TR EN

FIELD TRAINING IN PRESCHOOL EDUCATUON I PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
CGY343 FIELD TRAINING IN PRESCHOOL EDUCATUON I 5 8 4 5

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Instructor(s) of the Course Unit Öğr.Gör. BUSE KERİGAN
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Okul öncesi eğitim kurumlarında gözlem, değerlendirme ve eğitim programlarını doğru uygulamaya yönelik ilişkin bilgi, beceri ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: Eğitim planına uygun gözlem yapma, eğitim ortamı, eğitimci, öğrenci, eğitim planını gözlemleme, raporlaştırma

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Çocuğun gereksinimlerine göre gözlem yapacağı yeri keşfeder.
Gözlem tekniğini/tekniklerini ve uygun gözlem formunu/formlarını açıklar.
Gözlem kriterlerine uygun uygulamaya koyar.
Gözlem bilgilerini uyarlar.
Gözlem bilgilerini sentezler.
Çocuğu yaşı ve gelişim özelliklerine uygun karşılaştırır.
Çocuğun gelişim profilini düzenler.
Değerlendirme sonuçlarını düzenler.
MEB Okulöncesi müfredatına uygun günlük eğitim akışı planlar.
Mesleki uygulama dosyasını meslek etiğine uygun şekilde düzenler.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Literatür tarama, Bireysel araştırma, Web Tabanlı Araştırma Alan Çalışmasının Tanıtımı, Okul Öncesi Eğitim Nedir? Okul Öncesi Program Özellikleri, Okul Öncesi Merkezleri Gözlem
2 Literatür tarama, Bireysel araştırma, Web Tabanlı Araştırma Okul Öncesi Program Özellikleri, Etkinlik Çeşitleri Gözlem
3 Literatür tarama, Bireysel araştırma, Web Tabanlı Araştırma Okul Öncesinde Gelişim Alanları, Etkinlik Planları Gözlem
4 Literatür tarama, Bireysel araştırma, Görsel Kaynaklar, Uygulamalar Etkinlik Planları (Sonbahar Teması) Gözlem
5 Literatür tarama, Bireysel araştırma, Görsel Kaynaklar, Uygulamalar Etkinlik Planları (10 Kasım Teması) Gözlem
6 Literatür tarama, Bireysel araştırma, Görsel Kaynaklar, Uygulamalar Etkinlik Planları (Dünya Kitap Haftası Teması) Gözlem
7 Literatür tarama, Bireysel araştırma, Görsel Kaynaklar, Uygulamalar Etkinlik Planları (Temizlik Haftası Teması) Gözlem
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, Bireysel araştırma, Görsel Kaynaklar, Uygulamalar Etkinlik Planları (İletişim Araçları Teması) Gözlem
10 Literatür tarama, Bireysel araştırma, Görsel Kaynaklar, Uygulamalar Etkinlik Planları (Yerli Malı Haftası Teması) Gözlem
11 Literatür tarama, Bireysel araştırma, Görsel Kaynaklar, Uygulamalar Etkinlik Planları (Kış Mevsimi Teması) Gözlem
12 Literatür tarama, Bireysel araştırma, Görsel Kaynaklar, Uygulamalar Etkinlik Planları (Yeni Yıl teması) Gözlem
13 Literatür tarama, Bireysel araştırma, Görsel Kaynaklar, Uygulamalar Etkinlik Planları (Hayvanlar Teması) Gözlem
14 Literatür tarama, Bireysel araştırma, Görsel Kaynaklar, Uygulamalar Etkinlik Planları (Ulaşım Araçları Teması) Gözlem
15 Literatür tarama, Bireysel araştırma Etkinlik Planları İnceleme Gözlem, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

MEB (2013). Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim Programı. Ankara: MEB.
Santrock, John W. (2017). Yaşam Boyu Gelişim. Çev: Galip Yüksel (13. Basımdan Çeviri: Gözden Geçirilmiş Yeni Basım). Ankara: Nobel Akademik.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Explains the basic concepts related to the field and associates them with the developmental theories.
5
2
Explains the global, regional and local differences using the basic concepts of human development based on relevant developmental theories.
4
3
Defines and implements the proffesional limitations, competencies and responsibilities that can be used in the academic works and field practices.
5

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Has ability of written and verbal expression in order to collaborate with relevant people and institutions related to the field.
4
2
Describes the basic facts, principles, processes of the other disciplines related to the field and the methods used in practice, analyzes and evaluates at the undergraduate level.
4
3
Finds various solutions to individual and social problems using professional knowledge and skills and being objective.
4

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Formulates the thoughts and practices in the field.
5
2
Contributes with the ideas in works that require teamwork, discusses the ideas to bring up as a matter.
5

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Joins actively to the teamwork.
4
2
Designs and implements an entire study related to the field, analyzes and reports the findings.
5
3
Completes the responsibilities and fulfilling the duties as a team member in a joint work related to the field.
4

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Works independently in researches and practices related to the field.
4
2
Takes active role and different responsibilities as a team member or a team leader and completes them successfully.
5

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Displays such a performance which shows that internalizing personal development and lifelong learning is an ongoing process.
5

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Awares of the individual, personal, social and professional responsibilities.
5

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Organizes the basic and specific topics, facts and theories related to the field, uses this knowledge in professional practice.
4

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 4 4 16
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 12 8 96
Rapor Yazma 11 1 11
Final Sınavı 0 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 27 0 123
Total Workload of the Course Unit 123
Workload (h) / 25.5 4,8
ECTS Credits allocated for the Course Unit 5,0