Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
IMI221 | İÇ MİMARLIK STÜDYOSU I | 3 | 8 | 4 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÖKHAN BALCIOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi ADEM ÖZER-Dr.Öğr.Üyesi AMİL FARUK GEZEN-Dr.Öğr.Üyesi NAZ KATIRCIOĞLU |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilere, konut işlevini konsept geliştirerek tasarlama ve sunma becerisini kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği, konutun mekânsal fonksiyonlarının çözümünü, mevcut yapısal şartların analizini ve tasarıma aktarımını, mesleki sunum standartlarına uygun özgün proje tasarımını ve jüri karşısında sunumunu kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Konut mekanı fonksiyon şemasını listeler. |
Tasarım Konseptini görselleştirerek anlatır. |
Konut tasarımını konseptine bağlı olarak fonksiyonlara göre maketler yardımı ile çözümler. |
Mevcut mekanın yapısal şartlarını belirler. |
Konut projesini maketler ve çizimler ile planlar. |
Konut projesi tasarım ve sunum çalışmasını jüri karşısında savunur. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi | Dönem içi çalışılacak olan mevcut projenin tanıtımı, konut işleyişinin anlatımı, iç mekan fonksiyon şeması örnek gösterimi | Ppt. Sunum ile görsel gösterimi |
2 | Konut örneklerinden oluşan araştırma dosyası hazırlama | Araştırma dosyalarının incelenmesi, tasarımda konseptin oluşturulması üzerine konu anlatımı, işleyiş şemalarının oluşturulması | Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile dosya ve eskizlerin incelenmesi |
3 | Örnekleri ile konsept araştırma ve eskiz konsept paftası hazırlanması | Grup çalışması ile konseptin netleştirilmesi ve 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz çalışmaları | Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile pafta ve eskizlerin incelenmesi, grup çalışması |
4 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz çalışmaları, ıslak hacim araştırması | Konut; ıslak hacimler, banyo, wc teras konu anlatımı, 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz çalışmaları (Konut; ıslak hacimler ile ilgili paftalar hazırlanması) | Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile eskizlerin incelenmesi, grup çalışması |
5 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz çalışmaları, ıslak hacim araştırması | Konut; ıslak hacimler, mutfak, konu anlatımı, 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz çalışmaları (Konut; ıslak hacimler ile ilgili paftalar hazırlanması) | Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile eskizlerin incelenmesi, grup çalışması |
6 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz çalışmaları, yaşama mekanı araştırması | Konut yaşama mekanı konu anlatımı, 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz çalışmaları, gruplar oluşturarak kolaj çalışması (konut; yaşama mekanı ile ilgili paftalar hazırlanması) | Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile eskizlerin incelenmesi |
7 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz çalışmaları, yatma mekanı araştırması | Konut yatma mekanı konu anlatımı, 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz çalışmaları, gruplar oluşturarak kolaj çalışması (konut; yatma mekanı ile ilgili paftalar hazırlanması) | Yüz yüze değerlendirme ile eskizlerin incelenmesi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Jüri hazırlığı | Ara jüri: 1/50 projelerin değerlendirilmesi | Yüz yüze değerlendirme |
10 | 1/20 çizim tekniği üzerine hazırlanma | Ara sınavların değerlendirilmesi. 1/50 olarak yürütülen çalışmaların 1/20 ye aktarımı | Yüz yüze değerlendirme |
11 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz çalışmaları, konut yüzey kaplamaları araştırması | Konut iç mekan yüzey kaplamaları konu anlatımı, 1/20 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz çalışmaları | Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile eskizlerin incelenmesi |
12 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz çalışmaları, konut iç mekan aydınlatma ve aksesuarları araştırması | Konut, iç mekan aydınlatma ve aksesuarları konu anlatımı, 1/20 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz çalışmaları | Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile eskizlerin incelenmesi |
13 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli çizim çalışmaları, İçmekan dekorasyonu ile ilgili araştırması | İç mekan dekorasyonu ile ilgili konu anlatımı 1/20 ölçekte mevcut proje üstünde çizim çalışmaları (konut, İç mekan dekorasyonu ile ilgili paftalar hazırlanması) | Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile çizimlerin incelenmesi |
14 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli çizim çalışmaları, Sunum dosyası hazırlama araştırması | Sunum dosyası hazırlama konu anlatımı, 1/20 ölçekte mevcut proje üstünde çizim çalışmaları | Yüz yüze değerlendirme ile çizimlerin incelenmesi |
15 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli çizim çalışmaları | Sunum dosyası hazırlıkların incelenmesi, 1/20 ölçekte mevcut proje üstünde çizim çalışmaları | Yüz yüze değerlendirme ile çizimlerin incelenmesi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Ching, D., K. (2016), İç Mekan Tasarımı (Belgin Elçioğlu,Çev.), İstanbul: Yapı Enstitü Merkezi Yayın |
Neufert, E. (2000), Yapı Tasarımı, İstanbul: Beta Basın Yayım |
Ramsey, S. (2000), Architectural Graphic Standarts, John Wiley&Sons Ltd. |
Pile, J. (1997), Color in Interior Design, New York: Mc Graw-Hill |
White, E. (1986), Space Adjacency Analysis: Diagramming Information for Architectural Design, Melbourne: Architectural Media,Ltd. |
Angel, H. (2004), Strüktür Sistemleri, İstanbul: Tasarım Yayın Grubu. |
Palmer, J. & Dodson, M. (1996), Design and Aesthetics, Amsterdam: Routledge |
Ching, D., K. (2004), Mimarlık Biçim, Mekan ve Düzen (Sevgi Lökçe,Çev.), İstanbul: Yapı Enstitü Merkezi Yayın |
Eldem, S., H. (2005), Yapı I-II-III-IV, İstanbul: Birsen Yayınevi |
Mini homes =- LOFT Pub., Barcelona: 2011 |
I-SPACE Vol.4 Office (Space Design: Office of the company) (2012), Seoul: Archiworld Co. |
Yılmaz, B. (2016), Projeler yapılar 2: Ofisler, İstanbul: Yapı-Endüstri Merkezi |
İç mimarlık ve tasarım ile ilgili süreli yayınlar |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to use the knowledge about subjects like art, design, culture and furniture history in their professional life and daily life.
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to define the basic concepts of design principles in interior architecture.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to analyze national and international project management and processes in interdisciplinary work with internal and external labor market (public private sector and voluntary organizations)
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to apply interior design principles and skills by taking responsibility within an individual or group.
|
5 | |||||
2 |
Students will be able to use drawing methods and techniques (CAD, 3D max and visual expression programs and freehand drawing) in their design work.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to organize interior architecture, application and technical equipment projects in interdisciplinary cooperation with other professional fields
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Adopting the principle of lifelong learning, students will be able to analyze possible problems and different regulations in interior design and planning areas with innovative, original and sustainable solutions.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The Interior Architecture program graduates will be able to organize unique, sustainable projects and activities in their field studies.
|
3 | |||||
2 |
Students will be able to explain himself/herself in writing and speaking in Turkish and at least one foreign language in order to cooperate with related persons and institutions.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Interior Architecture program graduates; will be able to develop solutions to issues such as interior application details, furniture design and building cost management using occupational standards and legal frameworks.
|
4 | |||||
2 |
Interior Architecture program graduates will be able to design sustainable, original and innovative projects for interior architecture such as conceptual design, application detail projects and furniture design in their professional fields
|
4 | |||||
3 |
Students will be able to organize interior design, application details and furniture design studies with local, regional, national and cultural sensitivity and ethical values interdisciplinary studies in cooperation.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 8 | 112 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 6 | 78 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 29 | 0 | 206 |
Genel Toplam | 206 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 8,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |