Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HET157 | HİBRİT VE ELEKTRİKLİ TAŞITLAR TEKNOLOJİSİNE GİRİŞ | 1 | 2 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. HASAN HÜSEYİN TAŞER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. DAMLA YAĞCI |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Hibrid ve elektrikli taşıt teknolojilerini tanımak ve bu taşıtların çalışma prensiplerini öğrenmeyi amaçlamaktadır. |
İçerik: | Hibrid ve elektrikli taşıtlar teknolojisi, çalışma prensipleri, güç aktarım sistemleri, hibrid ve elektrikli taşıtlar tasarımı, aerodinamik yapı konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Taşıt teknolojilerini ve tarihsel gelişim sürecini öğrenir.Hibrid ve elektrikli taşıtların çalışma prensiplerini, avantajlarını ve dezavantajlarını öğrenir.Doğrudan ve dolaylı güç üretim sistemlerini tanır. Enerji depolama sistemlerini tanır.Hibrid ve elektrikli araçların tasarımı ve aerodinamik yapıları hakkında bilgi sahibi olur.Güç kontrol sistemlerinin kullanımı ve görevlerini öğrenir.Sürüş kontrol ve enerji yönetim sistemlerini öğrenir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kaynaklar, Konu İle Alakalı İnternet Araştırması, Ders Notları | Hibrid ve elektrikli taşıt teknolojisine giriş | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Kaynaklar, Konu İle Alakalı İnternet Araştırması, Ders Notları | Hibrid ve elektrikli taşıtların tarihçesi | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Kaynaklar, Konu İle Alakalı İnternet Araştırması, Ders Notları | Hibrid taşıt türleri ve çalışma prensipleri | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Kaynaklar, Konu İle Alakalı İnternet Araştırması, Ders Notları | Elektrikli taşıt türleri ve çalışma prensipleri | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Kaynaklar, Konu İle Alakalı İnternet Araştırması, Ders Notları | Hibrid ve elektrikli taşıtların avantajları ve dezavantajları | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Kaynaklar, Konu İle Alakalı İnternet Araştırması, Ders Notları | Hibrid ve elektrikli araçların performans analizi | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Kaynaklar, Konu İle Alakalı İnternet Araştırması, Ders Notları | Elektrikli araçlarda kullanılan alt sistemler (Güç üretim sistemleri) | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynaklar, Konu İle Alakalı İnternet Araştırması, Ders Notları | Doğrudan güç üretim sistemleri (Bataryalar ve yakıt pilleri) | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Kaynaklar, Konu İle Alakalı İnternet Araştırması, Ders Notları | Doğrudan olmayan enerji üretimi (İçten yanmalı motorlar, türbinler, jeneratörler) | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Kaynaklar, Konu İle Alakalı İnternet Araştırması, Ders Notları | Hibrid araçlarda tasarım ve aerodinamik yapı | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Kaynaklar, Konu İle Alakalı İnternet Araştırması, Ders Notları | Elektrikli araçlarda tasarım ve aerodinamik yapı | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Kaynaklar, Konu İle Alakalı İnternet Araştırması, Ders Notları | Güç kontrol sistemleri | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
14 | Kaynaklar, Konu İle Alakalı İnternet Araştırması, Ders Notları | Güç aktarım organları | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Kaynaklar, Konu İle Alakalı İnternet Araştırması, Ders Notları | Sürüş kontrol ve enerji yöntemleri sistemi | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Hibrid ve elektrikli taşıtlar teknolojilerinin temelleri ders notu (İstanbul Gelişim Üniversitesi, Öğr. Gör. Hasan Hüseyin TAŞER)Yakıt pili teknolojisindeki gelişmeler ve taşıtlara uygulanabilirliğinin incelenmesi (Elektrikli araçlar, TÜBİTAK yayınları) |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hibrid ve elektrikli taşıtların, temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
|
5 | |||||
2 |
Yeni nesil tasarım ve teknolojileri bilir ve uygular.
|
4 | |||||
3 |
Alanı ile ilgili problemlere çözüm üretir ve uygulamasını gerçekleştir.
|
3 | |||||
4 |
Bilgiyi teorikten uygulamaya geçirme yeteneğine sahiptir.
|
3 | |||||
5 |
Yenilik ve değişime açık fikirler oluşturur.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Elektrikli araçlarda kullanılan sensörleri, bataryaları vb. donanımların işlevlerini ve görevlerini bilir.
|
4 | |||||
2 |
Hibrid ve elektrikli araçlarda kullanılan parçaların (örn. Krank mili-kam mili-supap mekanizması, batarya sistemleri, elektrikli ve benzinli motorlar vb.) fonksiyonlarını ve nasıl üretildiğini anlar ve çalışmasını kavrar.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleğinin gerektirdiği etik konularda bilgi sahibi olur.
|
4 | |||||
2 |
Üretim ve laboratuvar çalışmalarında bireysel ve takım halinde çalışmanın önemini bilir ve uygulayabilir.
|
4 | |||||
3 |
Hibrid ve elektrikli taşıt teknolojisinin kullanıldığı alanlarda ki çalışma koşullarında, öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirler ve çözüm arar.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Verilen işlerin sorumluluğunu üstlenme yetkinliğine sahip olur.
|
3 | |||||
2 |
Hibrit ve elektrikli taşıt teknolojisinde problem çözebilme ve risk alabilme yetkinliğin sahip olur.
|
3 | |||||
3 |
Kendisine verilen işleri/projeleri başlangıç aşamasından olgunluk aşamasına kadar getirebilme düzeyine sahip olur.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Meslek ile ilgili iki ve üç boyutlu tasarım programlarını kullanmayı bilir.
|
1 | |||||
2 |
Genel bilgisayar kullanma bilgilerine sahip olur; programları iyi derecede kullanabilir.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaşam boyunca öğrenmenin önemini benimser bunun yanında sosyal, teknolojik ve kültürel açıdan kendini geliştirme becerisine sahip olur.
|
3 | |||||
2 |
Takım çalışması yapabilir; proje ve sunum hazırlayabilme becerisine sahip olur.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 5 | 70 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 33 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |