Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ELP110 | SAYISAL ELEKTRONİK | 2 | 3 | 2 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SENA NUR BENLİ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. FUNDA ATEŞ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Sayısal Elektronik dersinin amacı öğrencilerin; sayı sistemleri ve kodlarını tanımasını, mantık devrelerinin çalışmasını anlamasını, birleşimsel mantık devre elemanlarını kullanarak dijital devreler tasarlayabilme yeteneğini kazanabilmesini sağlamaktır. |
İçerik: | Mantık devrelerinde kullanılan sayı sistemleri ve kodları. Sayı tabanları arasındaki dönüşümler. Mantık devrelerinin çalışması. Boolean ifadeleri ile mantık devrelerinin ilişkisi ve Karnaugh haritaları kullanılarak ifadeleri basite indirgeme. Mantık devrelerinde kullanılan devre elemanlarının elektriksel özellikleri. Toplayıcı, karşılaştırıcı, kod çözücü, kodlayıcı, veri seçici ve çoklayıcılar olmak üzere birleşimsel devre elemanlarını kullanarak dijital devrelerin tasarımı. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Sayısal elektronikle ilgili temel kavramları tanımlar. |
Sayısal mantık devreleri ile ilgili sayı sistemlerini ve kodları çözer. |
Mantık kapılarını ve işleyişini yorumlar. |
Boolean matematiğini ve karnough diyagramlarını kavrayabilme ve dijital mantık devrelerinin sadeleştirilmesini düzenler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | Sayısal kavramlar ve sayı sistemleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Kaynaklar, Deney Föyü | Sayı sistemleri ve mantık devreleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
3 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | Mantık ifadelerinin sadeleştirilmesi | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | Mantık devrelerinin sadeleştirilmesinde karno diyagramları | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | Mantık devrelerinin sadeleştirilmesinde karno diyagramları | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | Boolean cebri ve sadeleştirme kuralları | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Kaynaklar, Deney Föyü | Dijital lojik kapılar | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynaklar, Deney Föyü | Lojik devre tasarımı | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
10 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | Lojik entegreler ve parametreleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | Karno diyagramları | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Kaynaklar, Deney Föyü | Karno diyagramları ile devre uygulamaları | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
13 | Kaynaklar, Deney Föyü | Kod çözücüler ve kodlayıcılar | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
14 | Kaynaklar, Deney Föyü | Toplayıcılar | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
15 | Kaynaklar, Deney Föyü | Veri seçici ve veri dağıtıcılar | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Hüseyin, D. (2015). Sayısal Elektronik. Ankara: Birsen Yayınları |
Morris, M. M. (1997). Sayısal Tasarım. M.E.B. Yayınları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilgisayar alanında gerekli terimleri ve bilgileri bilir.
|
2 | |||||
2 |
Bilgisayar ile ilgili olan temel mesleki ingilizce terimlerini bilir.
|
3 | |||||
3 |
Bilgi güvenliği kavramı hakkında bilgi sahibi olur.
|
0 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilgisayar alanında gerekli kavramları öğrenme becerisi kazanır.
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Temel elektrik-elektronik parçaların işlevlerini bilir.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Farklı işletim sistemlerini kullanma becerisi kazanır.
|
2 | |||||
2 |
Kendinden istenen yazılım kurulum işlemini gerçekleştirir.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Basit yazılım ve donanım hatalarını bulur ve düzeltir.
|
0 | |||||
2 |
Var olan dijital bilgiyi korumak için düzenli periyotlarla yedekleme işlevini gerçekleştirir.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kendi alanında bağımsız bir şekilde öğrenir ve öğrendiğini uygulayabilir.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İnsan ilişkileri ve iletişimi konusunda yapılması gerekeni bilir ve uygular.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kendinden istenilen işletim sistemlerini kurar ve yönetir.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 8 | 2 | 16 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ödev | 8 | 1 | 8 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 8 | 2 | 16 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 70 | 0 | 152 |
Genel Toplam | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |