Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
TAP204 | IMAGE PROCESSING TECHNIQUES II | 4 | 3 | 2 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Öğr.Gör. MUHAMMET YÜKSEL |
Instructor(s) of the Course Unit | Öğr.Gör. MUHAMMET YÜKSEL |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Adobe After Effects programının çalışma mantığı ve program ile video düzenlemeyi amaçlamaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Adobe After Effects programının araçlarını, Video formatlarını, sekans halinde çalışmas sistemini, hareketli görüntü üzerine yağmur efekti, yazı efekti ve Adobe After Effects programının kamera hareketlerini, Video çıktısı almayı, programda komposizyonlar ile çalışmayı kapsar. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Sinema, televizyon, reklam, haber, belgesel gibi birçok alanda kurgu prensiplerini öğrenir. |
Kurgu ve montaj programını kullanarak, klasik kurgu bilgisiyle basit video montajlar yapar. |
İzlediği videoları değerlendirme konusunda farkındalık kazanır. |
Görsel ve işitsel medyanın üretim süreçlerindeki temel unsurlar ve aşamalar hakkında bilgi sahibi olur. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Kaynak tarama | Dijital Kurguya giriş. | Anlatım |
2 | Referans toplama | Dijital kurgu klasik kurgu ayrımı. | Anlatım |
3 | Kaynak tarama | Dijital video dönüştürme. | Anlatım |
4 | Referans toplama | Adobe After Effects programına giriş. | Anlatım |
5 | Referans toplama | Adobe After Effects programında layer sistemi. | Anlatım |
6 | Kaynak tarama | Adobe After Effects programında ses düzenleme. | Anlatım |
7 | Referans toplama | Adobe After Effects programında kompozisyonlar ile çalışma. | Anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynak tarama | Adobe After Effects programında video üzerine renk dengesi ayarlama ve video çıktısı alma. | Anlatım |
10 | Kaynak tarama | Adobe After Effects programında kamera hareketleri. | Anlatım |
11 | Referans toplama | Adobe After Effects programı ile video efektlerine giriş. | Anlatım |
12 | Kaynak tarama | Adobe After Effects programı ile bir video üzerine yağmur efekti uygulama. | Anlatım |
13 | Bir önceki haftanın ödevi | Adobe After Effects programında iskelet giydirme araçlarına giriş. | Anlatım |
14 | Bir önceki haftanın ödevi | Adobe After Effects programı ile jenerik hazırlama. | Anlatım |
15 | Referans toplama | Final çalışmasının belirlenmesi ve genel tekrar. | Anlatım |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
https://helpx.adobe.com/tr/after-effects/user-guide.html |
https://www.youtube.com/channel/UCOi5hBrqjJX0BiK3CqYWXsQ |
https://www.youtube.com/user/AdobeCreativeCloud |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Learning fundamental animation and desing concepts and theories, using and annotating these concepts.
|
5 | |||||
2 |
Creates the visual language of animation and design.
|
5 | |||||
3 |
On the basis of the basic principles of animation and design in general determines the content.
|
5 | |||||
4 |
Target audience - the common definition visual communication brings to the relationship.
|
5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The basic communication, design and animation principles related to the fields of diagnosis.
|
5 | |||||
2 |
Recognize and authority in the field of desing and animation will follow.
|
4 | |||||
3 |
Computer supported design and animation programs recognize.
|
5 | |||||
4 |
Design, implementation and recognizes the broadcast stage.
|
5 | |||||
5 |
Understanding the structure of Fine Arts and aestethic values, using these in art.
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Supports individuality of creativity in design and animation work.
|
5 | |||||
2 |
Actual desing and animation techniques and applications use traces.
|
5 | |||||
3 |
Developing and innovating in digital media uses design and (2D-3D) animation programs.
|
3 | |||||
4 |
Creates the visual language of design.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
All types of design and animation project design.
|
3 | |||||
2 |
Photography, web design, animation production in the field is made.
|
4 | |||||
3 |
Design pre-roll and post-roll stages of diagnosis.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Establishing and using the powerful and creative qualities as a person.
|
5 | |||||
2 |
Able to work independently and take responsibility to use their ability to act decisively and applications.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Critical importance of providing solutions in design and animation requires mature.
|
5 | |||||
2 |
Societal values determine the relationship of design and artistic direction.
|
5 | |||||
3 |
Life-long learning is conscious of the need.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Verbal and written communication, at least one foreign language at least at the level of European Language Portfolio A2 uses information in the field of informatics and computer science monitors and communicates with colleagues.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Design, animation and seeking solutions in this area examines the problem-solving methods.
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 10 | 1 | 10 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 10 | 2 | 20 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Yerinde Uygulama | 1 | 2 | 2 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 53 | 0 | 124 |
Total Workload of the Course Unit | 124 | ||
Workload (h) / 25.5 | 4,9 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |