TR EN

HİBRİT VE ELEKTRİKLİ TAŞITLAR TEKNOLOJİSİNE GİRİŞ PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
HET157 HİBRİT VE ELEKTRİKLİ TAŞITLAR TEKNOLOJİSİNE GİRİŞ 1 2 2 5

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Öğr.Gör. HASAN HÜSEYİN TAŞER
Instructor(s) of the Course Unit Öğr.Gör. DAMLA YAĞCI
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Hibrid ve elektrikli taşıt teknolojilerini tanımak ve bu taşıtların çalışma prensiplerini öğrenmeyi amaçlamaktadır.
Contents of the Course Unit: Hibrid ve elektrikli taşıtlar teknolojisi, çalışma prensipleri, güç aktarım sistemleri, hibrid ve elektrikli taşıtlar tasarımı, aerodinamik yapı konularını kapsamaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Taşıt teknolojilerini ve tarihsel gelişim sürecini öğrenir.Hibrid ve elektrikli taşıtların çalışma prensiplerini, avantajlarını ve dezavantajlarını öğrenir.Doğrudan ve dolaylı güç üretim sistemlerini tanır. Enerji depolama sistemlerini tanır.Hibrid ve elektrikli araçların tasarımı ve aerodinamik yapıları hakkında bilgi sahibi olur.Güç kontrol sistemlerinin kullanımı ve görevlerini öğrenir.Sürüş kontrol ve enerji yönetim sistemlerini öğrenir.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Kaynaklar, Konu İle Alakalı İnternet Araştırması, Ders Notları Hibrid ve elektrikli taşıt teknolojisine giriş Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap
2 Kaynaklar, Konu İle Alakalı İnternet Araştırması, Ders Notları Hibrid ve elektrikli taşıtların tarihçesi Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap
3 Kaynaklar, Konu İle Alakalı İnternet Araştırması, Ders Notları Hibrid taşıt türleri ve çalışma prensipleri Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap
4 Kaynaklar, Konu İle Alakalı İnternet Araştırması, Ders Notları Elektrikli taşıt türleri ve çalışma prensipleri Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap
5 Kaynaklar, Konu İle Alakalı İnternet Araştırması, Ders Notları Hibrid ve elektrikli taşıtların avantajları ve dezavantajları Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap
6 Kaynaklar, Konu İle Alakalı İnternet Araştırması, Ders Notları Hibrid ve elektrikli araçların performans analizi Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap
7 Kaynaklar, Konu İle Alakalı İnternet Araştırması, Ders Notları Elektrikli araçlarda kullanılan alt sistemler (Güç üretim sistemleri) Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Kaynaklar, Konu İle Alakalı İnternet Araştırması, Ders Notları Doğrudan güç üretim sistemleri (Bataryalar ve yakıt pilleri) Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap
10 Kaynaklar, Konu İle Alakalı İnternet Araştırması, Ders Notları Doğrudan olmayan enerji üretimi (İçten yanmalı motorlar, türbinler, jeneratörler) Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap
11 Kaynaklar, Konu İle Alakalı İnternet Araştırması, Ders Notları Hibrid araçlarda tasarım ve aerodinamik yapı Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap
12 Kaynaklar, Konu İle Alakalı İnternet Araştırması, Ders Notları Elektrikli araçlarda tasarım ve aerodinamik yapı Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap
13 Kaynaklar, Konu İle Alakalı İnternet Araştırması, Ders Notları Güç kontrol sistemleri Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap
14 Kaynaklar, Konu İle Alakalı İnternet Araştırması, Ders Notları Güç aktarım organları Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap
15 Kaynaklar, Konu İle Alakalı İnternet Araştırması, Ders Notları Sürüş kontrol ve enerji yöntemleri sistemi Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Hibrid ve elektrikli taşıtlar teknolojilerinin temelleri ders notu (İstanbul Gelişim Üniversitesi, Öğr. Gör. Hasan Hüseyin TAŞER)Yakıt pili teknolojisindeki gelişmeler ve taşıtlara uygulanabilirliğinin incelenmesi (Elektrikli araçlar, TÜBİTAK yayınları)

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Have basic knowledge and skills of hybrid and electric vehicles.
5
2
Know and apply the next generation of design and technologies.
4
3
Generate solutions to problems related to the field and implement them.
3
4
An ability to transfer knowledge from theoretical to practical.
3
5
Creates ideas that are open to innovation and change.
5

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Know functions and tasks of hardware such as sensors, batteries, etc. which to be used in electric vehicles.
4
2
Understand functions of parts used in hybrid and electric vehicles (e.g. Crankshaft-camshaft-valve mechanism, battery systems, electric and gasoline engines, etc.) and how it is produced and understands its operation.
3

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Have knowledge about ethical issues required by their profession.
4
2
Know and apply the importance of working individually and as a team in production and laboratory studies.
4
3
Identify problems related to unforeseen situations and seeks solutions in working conditions in areas where hybrid and electric vehicle technology is used.
4

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Have a competence to take responsibility for the given works.
3
2
Have an ability to solve problems and take risks in hybrid and electric vehicle technology.
3
3
Have an ability to bring the jobs/projects given to from the initial stage to the maturity stage.
4

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Know how to use two and three dimensional design programs related to the profession.
1
2
Have an ability general information for using computer; can use programs very well.
1

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Adopt an importance of learning lifetime and also have an ability to develop socially, technologically and culturally.
3
2
Can work as a team; have an ability to prepare projects and presentations.
3

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 5 70
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 1 8 8
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 10 10
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 33 0 128
Total Workload of the Course Unit 128
Workload (h) / 25.5 5
ECTS Credits allocated for the Course Unit 5,0