TR EN

GRAPHIC AND ANIMATION PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
TAP104 GRAPHIC AND ANIMATION 2 4 3 6

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Öğr.Gör. MUHAMMET YÜKSEL
Instructor(s) of the Course Unit Öğr.Gör. MUHAMMET YÜKSEL
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Adobe Photoshop ve Adobe After Effects programınları ile grafiksel tasarımlar ve animasyonlar oluşturmayı ve giriş seviyesinde Unity oyun motorunun kullanımını amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: Adobe Photoshop programının araçlarının kullanımı, mobil oyunlar için buton, yazı, arkaplan ve menü tasarımı, katman sistemi ile çalışmak, Adobe After Effects programının araçlarının kullanımı, tasarımı yapılmış buton, menü, yazı gibi objelere animasyon yapmak, animasyonun 12 prensibi, yapılan çalışmaların Unity oyun motoruna aktarılmasını kapsar.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Animasyonun 12 prensibini ve tasarım ilkelerini bilir.
Adobe Photosop ve Adobe After Effects programlarını kullanır.
Bir mobil uygulama veya mobil oyun için grafiksel tasarım ve animasyonlar üretmeyi bilir.
Bir mobil uygulama veya mobil oyun çalışmanın iş akışını öğrenir.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Kaynak tarama Adobe Photoshop programına ve tasarım ilkelerine giriş. Anlatım
2 Referans toplama Adobe Photoshop programında katman sisteminin anlatılması ve örnek çalışmalar. Anlatım
3 Kaynak tarama Adobe Photoshop programın da canvas kullanımı ve bir mobil oyun menü tasarımına başlangıç. Anlatım
4 Kaynak tarama ve referans toplama Adobe Photoshop programında buton, yazı ve arkaplan tasarlamak. Anlatım
5 Bir önceki haftanın ödevi Adobe Photoshop programından Adobe After Effects programına dosya transferi ve Adobe After Effects programına giriş. Anlatım
6 Kaynak tarama Adobe After Effects programı ile animasyonun 12 prensibinin incelenmesi. Anlatım
7 Kaynak tarama Adobe After Effects programında buton, yazı animasyonlarının yapımı. Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Bir önceki haftanın ödevi Adobe After Effects programın yapılmış bir animasyonu çıktı almak Anlatım
10 Kaynak tarama Mobil oyun veya mobil uygulamalar için menü, buton, yazı, arkaplan tasarımlarının iş akışının incelenmesi. Anlatım
11 Referans toplama Final projesi için bir mobil uygulama veya mobil oyun için menü tasarımına başlangıç. Anlatım
12 Kaynak tarama Unity oyun motoruna giriş. Anlatım
13 Kaynak tarama Tasarımı yapılmış bir menü buton ve animasyonların Unity oyun motoruna aktarılması. Anlatım
14 Kaynak tarama Unity oyun motorunda menü geçişleri yapmak için basit düzeyde programlama diline giriş. Anlatım
15 Bir önceki haftanın ödevi Grafiksel tasarımı ve animasyonları yapılmış bir mobil oyun veya uygulamasının menü ve butonlarının çalışabilir hale getirilmesi. Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

https://helpx.adobe.com/tr/after-effects/user-guide.html
https://helpx.adobe.com/tr/support/photoshop.html
https://docs.unity3d.com/Manual/index.html
https://docs.unity3d.com/ScriptReference/index.html

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Learning fundamental animation and desing concepts and theories, using and annotating these concepts.
4
2
Creates the visual language of animation and design.
3
3
On the basis of the basic principles of animation and design in general determines the content.
2
4
Target audience - the common definition visual communication brings to the relationship.
4

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The basic communication, design and animation principles related to the fields of diagnosis.
5
2
Recognize and authority in the field of desing and animation will follow.
4
3
Computer supported design and animation programs recognize.
5
4
Design, implementation and recognizes the broadcast stage.
5
5
Understanding the structure of Fine Arts and aestethic values, using these in art.
2

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Supports individuality of creativity in design and animation work.
5
2
Actual desing and animation techniques and applications use traces.
5
3
Developing and innovating in digital media uses design and (2D-3D) animation programs.
5
4
Creates the visual language of design.
3

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
All types of design and animation project design.
4
2
Photography, web design, animation production in the field is made​​.
5
3
Design pre-roll and post-roll stages of diagnosis.
5

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Establishing and using the powerful and creative qualities as a person.
4
2
Able to work independently and take responsibility to use their ability to act decisively and applications.
4

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Critical importance of providing solutions in design and animation requires mature.
5
2
Societal values ​​determine the relationship of design and artistic direction.
5
3
Life-long learning is conscious of the need.
5

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Verbal and written communication, at least one foreign language at least at the level of European Language Portfolio A2 uses information in the field of informatics and computer science monitors and communicates with colleagues.
3

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Design, animation and seeking solutions in this area examines the problem-solving methods.
4

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 10 2 20
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 12 3 36
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 20 20
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 40 0 154
Total Workload of the Course Unit 154
Workload (h) / 25.5 6
ECTS Credits allocated for the Course Unit 6,0