TR EN

MOBİLYA IV DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
IMI334 MOBİLYA IV 6 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi GÖKHAN BALCIOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilere, iç mekan projelerinde kullanacakları mobilyaları öznel ve nesnel kriterlere göre tasarlama ve ölçekli model yapma becerisi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği, mobilya tanımlaması, mobilya iç mekan ilişkisi, mobilyanın biçimlenmesini etkileyen nesnel- öznel faktörler ve tasarım ilkeleri ile ilişkisi, ergonomi kavramı tanıtımı, modüler mobilya kavramı, özgün mobilya tasarımı yapma, ölçekli model yapma konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İç mekan kurgusunda mobilya ve mekan kompozisyonu olgusunu öğrenir.
Mobilyaların biçimlenmesini etkileyen faktörleri öğrenir.
İç mekan mobilya ilişkisinde mobilyaları modüler olarak geliştirir.
Tasarım ilkeleri ile mobilyanın biçimlendirilmesini ilişkilendirir.
Sürdürülebilir mobilya kavramını geliştirir.
Türkiye’ de modern mobilyanın gelişim sürecini bilir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi Dersin tanıtımı. Mobilyanın tanımı ve mobilyanın tarihsel gelişim sürecinin anlatımı Ppt sunum ve yüz yüze tartışma
2 Yeni konu için araştırma yapılması. Ders kaynaklarının gözden geçirilmesi. İç mekan kurgusunda mobilya ve mekan kompozisyonu ilişkisi konu anlatımı Ppt sunum ve yüz yüze tartışma
3 Yeni konu için araştırma yapılması. Ders kaynaklarının gözden geçirilmesi. Antropometri ve Ergonomi kavramı konu anlatımı Ppt sunum ve yüz yüze tartışma
4 Yeni konu için araştırma yapılması. Ders kaynaklarının gözden geçirilmesi/ Çizim yapılması Modüler mobilya kavramı konu anlatımı. Konu ile ilgili eskiz çalışması yapılması. Ppt sunum ve yüz yüze tartışma /yapılan çalışmaların değerlendirilmesi
5 Yeni konu için araştırma yapılması. Ders kaynaklarının gözden geçirilmesi. Mobilyanın biçimlenmesini etkileyen nesnel faktörler (malzeme) konu anlatımı Ppt sunum ve yüz yüze tartışma
6 Yeni konu için araştırma yapılması. Ders kaynaklarının gözden geçirilmesi. Mobilyanın biçimlenmesini etkileyen nesnel faktörler (işlev) konu anlatımı Ppt sunum ve yüz yüze tartışma
7 Yeni konu için araştırma yapılması. Ders kaynaklarının gözden geçirilmesi. Mobilyanın biçimlenmesini etkileyen nesnel faktörler (üretim ve maliyet) konu anlatımı Ppt sunum ve yüz yüze tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Yeni konu için araştırma yapılması. Ders kaynaklarının gözden geçirilmesi.araştırması Mobilyanın biçimlenmesini etkileyen öznel faktörler konu anlatımı Ppt sunum ve yüz yüze tartışma
10 Yeni konu için araştırma yapılması. Ders kaynaklarının gözden geçirilmesi. Temel tasarım ilkeleri ile mobilya tasarımı ilişkisi konu anlatımı Ppt sunum ve yüz yüze tartışma
11 Yeni konu için araştırma yapılması. Ders kaynaklarının gözden geçirilmesi/Çizim yapılması Mobilyada sürdürülebilirlik konu anlatımı. Konu ile ilgili eskiz çalışması yapılması. Ppt sunum ve yüz yüze tartışma /yapılan çalışmaların değerlendirilmesi
12 Yeni konu için araştırma yapılması. Ders kaynaklarının gözden geçirilmesi. Çoklu ortamda mobilya çözümlemeleri konu anlatımı Ppt sunum ve yüz yüze tartışma
13 Yeni konu için araştırma yapılması. Ders kaynaklarının gözden geçirilmesi. Mobilyada sürdürülebilirlik konu anlatımı Ppt sunum ve yüz yüze tartışma
14 Yeni konu için araştırma yapılması. Ders kaynaklarının gözden geçirilmesi. Türkiye’de modern mobilyanın gelişim süreci konu anlatımı. Ppt sunum ve yüz yüze tartışma
15 - FİNAL Yüz yüze değerlendirme
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Yılmaz, A. (2005). Dünden bugüne mobilya tasarımı ve teknolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi.
Gör, I. (2005). Mobilya ve çevresinde konstrüksiyon. İstanbul: Çetin Matbaacılık.
Gürtekin, A. & Hekim, Ö. (2006). Masif mobilya üretim teknikleri. İstanbul: Değişim Yayınları.
Stem, S. (1989). Designing furniture from consept to shop drawing: a practical guide. Newtown: Tantunton Press.
Onur. S., 2000. “Mobilya Biçimlenmesine Etki Eden faktörler ve Tasarımcı kullanıcı faktörü üzerine bir yöntem önerisi”, Sanatta Yeterlilik Tezi. İstanbul. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi. Fen Bilimleri Enstitüsü
Söğüt. M. A., 2004. “Oturma elemanının tasarımında strüktür ve yüzey kaplama malzemesinin biçime etkisi”, Sanatta Yeterlilik Tezi. İstanbul. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi. Fen Bilimleri Enstitüsü
Boyla, O., 2016. Mobilya Tarihi. http://www.youblisher.com/p/589306-MobilyaTarihiekitaplarim-tr-gg/ (E.T.: 04.04.2016)
Özel, Y. Ürük, Z.F, “Mobilya- Biçim- Tercih”, Avrupa Bilim ve Teknoloji Dergisi, Nisan 2021, sayı:23, ss. 589 -600, ISSN NO: 2148-2683, DOI: 10.31590/ejosat.888726
Özel, Y. “İç Mekân Kurgusunda Mobilya ve Mekân Kompozisyonu İlişkisi”, Ağustos 2021, Sayı 25, S. 94-104, DOI: 10.31590/ejosat.929007)

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to use the knowledge about subjects like art, design, culture and furniture history in their professional life and daily life.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to define the basic concepts of design principles in interior architecture.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to analyze national and international project management and processes in interdisciplinary work with internal and external labor market (public private sector and voluntary organizations)
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to apply interior design principles and skills by taking responsibility within an individual or group.
5
2
Students will be able to use drawing methods and techniques (CAD, 3D max and visual expression programs and freehand drawing) in their design work.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to organize interior architecture, application and technical equipment projects in interdisciplinary cooperation with other professional fields
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Adopting the principle of lifelong learning, students will be able to analyze possible problems and different regulations in interior design and planning areas with innovative, original and sustainable solutions.
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The Interior Architecture program graduates will be able to organize unique, sustainable projects and activities in their field studies.
3
2
Students will be able to explain himself/herself in writing and speaking in Turkish and at least one foreign language in order to cooperate with related persons and institutions.
1
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Interior Architecture program graduates; will be able to develop solutions to issues such as interior application details, furniture design and building cost management using occupational standards and legal frameworks.
5
2
Interior Architecture program graduates will be able to design sustainable, original and innovative projects for interior architecture such as conceptual design, application detail projects and furniture design in their professional fields
5
3
Students will be able to organize interior design, application details and furniture design studies with local, regional, national and cultural sensitivity and ethical values interdisciplinary studies in cooperation.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 5 65
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 3 3
Final Sınavı Hazırlığı 1 5 5
Ara Sınav 1 3 3
Ara Sınav Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 123
Genel Toplam 123
Toplam İş Yükü / 25.5 4,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0