TR EN

MOBİLYA III DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
IMI333 MOBİLYA III 5 4 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi GÖKHAN BALCIOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. MUHAMMED SAİD ERDEMONAR
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilere, iç mekan projelerinde kullanacakları mobilyaları işlevsel özelliklerine göre çizme, örnek tasarımlardan etkilenerek özgün bir oturma elemanı geliştirme ve ölçekli model yapma becerisi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği, işlev mobilya ilişkisi (oturma, çalışma, depolama ve hizmet-servis elemanı), antropometriye göre mobilya boyutları, ölçüleri ve ilişkileri, tasarlanmış mobilya örneklerini inceleme ve özgün biçim geliştirme, 1/10 ölçeğinde model yapma konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Bir mobilyanın işlevini tanımlar.
Antropometriye göre mobilya boyutlarını, ölçülerini ve ilişkilerini çözümler.
Tasarlanmış mobilya örneklerinden birini özgün biçimde geliştirir.
Mobilyasını 1/10 ölçeğinde maket ve çizimlerle sonuçlandırır.
Geliştirdiği özgün mobilyayı jüri karşısında savunur

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi Ders tanıtımı. İşlevlerine göre mobilya sınıflandırması konu anlatımı Ppt. Sunum ile görsel gösterimi
2 Oturma elemanları araştırması Oturma elemanları konu anlatımı ve eskiz çalışmaları Ppt. sunum ve sınıf içi çizim çalışması
3 Oturma elemanı eskiz ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları Ölçekli çizim çalışmaları , malzeme ve kullanım alanı belirleme, detaylar üzerine eskizler ve 3 boyutlu modellemeler ile çözümleme sınıf içi çizim ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları
4 Oturma elemanı eskiz ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları Yapılan ölçekli çizim ve 3 boyutlu modellemelerin kritik edilmesi. Maket ile çözümleme. sınıf içi çizim,3 boyutlu modelleme ve maket çalışmaları, maket atölyesinde çalışma
5 Masa, sehpa elemanları araştırması Masa, sehpa konu anlatımı ve eskiz çalışmaları Ppt. sunum ve sınıf içi çizim çalışması
6 Masa, sehpa elemanı eskiz ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları Ölçekli çizim çalışmaları , malzeme ve kullanım alanı belirleme, detaylarını eskizler ve 3 boyutlu modellemeler ile çözümleme sınıf içi çizim ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları
7 Masa, sehpa elemanı eskiz ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları Yapılan ölçekli çizim ve 3 boyutlu modellemelerin kritik edilmesi. Maket ile çözümleme. sınıf içi çizim,3 boyutlu modelleme ve maket çalışmaları, maket atölyesinde çalışma
8 - ARA SINAV -
9 Depolama elemanları araştırması Depolama konu anlatımı ve eskiz çalışmaları -
10 Depolama elemanları araştırması Ölçekli çizim çalışmaları, malzeme ve kullanım alanı belirleme detaylar üzerine eskizler Ppt. sunum ve sınıf içi çizim çalışması
11 Depolama elemanı eskiz ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları 1/20 detay çizimleri ve 3 boyutlu modelleme sınıf içi çizim ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları
12 Depolama elemanı eskiz ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları Yapılan ölçekli çizim ve 3 boyutlu modellemelerin kritik edilmesi. sınıf içi çizim,3 boyutlu modelleme
13 Hizmet-servis elemanları araştırması Hizmet-servis elemanı konu anlatımı ve eskiz çalışmaları Ppt. sunum ve sınıf içi çizim çalışması
14 Hizmet-servis elemanı eskiz ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları Ölçekli çizim çalışmaları , malzeme ve kullanım alanı belirleme, detaylar üzerine eskizler ve 3 boyutlu modellemeler ile çözümleme sınıf içi çizim ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları
15 Hizmet-servis elemanı eskiz ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları Yapılan ölçekli çizim ve 3 boyutlu modellemelerin kritik edilmesi. sınıf içi çizim,3 boyutlu modelleme
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Yılmaz, A. (2005) Dünden bugüne mobilya tasarımı ve teknolojisi, İstanbul: Remzi Kitabevi.
Gör, I. (2005) Mobilya ve çevresinde konstrüksiyon, İstanbul: Çetin Matbaacılık.
Gürtekin, A. & Hekim, Ö. (2006) Masif mobilya üretim teknikleri, İstanbul: Değişim Yayınları.
Stem, S. (1989). Designing furniture from consept to shop drawing: a practical guide, Newtown: Tanunton Press.
Pile J. (2005) A History of Interior Design, London: Laurence King Publishing
Lampugnani V.M. (1989) Encyclopedia of 20th Century Architecture, London: Thames and Hudson
Burke P. (2003) Tarihin Görgü Tanıkları, İstanbul: Kitap Yayınevi
Killen G. (2008) Egyptian Woodworking and Furniture, London:Shire
Norbury B. (2005) Furniture for the 21st Century, Wales: Stobart Davies Hertford
Fabbro M. (1950) Modern Furniture: Its Design and Construction, New York:Reinhold Publishing Corporation (1950)
Reed C. (2003) Router Joinery Workshop: Common Joints, Simple Setups & Clever Jigs, New York: Lark Books
Time-Life Books (1993) The Art of woodworking: Handbook of joinery, New York:St. Remy Press

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to use the knowledge about subjects like art, design, culture and furniture history in their professional life and daily life.
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to define the basic concepts of design principles in interior architecture.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to analyze national and international project management and processes in interdisciplinary work with internal and external labor market (public private sector and voluntary organizations)
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to apply interior design principles and skills by taking responsibility within an individual or group.
5
2
Students will be able to use drawing methods and techniques (CAD, 3D max and visual expression programs and freehand drawing) in their design work.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to organize interior architecture, application and technical equipment projects in interdisciplinary cooperation with other professional fields
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Adopting the principle of lifelong learning, students will be able to analyze possible problems and different regulations in interior design and planning areas with innovative, original and sustainable solutions.
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The Interior Architecture program graduates will be able to organize unique, sustainable projects and activities in their field studies.
3
2
Students will be able to explain himself/herself in writing and speaking in Turkish and at least one foreign language in order to cooperate with related persons and institutions.
1
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Interior Architecture program graduates; will be able to develop solutions to issues such as interior application details, furniture design and building cost management using occupational standards and legal frameworks.
4
2
Interior Architecture program graduates will be able to design sustainable, original and innovative projects for interior architecture such as conceptual design, application detail projects and furniture design in their professional fields
4
3
Students will be able to organize interior design, application details and furniture design studies with local, regional, national and cultural sensitivity and ethical values interdisciplinary studies in cooperation.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 5 65
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 3 3
Final Sınavı Hazırlığı 1 5 5
Ara Sınav 1 3 3
Ara Sınav Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 123
Genel Toplam 123
Toplam İş Yükü / 25.5 4,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0