TR EN

QUALITY ASSUARANCE AND STANDARDS PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
MYP212 QUALITY ASSUARANCE AND STANDARDS 3 3 3 5

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Turkish
Level of the Course Unit : ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Type of the Course : Seçmeli
Mode of Delivery of the Course Unit Yüz-Yüze Eğitim
Coordinator of the Course Unit Öğr.Gör. AHENK ÇİÇEK GÜVENÇ
Instructor(s) of the Course Unit

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Toplam kalite yönetimi anlayışını kavratmak ve bir işyerinde uygulayabilecek bilgiyi vermek amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: Kalite yönetim sisteminin altyapısı, kalite standartları, istatistiksel kalite kontrol yöntemlerini içermektedir.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Kalite yönetim sistemini tanımlar. define (2)
Kalite standartlarını açıklar. (explain) (2)
Dış ticarette kullanılan kalite kavramlarını yorumlar. (interprent) (4)
Dış ticarette kullanılan kalite belgelerine ilişkin örnekler verir. (illustrate) (3)

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Kitap Okuma, Araştırma Yapma Kalite Kavramı Anlatım, Soru ve Cevap, Sunum.
2 Kitap Okuma, Araştırma Yapma Standart ve Standardizasyon Anlatım, Soru ve Cevap, Sunum.
3 Kitap Okuma, Araştırma Yapma Standardın üretim ve hizmet sektöründe önemi, Yönetim kalitesi ve standartları Anlatım, Soru ve Cevap, Sunum.
4 Kitap Okuma, Araştırma Yapma Yönetim kalitesi ve standartları, Çevre standartları Anlatım, Soru ve Cevap, Sunum.
5 Kitap Okuma, Araştırma Yapma Kalite yönetim sistemi modelleri Anlatım, Soru ve Cevap, Sunum.
6 Kitap Okuma, Araştırma Yapma Kalite yönetim sistemi modelleri stratejik yönetim Anlatım, Soru ve Cevap, Sunum.
7 Kitap Okuma, Araştırma Yapma Stratejik yönetim, Yönetime katılma Anlatım, Soru ve Cevap, Sunum.
8 Kitap Okuma, Araştırma Yapma Süreç yönetim sistemi, Kaynak yönetimi sistemi Anlatım, Soru ve Cevap, Sunum.
9 - ARA SINAV -
10 Kitap Okuma, Araştırma Yapma Kaynak yönetimi sistemi, Efqm mükemmellik modeli Anlatım, Soru ve Cevap, Sunum.
11 Kitap Okuma, Araştırma Yapma Üretimde kalite kontrolü, Muayene ve örnekleme Anlatım, Soru ve Cevap, Sunum.
12 Kitap Okuma, Araştırma Yapma Muayene ve örnekleme, Toplam kalite kontrol Anlatım, Soru ve Cevap, Sunum.
13 Kitap Okuma, Araştırma Yapma Toplam kalite kontrol Anlatım, Soru ve Cevap, Sunum.
14 Kitap Okuma, Araştırma Yapma Kontrol Diyagramları Anlatım, Soru ve Cevap, Sunum.
15 Kitap Okuma, Araştırma Yapma İstatistiksel Dağılımlar Anlatım, Soru ve Cevap, Sunum.
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Çetin, C. ve Arslan, M.L.(2017). Toplam Kalite Yönetimi. İstanbul:Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.
Halis, M.(2013). Toplam Kalite Yönetimi. Ankara:Seçkin Yayıncılık.
Şimşek, M.(2007). Toplam Kalite Yönetimi. İstanbul:Alfa Yayınları.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Ara Sınav 1 40
Dönem Sonu Sınavı 1 60
Uygulama 0 0
Kısa Sınav 0 0
Rapor Sunma 0 0
Ödev Değerlendirme 0 0
Sözlü Değerlendirme 0 0
Tez Sunma 0 0
Belge Sunma 0 0
Uzman Değerlendirmesi 0 0
Bil.Des.Sunum 0 0
TOPLAM 2 100
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To have theoretical and practical knowledge at law.
2
The ability to understand the basic concepts of law and the basic features of principal disciplines of law.

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To have theoretical and practical knowledge at basic level which are supported by course books, practical equipment and other scientific sources that contains up-to-date information in the field of study based on the competencies acquired in secondary school level.

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Ability to think in analytical way.
2
To get competence in using the acquired basic-level theoretical and practical knowledge in the next level of education in the same field or in another field at the same level.

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The ability to analyse and evaluate the data, to identify and analyse problems, and to produce solutions based on proofs by using the acquired basic-level knowledge and skills.
2
To write on Turkish F keyboard with using 10 finger technique

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The ability to carry out independently a basic-level work project in the field of study.
2
The ability to take responsibility as a member of a team for solving unpredictable complex problems that arise in practice in the field of study.
3
The ability to manage activities for the professional development of subordinate individuals within the framework of a project.

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The ability to evaluate in a critical manner the acquired basic-level knowledge and skills, and to decide upon and meet learning needs.
2
To acquire the awareness of life-long learning.

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The ability to express opinions on the field-related in written and verbal form.
2
The ability to share views and suggestions for problems on the field of study, with professional and unprofessional individuals.

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To have scientific, cultural and ethical values concerning the procedures of gathering, analysing and evaluating of the data in the field of study.
2
The ability to institute proceedings.
3
To have knowledge about the execution proceeding and bankrupt.

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 2 2 4
Laboratuar 0 0 0
Okuma 6 2 12
Ödev 2 2 4
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 6 6
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 8 8
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 42 0 106
Total Workload of the Course Unit 106
Workload (h) / 25.5 4,2
ECTS Credits allocated for the Course Unit 4,0