TR EN

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE ALAN ÇALIŞMASI I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CGY343 OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE ALAN ÇALIŞMASI I 5 8 4 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. BUSE KERİGAN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Okul öncesi eğitim kurumlarında gözlem, değerlendirme ve eğitim programlarını doğru uygulamaya yönelik ilişkin bilgi, beceri ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Eğitim planına uygun gözlem yapma, eğitim ortamı, eğitimci, öğrenci, eğitim planını gözlemleme, raporlaştırma

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Çocuğun gereksinimlerine göre gözlem yapacağı yeri keşfeder.
Gözlem tekniğini/tekniklerini ve uygun gözlem formunu/formlarını açıklar.
Gözlem kriterlerine uygun uygulamaya koyar.
Gözlem bilgilerini uyarlar.
Gözlem bilgilerini sentezler.
Çocuğu yaşı ve gelişim özelliklerine uygun karşılaştırır.
Çocuğun gelişim profilini düzenler.
Değerlendirme sonuçlarını düzenler.
MEB Okulöncesi müfredatına uygun günlük eğitim akışı planlar.
Mesleki uygulama dosyasını meslek etiğine uygun şekilde düzenler.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama, Bireysel araştırma, Web Tabanlı Araştırma Alan Çalışmasının Tanıtımı, Okul Öncesi Eğitim Nedir? Okul Öncesi Program Özellikleri, Okul Öncesi Merkezleri Gözlem
2 Literatür tarama, Bireysel araştırma, Web Tabanlı Araştırma Okul Öncesi Program Özellikleri, Etkinlik Çeşitleri Gözlem
3 Literatür tarama, Bireysel araştırma, Web Tabanlı Araştırma Okul Öncesinde Gelişim Alanları, Etkinlik Planları Gözlem
4 Literatür tarama, Bireysel araştırma, Görsel Kaynaklar, Uygulamalar Etkinlik Planları (Sonbahar Teması) Gözlem
5 Literatür tarama, Bireysel araştırma, Görsel Kaynaklar, Uygulamalar Etkinlik Planları (10 Kasım Teması) Gözlem
6 Literatür tarama, Bireysel araştırma, Görsel Kaynaklar, Uygulamalar Etkinlik Planları (Dünya Kitap Haftası Teması) Gözlem
7 Literatür tarama, Bireysel araştırma, Görsel Kaynaklar, Uygulamalar Etkinlik Planları (Temizlik Haftası Teması) Gözlem
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, Bireysel araştırma, Görsel Kaynaklar, Uygulamalar Etkinlik Planları (İletişim Araçları Teması) Gözlem
10 Literatür tarama, Bireysel araştırma, Görsel Kaynaklar, Uygulamalar Etkinlik Planları (Yerli Malı Haftası Teması) Gözlem
11 Literatür tarama, Bireysel araştırma, Görsel Kaynaklar, Uygulamalar Etkinlik Planları (Kış Mevsimi Teması) Gözlem
12 Literatür tarama, Bireysel araştırma, Görsel Kaynaklar, Uygulamalar Etkinlik Planları (Yeni Yıl teması) Gözlem
13 Literatür tarama, Bireysel araştırma, Görsel Kaynaklar, Uygulamalar Etkinlik Planları (Hayvanlar Teması) Gözlem
14 Literatür tarama, Bireysel araştırma, Görsel Kaynaklar, Uygulamalar Etkinlik Planları (Ulaşım Araçları Teması) Gözlem
15 Literatür tarama, Bireysel araştırma Etkinlik Planları İnceleme Gözlem, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

MEB (2013). Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim Programı. Ankara: MEB.
Santrock, John W. (2017). Yaşam Boyu Gelişim. Çev: Galip Yüksel (13. Basımdan Çeviri: Gözden Geçirilmiş Yeni Basım). Ankara: Nobel Akademik.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili temel kavramları açıklar, bunları gelişimi açıklayan kuramlarla ilişkilendirir.
5
2
Alanıyla ilgili ve ilişkili alanların temel kavramlarını kullanarak, insan gelişimindeki küresel, bölgesel ve yerel farklılıkları ilgili gelişim kuramları temelinde açıklar.
4
3
Alanıyla ilgili akademik çalışmalarda ve saha uygulamalarında kullanabileceği mesleki sınırlılıklarını, yeterliklerini, yetki ve sorumluluklarını tanımlar ve bunları uygular.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde yazılı ve sözlü ifade becerisine sahiptir.
4
2
Alanıyla ilgili diğer disiplinlerin temel olgularını, ilke ve süreçlerini, uygulamada kullanılan yöntemleri açıklar, lisans düzeyinde analiz ve değerlendirme yapabilir.
4
3
Alanıyla ilgili çalışmalarda meslek bilgi ve becerilerini kullanarak ve objektif tutum sergileyerek, bireysel ve sosyal sorunlara çeşitli çözümler bulur.
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili bir düşünce ya da uygulamayı formüle eder.
5
2
Ekip çalışması gerektiren işlerde fikirleriyle katkıda bulunur, ortaya konan düşünceleri tartışır.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili çalışmalarda ekip çalışmasında aktiftir.
4
2
Alanıyla ilgili bir çalışmayı baştan sona planlayıp, uygular ve bulguları çözümleyerek rapor halinde sunar.
5
3
Alanıyla ilgili ortak bir çalışmada ekip üyesi olarak üzerine düşen görevi yerine getirerek sorumluluğunu tamamlar.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda bağımsız olarak çalışabilir.
4
2
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda ekip üyesi veya ekip lideri olarak farklı görevler alır ve bunları başarıyla tamamlar.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kişisel gelişim ve öğrenmenin yaşamboyu devam eden bir süreç olduğunu içselleştirdiğini çalışmalarındaki performansıyla ortaya koyar.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir birey olarak kişişel, sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkındadır.
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili temel ve spesifik konu, olgu ve kuramları düzenleyerek, bunları mesleki uygulamalarında kullanır.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 4 4 16
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 12 8 96
Rapor Yazma 11 1 11
Final Sınavı 0 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 27 0 123
Genel Toplam 123
Toplam İş Yükü / 25.5 4,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0