Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
MAT154 | MATEMATİK II | 2 | 3 | 3 | 4 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi CEYDA CEVAHİR YILDIZ |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | 1. Matematik 2 dersi ile beraber meslek derslerinde ve alanında ileri matematik hesaplamalarını yapabilmesini sağlamak. 2. Matematiksel düşünme becerisini geliştirmek. 3. Matematiksel modelleme yaparak problem çözme becerisini geliştirmek. |
Contents of the Course Unit: | Fonksiyonlar, Logaritma, Trigonometri, Matris, Determinant, Limit, Süreklilik, Türev ve Türev Uygulamaları, İntegral ve İntegral Uygulamaları |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Karşılaştığı problemlere analitik çözümler sunar. |
Teknik problemlerin çözümüne yönelik hesaplamalarını yapar. |
Geometrik alan ve hacim hesaplamalarını yapar. |
Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak problemleri analiz eder, değerlendirir. |
Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışmalar yapar, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. |
Matematik biliminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı bilgisine sahip olur. |
Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
Soyut düşünme yeteneğini kullanır. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | -- | Fonksiyonlar 1 | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem çözme |
2 | Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuya çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. | Fonksiyonlar 2 | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem çözme |
3 | Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuya çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. | Logaritma | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem çözme |
4 | Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuya çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. | Trigonometri 1 | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem çözme |
5 | Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuya çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. | Trigonometri 2 | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem çözme |
6 | Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuya çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. | Trigonometri 3 | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem çözme |
7 | Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuya çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. | Matris | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem çözme |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuya çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. | Determinant | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem çözme |
10 | Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuya çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. | Limit ve Süreklilik | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem çözme |
11 | Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuya çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. | Türev | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem çözme |
12 | Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuya çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. | Türev Uygulamaları | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem çözme |
13 | Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuya çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. | İntegral | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem çözme |
14 | Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuya çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. | İntegral Uygulamaları | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem çözme |
15 | - | Genel Tekrar | Soru-Cevap, Problem çözme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Temel Matematik, Mustafa BALCI, Palme Yayıncılık, 5. Baskı, İstanbul, 2016. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Computer concepts, methods and the software would dominate.
|
||||||
2 |
Recognizes the basic functions of hardware.
|
||||||
3 |
Recognize personal and network operating systems.
|
||||||
4 |
Ethics related to the profession, oversees the health and safety measures.
|
||||||
5 |
Have adopted the philosophy of total quality and technical elements that could support institutional processes become.
|
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hardware makes the process of discovery and establishment.
|
||||||
2 |
Explains data management processes.
|
||||||
3 |
Explains different areas where software languages are used.
|
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Software (PC, network and Internet environment) are involved in planning and design.
|
||||||
2 |
Professional in the field of algorithmic thinking to find solutions to deal with problems that will arise.
|
||||||
3 |
Use math skills in vocational areas.
|
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Word processor, spreadsheet, presentation, database, and graphics-based design of programs you install and use.
|
||||||
2 |
Are given the chance to apply theoretical issues.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Detects common software and hardware failures, produce solutions to problems.
|
||||||
2 |
Measures related to data security and storage space and become individuals find appropriate solutions.
|
||||||
3 |
Fault finding, problem solving, decision-making and planning processes become competent in the subjects.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They can learn and put into practice what they learned fast.
|
||||||
2 |
With the basic knowledge learned in the training process of learning and innovation that exists will have the ability to develop them.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Except of course in the section related to their field of study clubs that exist in the industry to meet and communicate with the companies they have a chance.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Department students and programming, web design and technical courses will increase their chances to opt for.
|
||||||
2 |
Programming courses enables students to develop new programs and projects that they produce their own applications gain competence.
|
||||||
3 |
Some small or medium-sized companies take the role of management and leadership.
|
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 5 | 2 | 10 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 37 | 0 | 102 |
Total Workload of the Course Unit | 102 | ||
Workload (h) / 25.5 | 4 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 4,0 |