Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
YDL253 | MESLEKİ İNGİLİZCE | 4 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SELİM AYKAÇ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Denizde ve limanda çalışacak olan öğrencilere gerekli bilgi ve donanımları sağlamak. Öğrencileri denizcilik İngilizcesi terimlerini, teorik ve pratik olarak vermek. öğrencilerin gerek konuşma gerekse yazılı olarak denizcilik konusunda üretim yapabilmelerini sağlamak |
İçerik: | Mesleki ingilizceye giriş, Denizcilik İngilizcesi, Denizcilik ingilizcesi kullanım alanları, Denizcilik İngilizcesi Terimleri, Okuma-Yazma-Dinleme Etkinlikleri, Örneklemeler ve Yorumlamalar, sigortacılık terimleri, denizcilikte yazılan mektup ve anlaşmalar, gemi kiralama çeşitleri ve denizcilik haberleşmesi. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Denizcilik İngilizcesi terminolojisini kullanır. |
Denizcilik alanında İngilizce terimlerin yardımıyla iletişimi yapar. |
Uluslararası düzeydeki formların doldurulması ve hazırlanması hakkında bilgi sahibi olur. |
ISM ve ISPS gereklerini ve Uluslararası Sözleşmeleri yorumlar. |
Denizcilik ile ilgili İngilizce yazılı ve sözlü anlama yeteneklerini gösterir ve kelime bilgilerini kullanarak bu konu ile ilgili yazılı ve sözlü üretim yapar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | İngilizce Dil Bilgisi Tekrarı, İngilizce Okuma Yapma, İngilizce Terimleri Telaffuz Etme | Grammer Bilgisi ve Denizcilik Alanındaki İngilizce Terimler | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap. |
2 | İngilizce Dil Bilgisi Tekrarı, İngilizce Okuma Yapma, İngilizce Terimleri Telaffuz Etme | Grammer Bilgisi ve Denizcilik Alanındaki İngilizce Terimler | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap. |
3 | İngilizce Dil Bilgisi Tekrarı, İngilizce Okuma Yapma, İngilizce Terimleri Telaffuz Etme | Grammer Bilgisi ve Denizcilik Alanındaki İngilizce Terimler | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap. |
4 | İngilizce Dil Bilgisi Tekrarı, İngilizce Okuma Yapma, İngilizce Terimleri Telaffuz Etme | Grammer Bilgisi, Mesleki İngilizcenin Denizcilik Alanında Kullanımı, Kısaltmalar | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap. |
5 | İngilizce Dil Bilgisi Tekrarı, İngilizce Okuma Yapma, İngilizce Terimleri Telaffuz Etme | Grammer Bilgisi, Mesleki İngilizcenin Denizcilik Alanında Kullanımı, Kısaltmalar | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap. |
6 | İngilizce Dil Bilgisi Tekrarı, İngilizce Okuma Yapma, İngilizce Terimleri Telaffuz Etme | Grammer Bilgisi, Mesleki İngilizcenin Denizcilik Alanında Kullanımı, Kısaltmalar | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap. |
7 | İngilizce Dil Bilgisi Tekrarı, İngilizce Okuma Yapma, İngilizce Terimleri Telaffuz Etme | Grammer Bilgisi, Mesleki İngilizce Okuma - Yazma - Dinleme Çalışmaları | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap. |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | İngilizce Dil Bilgisi Tekrarı, İngilizce Okuma Yapma, İngilizce Terimleri Telaffuz Etme | Mesleki İngilizce Okuma - Yazma - Dinleme Çalışmaları | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap. |
10 | İngilizce Dil Bilgisi Tekrarı, İngilizce Okuma Yapma, İngilizce Terimleri Telaffuz Etme | Sertifikalar, Belgeler ve Yayınlar- Mesleki İngilizce Okuma - Yazma | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap. |
11 | İngilizce Dil Bilgisi Tekrarı, İngilizce Okuma Yapma, İngilizce Terimleri Telaffuz Etme | Sertifikalar, Belgeler ve Yayınlar- Mesleki İngilizce Okuma - Yazma | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap. |
12 | İngilizce Dil Bilgisi Tekrarı, İngilizce Okuma Yapma, İngilizce Terimleri Telaffuz Etme | Uluslararası Denizcilik Örgütü Uygulamaları, Sirkülerler, Bayrak Otoriteleri, Class Kuruluşları ve Sigorta Kuruluşlarının Yayınlarının İncelenmesi ve Terimler | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap. |
13 | İngilizce Dil Bilgisi Tekrarı, İngilizce Okuma Yapma, İngilizce Terimleri Telaffuz Etme | Uluslararası Denizcilik Örgütü Uygulamaları, Sirkülerler, Bayrak Otoriteleri, Class Kuruluşları ve Sigorta Kuruluşlarının Yayınlarının İncelenmesi ve Terimler | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap. |
14 | İngilizce Dil Bilgisi Tekrarı, İngilizce Okuma Yapma, İngilizce Terimleri Telaffuz Etme | Uluslararası Denizcilik Gündem Takibinin Yapılması- Okuma, Yazma, Çeviri | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap. |
15 | İngilizce Dil Bilgisi Tekrarı, İngilizce Okuma Yapma, İngilizce Terimleri Telaffuz Etme | Uluslararası Denizcilik Gündem Takibinin Yapılması- Okuma, Yazma, Çeviri | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap. |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
IMO Standard Marine Communication Phrases |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Lojistik alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgiye sahiptir.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hava ulaştırma alanının gerektirdiği kuramsal ve uygulamaya dayalı temel kavramları açıklar.
|
||||||
2 |
Hava Lojistiği alanında yer alan terminolojiyi tanımlar.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Çalışma arkadaşları ile etkin iletişim kurma becerisi kazanır.
|
||||||
2 |
Bilgi ve iletişim teknolojisi araçlarını kullanabilme becerisi kazanır.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sektörel mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisine sahip olur
|
||||||
2 |
Mesleki etik bilinci ile teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi kazanır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kişisel, mesleki ve/veya çalışma alanı ile ilgili risk ve fırsatları değerlendirerek bilgi ve becerilerinin sosyal/kültürel/ekonomik katma değeri yüksek düşünceye/yaklaşıma/teknolojiye/ürüne dönüştürülmesinde sorumluluk alır; bireysel veya ekip üyesi olarak girişimci yetkinlik geliştirir.
|
||||||
2 |
Alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir.
|
||||||
2 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
||||||
2 |
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın İleri Düzeyi’nde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine dayalı olarak alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında edindiği bilinç doğrultusunda yürütür.
|
||||||
2 |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 14 | 1 | 14 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Yerinde Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Mesleki Faaliyet | 14 | 1 | 14 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 8 | 1 | 8 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 114 | 0 | 156 |
Genel Toplam | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |