Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
ELP110 | DIGITAL ELECTRONICS | 2 | 3 | 2 | 6 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Öğr.Gör. SENA NUR BENLİ |
Instructor(s) of the Course Unit | Öğr.Gör. FUNDA ATEŞ |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Sayısal Elektronik dersinin amacı öğrencilerin; sayı sistemleri ve kodlarını tanımasını, mantık devrelerinin çalışmasını anlamasını, birleşimsel mantık devre elemanlarını kullanarak dijital devreler tasarlayabilme yeteneğini kazanabilmesini sağlamaktır. |
Contents of the Course Unit: | Mantık devrelerinde kullanılan sayı sistemleri ve kodları. Sayı tabanları arasındaki dönüşümler. Mantık devrelerinin çalışması. Boolean ifadeleri ile mantık devrelerinin ilişkisi ve Karnaugh haritaları kullanılarak ifadeleri basite indirgeme. Mantık devrelerinde kullanılan devre elemanlarının elektriksel özellikleri. Toplayıcı, karşılaştırıcı, kod çözücü, kodlayıcı, veri seçici ve çoklayıcılar olmak üzere birleşimsel devre elemanlarını kullanarak dijital devrelerin tasarımı. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Sayısal elektronikle ilgili temel kavramları tanımlar. |
Sayısal mantık devreleri ile ilgili sayı sistemlerini ve kodları çözer. |
Mantık kapılarını ve işleyişini yorumlar. |
Boolean matematiğini ve karnough diyagramlarını kavrayabilme ve dijital mantık devrelerinin sadeleştirilmesini düzenler. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | Sayısal kavramlar ve sayı sistemleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Kaynaklar, Deney Föyü | Sayı sistemleri ve mantık devreleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
3 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | Mantık ifadelerinin sadeleştirilmesi | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | Mantık devrelerinin sadeleştirilmesinde karno diyagramları | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | Mantık devrelerinin sadeleştirilmesinde karno diyagramları | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | Boolean cebri ve sadeleştirme kuralları | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Kaynaklar, Deney Föyü | Dijital lojik kapılar | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynaklar, Deney Föyü | Lojik devre tasarımı | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
10 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | Lojik entegreler ve parametreleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | Karno diyagramları | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Kaynaklar, Deney Föyü | Karno diyagramları ile devre uygulamaları | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
13 | Kaynaklar, Deney Föyü | Kod çözücüler ve kodlayıcılar | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
14 | Kaynaklar, Deney Föyü | Toplayıcılar | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
15 | Kaynaklar, Deney Föyü | Veri seçici ve veri dağıtıcılar | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Hüseyin, D. (2015). Sayısal Elektronik. Ankara: Birsen Yayınları |
Morris, M. M. (1997). Sayısal Tasarım. M.E.B. Yayınları |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Required in the field of computer and information knows the term.
|
2 | |||||
2 |
The basic vocational English terms on the computer knows.
|
3 | |||||
3 |
Knowledge about the concept of information security.
|
0 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Concepts in the field of computer learning skills necessary to win.
|
1 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Know the functions of basic electrical and electronic components.
|
0 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to use different operating systems.
|
2 | |||||
2 |
Self-installation performs the required software.
|
1 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Find simple software and hardware failures and fixes.
|
0 | |||||
2 |
Digital information on a regular basis to maintain existing backup function performs.
|
0 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Independently in their field, learn and apply that learning.
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Human relations and communications know about and apply to be done.
|
0 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Self desired operating system builds and manages.
|
0 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 8 | 2 | 16 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ödev | 8 | 1 | 8 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 8 | 2 | 16 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 70 | 0 | 152 |
Total Workload of the Course Unit | 152 | ||
Workload (h) / 25.5 | 6 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 6,0 |