Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
BTP102 | OBJECT ORIENTED PROGRAMMING | 2 | 4 | 3 | 6 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Öğr.Gör. SENA NUR BENLİ |
Instructor(s) of the Course Unit | Öğr.Gör. MEHMET ATICI |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Gerçek yaşamın bir modellemesi olan nesne tabanlı yazılım mimarisi ile ilgili temel kavramların kavranması ve nesnelerden oluşan yaşam örüntüsününde varlıklar arası ilişkiler hakkında farkındalığın sağlanması amaçlanmaktadır. Bu yönüyle ileri düzey nesne tabanlı programlama disiplinlerine temel oluşturmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Gerçek yaşam örüntülerinin programatik olarak modellenebilmesi için varlıkların analiz edilmesi, tanımlanması, hiyerarşilerinin oluşturularak proje kapsamında bir uzay oluşturulabilmesi için gerekli tanım, teknik ve yaklaşımlar çok disiplinli olarak (bilgisayar bilimleri, sosyoloji, psikoloji, felsefe, biyoloji gibi) irdelenmekte ve oluşturulan tasarımlar yazılım koduna dönüştürülmektedir. Yazılım geliştirme aracı olarak UML ve Java temel alınmaktadır. - Temel varlık bileşenler; Attribute, Method, Event yönetimi - Varlık güvenliği; Access Modifiers (Private, Public, Protected..) - Varlıklar arası ilişkiler; Association, Aggregation, Composition ilişkileri - Kalıtım (Inheritance) ve ata-çocuk ilişkileri - Kapsülleme (encapsulation) ve çok biçimlilik - Varlık ve etkileşim (sequence) diyagramları - Modelleme konularını içermektedir. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Bir JAVA IDE kurulum ve ayarlarını yapar. |
JAVA diline ait yazım kurallarını bilir. |
Probleme ait algoritma veya akış diyagramını JAVA koduna dönüştürür. |
Dizi işlemleri yapar. |
Kontrol deyimlerini kullanır. |
Döngüleri kullanır. |
Alt programlarla çalışır. |
Sınıflarla çalışır. |
Nesneleri kullanır. |
Temel uygulamalar oluşturur. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | - | Varlıklar dünyası, uzay kavramı, makro ve mikro uzaydan varlık analizleri | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
2 | - | Varlıkların sistem sınırları, nitelikleri, diğer varlıklarla etkileşimi | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
3 | Kaynak tarama | Varlık bileşenleri: Nitelik, Metod ve Olaylar. Yapılandırıcılar (Constructors) | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
4 | Kaynak tarama | Varlıkların yazılım karşılıkları: Paket, Sınıf, Nesne. Access Modifiers (Public, Private, Protected) | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
5 | Kaynak tarama | UML (Unified Modeling Language) Dili: UML kullanarak varlık tasarımlarının yapılması | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | Kaynak tarama | JAVA Dili: JRE ve Eclipse ortamı tanıtımı. Derleme ve Yorumlama tabanlı dil mimarilerinin özellikleri. Java'da temel paket ve sınıf yapılanmalarına bakış | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | Kaynak tarama | JAVA Dili: Temel dil yapısı, döngü (While, For, ForEach) ve koşullu dallanma (If, Switch) deyimleri, primitive ve nonprimitive veri türleri | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynak tarama | JAVA Dili: Temel Java sınıflarına bakış | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | Kaynak tarama | JAVA Dili: Ternary operators, Type Casting, Dizi ve ArrayList yapıları | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | Kaynak tarama | Varlıklar arası ilişkiler: Sahiplik (Association), Tek ve Çift Yönlü Sahiplik ve örnek uygulamalar | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | Kaynak tarama | Varlıklar arası İlişkiler: Toplanma (Aggregation) ve örnek uygulamalar | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | Kaynak tarama | Varlıklar arası ilişkiler: Kompozisyon (Composition) ve örnek uygulamalar | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | Kaynak tarama | Varlıklar arası ilişkiler: Kalıtım (Inheritance) ve örnek uygulamalar | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | Kaynak tarama | Encapsulation, Polymorphism, Overriding ve Overloading | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
C C++ Ve Java Dilleriyle Algoritma Ve Programlama - Bülent Çobanoğlu |
Oracle çevrimiçi dokümantasyonları. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Required in the field of computer and information knows the term.
|
2 | |||||
2 |
The basic vocational English terms on the computer knows.
|
2 | |||||
3 |
Knowledge about the concept of information security.
|
2 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Concepts in the field of computer learning skills necessary to win.
|
2 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Know the functions of basic electrical and electronic components.
|
0 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to use different operating systems.
|
0 | |||||
2 |
Self-installation performs the required software.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Find simple software and hardware failures and fixes.
|
0 | |||||
2 |
Digital information on a regular basis to maintain existing backup function performs.
|
0 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Independently in their field, learn and apply that learning.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Human relations and communications know about and apply to be done.
|
0 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Self desired operating system builds and manages.
|
0 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 14 | 3 | 42 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 46 | 0 | 152 |
Total Workload of the Course Unit | 152 | ||
Workload (h) / 25.5 | 6 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 6,0 |