Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
BAY414 | TREASURE AND FUND MANAGEMENT IN BANKING | 8 | 3 | 3 | 7 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Doç.Dr. HAKAN ÖZCAN |
Instructor(s) of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL ERTUĞRUL |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Dersin amacı; fon yönetimi araçlarını ve türev ürünleri tanımlayarak, banka hazine ve fon yönetimi işleyişini anlayabilecek bilgi/beceriyi kazandırmaktır. |
Contents of the Course Unit: | Dersin içeriği; TL, Bono, Döviz, Repo masalarının kendi içlerinde ve birbirleri ile etkileşimi doğrultusunda banka hazinelerinin yönetimi konularını kapsamaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Bankalarda hazine ve fon yönetiminin önemi, amacı, temel fonksiyonlarını tanımlar |
Bono/tahvil, repo/ters repo, forward, swap, futures, arbitraj işlemlerini tartışır |
Fon yönetiminde piyasa ve ekonomik göstergelerin yorumlayarak portföy yönetimi uygulaması yapar |
Finansal varlıklara nasıl yatırım yapılacağını ve bu sürecin nasıl işlediğini tartışır |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Gelişmelerin, makro-iktisadi verilerin ve piyasaların takip edilmesi, Türkiye'deki para ve sermaye piyasalarının incelenmesi (ödev hazırlığı) | Finansal Sistem, Finansal Piyasa Türleri ve Bankaların Rolleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Etkileşimli web araçları |
2 | Gelişmelerin, makro-iktisadi verilerin ve piyasaların takip edilmesi | Bankalarda Hazine ve Fon Yönetiminde kullanılan menkul kıymetler ve tahvil fiyatlaması | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Etkileşimli web araçları |
3 | Gelişmelerin, makro-iktisadi verilerin ve piyasaların takip edilmesi, Vadeli İşlem Opsiyon Borsasında işlem gören türev ürünlerin tespit edilmesi (ödev hazırlığı) | Hazine ve Fon Yönetiminin Önemi ve Yapısı, Türkiye’de döviz piyasaları, para ve sermaye piyasaları, Hazine ve Fon Yönetiminin gerçekleştirildiği ulusal ve uluslararası piyasalar | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Etkileşimli web araçları |
4 | Gelişmelerin, makro-iktisadi verilerin ve piyasaların takip edilmesi | Bankacılıkta Risk Kavramı, Türleri ve Yönetimi, Türev ürünler ile risk yönetimi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Etkileşimli web araçları |
5 | Gelişmelerin, makro-iktisadi verilerin ve piyasaların takip edilmesi | Türk Lirası Pozisyon Yönetimi •Hazine ve Fon Yönetimi: TL Masası •Tanımlar, bankalar arası para piyasası, takasbank para piyasası, TCMB açık piyasa işlemleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Etkileşimli web araçları |
6 | Gelişmelerin, makro-iktisadi verilerin ve piyasaların takip edilmesi | •Türk Lirası Pozisyon Yönetimi •Hazine ve Fon Yönetimi: SGMK Masası •Tanımlar, bankalar arası para piyasası, bono/tahvil, repo/reverse repo işlemleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Etkileşimli web araçları |
7 | Gelişmelerin, makro-iktisadi verilerin ve piyasaların takip edilmesi | •Türk Lirası Pozisyon Yönetimi •Hazine ve Fon Yönetimi: SGMK Masası •Tanımlar, bono/tahvil, repo/reverse repo işlemleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Etkileşimli web araçları |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Gelişmelerin, makro-iktisadi verilerin ve piyasaların takip edilmesi | •Türk Lirası Pozisyon Yönetimi •Hazine ve Fon Yönetimi: SGMK Masası •Tanımlar, bono/tahvil, repo/reverse repo işlemleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Etkileşimli web araçları |
10 | Gelişmelerin, makro-iktisadi verilerin ve piyasaların takip edilmesi | Türk Lirası Pozisyon Yönetimi •Hazine ve Fon Yönetimi: SGMK Masası •Tanımlar, bono/tahvil, bankalar arası para piyasası, repo/reverse repo işlemleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Etkileşimli web araçları |
11 | Gelişmelerin, makro-iktisadi verilerin ve piyasaların takip edilmesi | Türk Lirası Pozisyon Yönetimi •Hazine ve Fon Yönetimi: SGMK Masası •Tanımlar, bono/tahvil, bankalarar ası para piyasası, repo/reverse repo işlemleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Etkileşimli web araçları |
12 | Gelişmelerin, makro-iktisadi verilerin ve piyasaların takip edilmesi | Döviz Pozisyon Yönetimi Hazine ve Fon Yönetimi: Döviz Masası | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Etkileşimli web araçları |
13 | Gelişmelerin, makro-iktisadi verilerin ve piyasaların takip edilmesi,Türkiye'deki Bankaların Risk Yönetiminde hangi türev ürünleri kullandığının tespit edilmesi (Ödev Hazırlığı) | Döviz Pozisyon Yönetimi Hazine ve Fon Yönetimi: Döviz Masası Tanımlar, short ve long position | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Etkileşimli web araçları |
14 | Türkiye'deki Bankaların döviz pozisyonlarının tespit edilmesi (Ödev Hazırlığı) | Grup çalışması / Uygulama | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Etkileşimli web araçları |
15 | Gelişmelerin, makro-iktisadi verilerin ve piyasaların takip edilmesi | Grup çalışması / Uygulama | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Etkileşimli web araçları |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Cooper, R. (2004), Corporate Treasury and Cash Management, New York: Palgrave Macmillan |
Bragg, S. M. (2010), Treasury Management, New Jersey:Wiley |
Şahin, M. (2017), Ticari Bankalarda Fon Yönetimi ve Türk Bankacılık Sistemi, İstanbul: Ekin Yayınevi |
SPL yazarları (2020), Finansal Yönetim ve Mali Analiz, İstanbul: Sermaye Piyasası Lisanslama Sicil ve Eğitim Kuruluşu |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define basic concepts related with banking, insurance and finance.
|
3 | |||||
2 |
Relates the theoretical and practical knowledge in the field to economics, business, law, statistics, accounting and marketing
|
4 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate banking and insurance applications to financial theories, mathematical and statistical methods.
|
4 | |||||
2 |
Relate the information and facts in the field with other social sciences such as law, sociology, philosophy and history.
|
2 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the planning and implementation process in banking and insurance transactions.
|
4 | |||||
2 |
Provide solutions for the problems encountered in banking and insurance transactions.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use theoretical and practical knowledge in the field of banking and insurance transactions.
|
4 | |||||
2 |
By analyzing economic data accurately, manage savings and portfolio investments to minimize financial risks.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/She works as a leader or a team member in a teamwork from the planning of the banking transactions to the implementation and performs the task assigned to them within the team.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gain the basic knowledge necessary for the planning process of banking and insurance activities and human resources performance management.
|
1 | |||||
2 |
Use the computer programs related with field in banking and insurance transactions.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Cooperate to bring innovative ideas to the stakeholders in the sector using banking insurance-related databases, information and communication technologies.
|
4 | |||||
2 |
Research on scientific, sectoral developments and innovations related to the field with lifelong learning as a principle.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze financial data related to his / her field.
|
5 | |||||
2 |
Apply knowledge and skills related to his / her field by taking into account his legal, social and ethical responsibilities.
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 5 | 70 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 2 | 3 | 6 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 2 | 5 | 10 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 6 | 3 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 50 | 0 | 177 |
Total Workload of the Course Unit | 177 | ||
Workload (h) / 25.5 | 6,9 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 7,0 |