Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
YDL253 | MESLEKİ İNGİLİZCE | 4 | 3 | 3 | 6 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | İngilizce |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Öğr.Gör. SELİM AYKAÇ |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Denizde ve limanda çalışacak olan öğrencilere gerekli bilgi ve donanımları sağlamak. Öğrencileri denizcilik İngilizcesi terimlerini, teorik ve pratik olarak vermek. öğrencilerin gerek konuşma gerekse yazılı olarak denizcilik konusunda üretim yapabilmelerini sağlamak |
Contents of the Course Unit: | Mesleki ingilizceye giriş, Denizcilik İngilizcesi, Denizcilik ingilizcesi kullanım alanları, Denizcilik İngilizcesi Terimleri, Okuma-Yazma-Dinleme Etkinlikleri, Örneklemeler ve Yorumlamalar, sigortacılık terimleri, denizcilikte yazılan mektup ve anlaşmalar, gemi kiralama çeşitleri ve denizcilik haberleşmesi. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Denizcilik İngilizcesi terminolojisini kullanır. |
Denizcilik alanında İngilizce terimlerin yardımıyla iletişimi yapar. |
Uluslararası düzeydeki formların doldurulması ve hazırlanması hakkında bilgi sahibi olur. |
ISM ve ISPS gereklerini ve Uluslararası Sözleşmeleri yorumlar. |
Denizcilik ile ilgili İngilizce yazılı ve sözlü anlama yeteneklerini gösterir ve kelime bilgilerini kullanarak bu konu ile ilgili yazılı ve sözlü üretim yapar. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | İngilizce Dil Bilgisi Tekrarı, İngilizce Okuma Yapma, İngilizce Terimleri Telaffuz Etme | Grammer Bilgisi ve Denizcilik Alanındaki İngilizce Terimler | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap. |
2 | İngilizce Dil Bilgisi Tekrarı, İngilizce Okuma Yapma, İngilizce Terimleri Telaffuz Etme | Grammer Bilgisi ve Denizcilik Alanındaki İngilizce Terimler | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap. |
3 | İngilizce Dil Bilgisi Tekrarı, İngilizce Okuma Yapma, İngilizce Terimleri Telaffuz Etme | Grammer Bilgisi ve Denizcilik Alanındaki İngilizce Terimler | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap. |
4 | İngilizce Dil Bilgisi Tekrarı, İngilizce Okuma Yapma, İngilizce Terimleri Telaffuz Etme | Grammer Bilgisi, Mesleki İngilizcenin Denizcilik Alanında Kullanımı, Kısaltmalar | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap. |
5 | İngilizce Dil Bilgisi Tekrarı, İngilizce Okuma Yapma, İngilizce Terimleri Telaffuz Etme | Grammer Bilgisi, Mesleki İngilizcenin Denizcilik Alanında Kullanımı, Kısaltmalar | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap. |
6 | İngilizce Dil Bilgisi Tekrarı, İngilizce Okuma Yapma, İngilizce Terimleri Telaffuz Etme | Grammer Bilgisi, Mesleki İngilizcenin Denizcilik Alanında Kullanımı, Kısaltmalar | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap. |
7 | İngilizce Dil Bilgisi Tekrarı, İngilizce Okuma Yapma, İngilizce Terimleri Telaffuz Etme | Grammer Bilgisi, Mesleki İngilizce Okuma - Yazma - Dinleme Çalışmaları | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap. |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | İngilizce Dil Bilgisi Tekrarı, İngilizce Okuma Yapma, İngilizce Terimleri Telaffuz Etme | Mesleki İngilizce Okuma - Yazma - Dinleme Çalışmaları | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap. |
10 | İngilizce Dil Bilgisi Tekrarı, İngilizce Okuma Yapma, İngilizce Terimleri Telaffuz Etme | Sertifikalar, Belgeler ve Yayınlar- Mesleki İngilizce Okuma - Yazma | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap. |
11 | İngilizce Dil Bilgisi Tekrarı, İngilizce Okuma Yapma, İngilizce Terimleri Telaffuz Etme | Sertifikalar, Belgeler ve Yayınlar- Mesleki İngilizce Okuma - Yazma | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap. |
12 | İngilizce Dil Bilgisi Tekrarı, İngilizce Okuma Yapma, İngilizce Terimleri Telaffuz Etme | Uluslararası Denizcilik Örgütü Uygulamaları, Sirkülerler, Bayrak Otoriteleri, Class Kuruluşları ve Sigorta Kuruluşlarının Yayınlarının İncelenmesi ve Terimler | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap. |
13 | İngilizce Dil Bilgisi Tekrarı, İngilizce Okuma Yapma, İngilizce Terimleri Telaffuz Etme | Uluslararası Denizcilik Örgütü Uygulamaları, Sirkülerler, Bayrak Otoriteleri, Class Kuruluşları ve Sigorta Kuruluşlarının Yayınlarının İncelenmesi ve Terimler | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap. |
14 | İngilizce Dil Bilgisi Tekrarı, İngilizce Okuma Yapma, İngilizce Terimleri Telaffuz Etme | Uluslararası Denizcilik Gündem Takibinin Yapılması- Okuma, Yazma, Çeviri | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap. |
15 | İngilizce Dil Bilgisi Tekrarı, İngilizce Okuma Yapma, İngilizce Terimleri Telaffuz Etme | Uluslararası Denizcilik Gündem Takibinin Yapılması- Okuma, Yazma, Çeviri | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap. |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
IMO Standard Marine Communication Phrases |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
This program has theoretical and practical knowledge about the field of logistics.
|
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the theoretical and practical basic concepts required by the field of air transportation.
|
||||||
2 |
Defines the terminology in the field of Air Logistics.
|
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gains the ability to communicate effectively with colleagues.
|
||||||
2 |
Gains the ability to use information and communication technology tools.
|
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have the ability to understand and apply sectoral legislation.
|
||||||
2 |
Gains the ability to use the theoretical field knowledge in practice with the awareness of professional ethics.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
It takes responsibility in transforming its knowledge and skills into an idea/approach/technology/product with high social/cultural/economic added value by evaluating the risks and opportunities related to personal, professional and/or work area; develops entrepreneurial competence individually or as a team member.
|
||||||
2 |
It takes risks and responsibility in the realization of knowledge, ideas, practices or technologies that bring innovation to its field.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
By determining the learning needs, it plans and manages the activities aimed at improving the performance of itself and the people under its responsibility in line with the learning objectives.
|
||||||
2 |
Evaluates the advanced knowledge and skills acquired in the field with a critical approach.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follows the developments in the field and communicates with colleagues by using a foreign language (English) at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
|
||||||
2 |
Uses information and communication technologies as required by the field, based on the computer usage competence defined in the Advanced Level of the European Computer Usage License.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
It carries out its activities in line with the awareness it has acquired in the fields of universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
|
||||||
2 |
It acts in accordance with social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results of the data related to the field.
|
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 14 | 1 | 14 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Yerinde Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Mesleki Faaliyet | 14 | 1 | 14 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 8 | 1 | 8 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 114 | 0 | 156 |
Total Workload of the Course Unit | 156 | ||
Workload (h) / 25.5 | 6,1 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 6,0 |