Code |
Name of the Course Unit |
Semester |
In-Class Hours (T+P) |
Credit |
ECTS Credit |
RCP216 |
TIBBİ METİN ÇEVİRİSİ |
4 |
3 |
2 |
5 |
GENERAL INFORMATION |
Language of Instruction : |
Rusça |
Level of the Course Unit : |
, TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA: |
Type of the Course : |
Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit |
- |
Coordinator of the Course Unit |
|
Instructor(s) of the Course Unit |
|
Course Prerequisite |
No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
Objectives of the Course Unit: |
Bu dersin sonunda öğrencilerin tıp alanında genel bilgi, kelime bilgisi ve çeviri becerilerini geliştirmeleri hedeflenmiştir. |
Contents of the Course Unit: |
Bu ders, tıbbi terimin genel özellikleri, çeviride tıbbi terim, tıbbi terimlerin çevirisine temel yaklaşımlar, terim çevirilerinde çeviri tekniklerinin kullanımı, Rusçada tıbbi terimlerin yapısal özellikleri, Rusçada terimlerin sözlüksel ve anlamsal özelliklerinin konularını ve sağlık, hijyen, tıbbi raporlar, cihazlar ve prospektüsler gibi metinleri içermektedir. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
Öğrenciler tıbbi metinlerin çevrilmesinde gerekli terminolojileri tablo haline getirir. |
Öğrenciler tıp alanında kullanılan kelime bilgilerini geliştirir. |
Öğrenciler mesleki iletişim becerilerini geliştirir. |
Öğrenciler tıp ve sağlık alanında metinleri inceler. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
Week |
Preparatory |
Topics(Subjects) |
Method |
1 |
Okuma |
Tıbbi terimin genel özellikleri |
Anlatma |
2 |
Okuma |
Çeviride tıbbi terim |
Anlatma-Tartışma |
3 |
Okuma |
Tıbbi terimlerin çevirisine temel yaklaşımlar |
Anlatma-Tartışma |
4 |
Okuma |
Terim çevirilerinde çeviri tekniklerinin kullanımı |
Anlatma-Tartışma |
5 |
Okuma |
Rusçada tıbbi terimlerin yapısal özellikleri |
Anlatma-Tartışma |
6 |
Okuma |
Rusçada terimlerin sözlüksel ve anlamsal özellikleri |
Anlatma-Tartışma |
7 |
Okuma |
Sağlık ve Hijyen |
Planlı Grup Çalışmaları |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Okuma |
Sağlık ve Hijyen |
Planlı Grup Çalışmaları |
10 |
Okuma |
İlaç prospektüslerinde çeviri sorunları |
Planlı Grup Çalışmaları |
11 |
Okuma |
Tıbbi raporlar |
Planlı Grup Çalışmaları |
12 |
Okuma |
Tıbbi cihazlar |
Planlı Grup Çalışmaları |
13 |
Okuma |
Teşhis ve tedaviler |
Planlı Grup Çalışmaları |
14 |
Okuma |
Teşhis ve tedaviler |
Planlı Grup Çalışmaları |
15 |
Okuma |
Teşhis ve tedaviler |
Planlı Grup Çalışmaları |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
Боева,Т.Б.(2014).Словарь медицинских терминов. Ростов-на-Дону:Феникс. |
Бархударов, Л.С.(1975). Язык и перевод (Вопросы общей и частной теории перевода). М.:Междунар. отношения. |
ASSESSMENT |
Assessment & Grading of In-Term Activities |
Number of Activities |
Degree of Contribution (%) |
Description |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
|
5 |
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Cognitive |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Practical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
Workload for Learning & Teaching Activities |
Type of the Learning Activites |
Learning Activities (# of week) |
Duration (hours, h) |
Workload (h) |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
2 |
28 |
Ödev |
10 |
1 |
10 |
Proje Hazırlama |
4 |
1 |
4 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
14 |
1 |
14 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
1 |
1 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
74 |
0 |
130 |
|
Total Workload of the Course Unit |
130 |
|
|
Workload (h) / 25.5 |
5,1 |
|
|
ECTS Credits allocated for the Course Unit |
5,0 |
|