TR EN

İÇ MİMARLIK STÜDYOSU IV DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
IMI322 İÇ MİMARLIK STÜDYOSU IV 6 8 4 10

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi GÖKHAN BALCIOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilere, genel müdürlük ofis mekanı işlevini konsept geliştirerek tasarlama ve sunma becerisini kazandırmaktır
İçerik: Dersin içeriği, genel müdürlük ofisinin mekânsal fonksiyonlarının çözümünü, mevcut yapısal şartların analizini ve tasarıma aktarımını, mesleki sunum standartlarına uygun özgün proje tasarımını ve jüri karşısında sunumunu kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Genel müdürlük ofisinin mekansal fonksiyon şemasını listeler
Tasarım Konseptini görselleştirerek anlatır.
Genel müdürlük ofisinin tasarımını konseptine bağlı olarak fonksiyonlara göre çözümler
Mevcut mekanın yapısal şartlarını belirler.
Genel müdürlük ofisi projesini tasarlar.
Genel müdürlük ofisi projesi tasarım ve sunum çalışmasını jüri karşısında savunur

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi Dönem içi çalışılacak olan mevcut projenin tanıtımı, genel müdürlük ofisinin işleyişinin anlatımı, iç mekan fonksiyon şeması örnek gösterimi Ppt. Sunum ile görsel gösterimi
2 Genel müdürlük ofisinin örneklerinden oluşan araştırma dosyası hazırlama Araştırma dosyalarının incelenmesi, tasarımda konseptin oluşturulması üzerine konu anlatımı, işleyiş şemalarının oluşturulması Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile dosya ve eskizlerin incelenmesi
3 Örnekleri ile konsept araştırma ve eskiz konsept paftası hazırlanması Grup çalışması ile konseptin netleştirilmesi ve 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz çalışmaları Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile pafta ve eskizlerin incelenmesi
4 Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları, iç mekan tefriş elemanları araştırması Genel müdürlük ofisinin; iç mekan tefriş elemanları konu anlatımı, 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz çalışmaları (grup çalışması ile iç mekan tefriş elemanları görselleriye paftalar hazırlanması) Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile eskizlerin ve 3 boyutlu modellemelerin incelenmesi, grup çalışması
5 Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları Genel müdürlük ofisinin; 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları Yüz yüze değerlendirme ile eskizlerin ve 3 boyutlu modellemelerin incelenmesi
6 Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları Genel müdürlük ofisinin, 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları Yüz yüze değerlendirme ile eskizlerin ve 3 boyutlu modellemelerin incelenmesi
7 Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları Genel müdürlük ofisinin; 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları Yüz yüze değerlendirme ile eskizlerin ve 3 boyutlu modellemelerin incelenmesi
8 - ARA SINAV -
9 Jüri hazırlığı Ara jüri: 1/50 projelerin değerlendirilmesi Yüz yüze değerlendirme
10 1/20 çizim tekniği üzerine hazırlanma Ara sınavların değerlendirilmesi. 1/50 olarak yürütülen çalışmaların 1/20 ye aktarımı Yüz yüze değerlendirme
11 Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli çizim ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları Genel müdürlük ofisinin, 1/20 ölçekte mevcut proje üstünde çizim ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları Yüz yüze değerlendirme ile çizimlerin ve 3 boyutlu modellemelerin incelenmesi
12 Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli çizim ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları Genel müdürlük ofisinin; 1/20 ölçekte mevcut proje üstünde çizim ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları Yüz yüze değerlendirme ile çizimlerin ve 3 boyutlu modellemelerin incelenmesi
13 1/10 çizim tekniği üzerine hazırlanma Genel müdürlük ofisinin 1/10 ölçekte seçilen mobilyalarının detay çizimi Yüz yüze değerlendirme ile çizimlerin ve 3 boyutlu modellemelerin incelenmesi
14 Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli çizim ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları, Sunum dosyası hazırlama araştırması Sunum dosyası hazırlama konu anlatımı, 1/50,1/20, 1/10 ölçekte mevcut proje üstünde çizim ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları Yüz yüze değerlendirme ile çizimlerin ve 3 boyutlu modellemelerin incelenmesi
15 Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli çizim ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları Sunum dosyası hazırlıkların incelenmesi, 1/50,1/20, 1/10 ölçekte mevcut proje üstünde çizim ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları Yüz yüze değerlendirme ile çizimlerin ve 3 boyutlu modellemelerin incelenmesi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Ching, D.K. (1995). İç mekan tasarımı. İstanbul: Yapı Yayın.
Neufert, E. (2000). Yapı tasarımı. İstanbul: Beta Basın Yayım.
Sleeper, R. (2000). Architectural graphic standards, USA: John Wiley&Sons Ltd.
Pile, J. (1997). Color in interior design. USA: Mc Graw-Hill.
White, E.T. (1986). Space adjacency analysis. London: Architectural Media
Angel, H. (2004). Strüktür sistemleri. İstanbul: Tasarım Yayın Grubu.
Palmer, J. & Dodson, M. (1996). Design and aesthetics. London: Routledge.
Ching, D.K.F. (2004). Mimarlık: biçim, mekan ve düzen. İstanbul: Yapı Yayın.
Gössel, P. & Leuthäuser, G. (2001). Architecture in 20th century. Köln: Taschen.
Bell, S. (2008). Design for outdoor recreation. London: Taylor and Francis.
Vidiella, A. (2008). Atlas of office interiors. USA: Rockport Publishers.
Silver, P. & Mc Lean, W. (2009). Architekturtechnologie. München: DVA.
Smith, P. (2010). Planning office spaces: a practical guide for managers and designers. London: Laurence King Publishers.
Coles, J.Naomi House, (2012). İç mimarlığın Temelleri: Naomi House, U.K, Literatür Yayıncılık)
Ching, F. D., ve Elçioğlu, B. (2008). İç mekan tasarımı: Resimli. İstanbul: Yem Yayınları

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to use the knowledge about subjects like art, design, culture and furniture history in their professional life and daily life.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to define the basic concepts of design principles in interior architecture.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to analyze national and international project management and processes in interdisciplinary work with internal and external labor market (public private sector and voluntary organizations)
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to apply interior design principles and skills by taking responsibility within an individual or group.
5
2
Students will be able to use drawing methods and techniques (CAD, 3D max and visual expression programs and freehand drawing) in their design work.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to organize interior architecture, application and technical equipment projects in interdisciplinary cooperation with other professional fields
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Adopting the principle of lifelong learning, students will be able to analyze possible problems and different regulations in interior design and planning areas with innovative, original and sustainable solutions.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The Interior Architecture program graduates will be able to organize unique, sustainable projects and activities in their field studies.
3
2
Students will be able to explain himself/herself in writing and speaking in Turkish and at least one foreign language in order to cooperate with related persons and institutions.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Interior Architecture program graduates; will be able to develop solutions to issues such as interior application details, furniture design and building cost management using occupational standards and legal frameworks.
4
2
Interior Architecture program graduates will be able to design sustainable, original and innovative projects for interior architecture such as conceptual design, application detail projects and furniture design in their professional fields
4
3
Students will be able to organize interior design, application details and furniture design studies with local, regional, national and cultural sensitivity and ethical values interdisciplinary studies in cooperation.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 8 112
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 10 130
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 8 8
Final Sınavı Hazırlığı 1 8 8
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 29 0 258
Genel Toplam 258
Toplam İş Yükü / 25.5 10,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 10,0