design and animation project design.
5
2
Photography, web design, animation production in the field is made​​.
4
3
Design pre-roll and post-roll stages of diagnosis.
1

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Establishing and using the powerful and creative qualities as a person.
5
2
Able to work independently and take responsibility to use their ability to act decisively and applications.
5

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Critical importance of providing solutions in design and animation requires mature.
5
2
Societal values ​​determine the relationship of design and artistic direction.
5
3
Life-long learning is conscious of the need.
5

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Verbal and written communication, at least one foreign language at least at the level of European Language Portfolio A2 uses information in the field of informatics and computer science monitors and communicates with colleagues.
3

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Design, animation and seeking solutions in this area examines the problem-solving methods.
4

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 12 1 12
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 12 3 36
Proje Hazırlama 2 20 40
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 15 15
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 15 15
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 176
Total Workload of the Course Unit 176
Workload (h) / 25.5 6,9
ECTS Credits allocated for the Course Unit 7,0