Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
TDP209 | İLAÇ BİLGİSİ | 3 | 2 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NAZLI YÜCEOL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. BÜŞRA SARP KAYA |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | İlaç bilgisi dersinde; ilaç bilimi ile ilgili genel kavramlar, ilaçların kullanım alanları, terapötik etkileri, istenmeyen etkileri, ilaç etkileşimleri ile ilaç etken maddeleri ve reçete hakkında genel ve temel teorik bilgi vermek amaçlanmaktadır |
İçerik: | İlaç bilgisi dersi, İlacın tanımı ve tarihçesi, İlaç, ilaç bilimi farmakoloji, reçete ile ilgil genel kavramlar, İlaç etken madde kaynakları, İlacın farmasötik şekilleri, İlaçların isimlendirilmesi, İlacın piyasaya çıkmadan önce geçirdiği evreleri, Farmakokinetik, Farmakodinamik, İlaçların uygulama yolları, İlaçların zararlı etkileri önlem ve tedavileri, İlaç endikasyon kavramı ve ilaçların sınıflandırılması, İlaç etkisini değiştiren faktörler ve İlaçların doğası konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
İlaçlar hakkında genel bilgi sahibi olur. Bilişsel / Bilgi |
İlaç etken madde kaynaklarını öğrenir. Bilişsel / Tanımlama |
İlaçların farmasötik şekilleri hakkında bilgi sahibi olur. Bilişsel / Bİlgi |
İlaçları isimlendirir. Bilişsel / Uygulama |
İlaçların uygulama yollarını etkin kullanır. Bilişsel / Uygulama |
İlaçların zararlı etkilerinde önlem ve tedavi yöntemlerini tartışır. Duyuşsal / Tepkide bulunma |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. | İlacın tanımı ve tarihçesi | Anlatım-Soru /Cevap |
2 | Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. | İlaç, İlaç bilimi, farmakoloji, reçete ile ilgili genel kavramlar | Anlatım-Soru /Cevap |
3 | Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. | İlaç etken maddesi kaynakları | Anlatım-Soru /Cevap |
4 | Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. | İlacın farmasötik Şekilleri | Anlatım-Soru /Cevap |
5 | Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. | ilaçların isimlendirilmeleri | Anlatım-Soru /Cevap |
6 | Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. | İlacın piyasaya çıkmadan önce geçirdiği evreler | Anlatım-Soru /Cevap |
7 | Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. | Farmakokinetik | Anlatım-Soru /Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. | Farmakodinamik | Anlatım-Soru /Cevap |
10 | Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. | İlaçların uygulama yolları | Anlatım-Soru /Cevap |
11 | Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. | İlaçların Zararlı Etkileri Önlem ve Tedavileri | Anlatım-Soru /Cevap |
12 | Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. | İlaç Endikasyon Kavramı ve İlaçların Sınıflandırılması | Anlatım-Soru /Cevap |
13 | Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. | İlaçların sınıflandırılması/Antikanser İlaçlar-Vitaminler | Anlatım-Soru /Cevap |
14 | Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. | İlaç etkisini değiştiren faktörler | Anlatım-Soru /Cevap |
15 | Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. | İlaçların doğası | Anlatım-Soru /Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Ulugöl, A., Karadağ, H., Dökmeci, D. vd. (2017). Farmakoloji. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. |
Faikoğlu, G., S.Faikoğlu, K. ve Uskur, T. (2021). Sağlık Bilimleri İçin Farmakolojiye Giriş ve Temel Tıp Bilgileri. İstanbul: İstanbul Tıp Kitabevi |
Akkan, G.A., Büyükuysal, R. L., Erol K. ve Gidener, S.(2021).Temel ve Klinik Farmakoloji. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. |
Golan, D.E., (2017). Principles of Pharmacology: The Pathophysiologic Basis of Drug Therapy. Lippincott Williams & Wilkins. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Meaning and scope of medical secretarial profession, objectives and explains the importance of business life.
|
0 | |||||
2 |
Medical Secretarial duties and responsibilities of the profession of sorts.
|
0 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explains and applies document management in the Medical Secretariat.
|
0 | |||||
2 |
List the rules that medical/medical secretaries should follow in their relations with patients and their relatives.
|
0 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Lists the professional principles and ethical rules of the secretarial profession and the medical secretariat, lists the protocol rules to be followed in the secretariat.
|
0 | |||||
2 |
Knows and explains medical terms and concepts related to the field of medical secretarial
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Knowledge related to the field is preparing a report.
|
5 | |||||
2 |
Knows and applies in the field of document management.
|
0 | |||||
3 |
Is knowledgeable about computer programs have effectively uses knowledge of keyboard technique.
|
0 | |||||
4 |
Filing and archiving has the knowledge, effectively makes dosyl and archiving.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Individual works in health care institutions.
|
5 | |||||
2 |
In health care institutions take responsibility and fulfills.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Knows the types of health information systems.
|
5 | |||||
2 |
Work on the subject to learn the concepts and uses open.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medical Documentation and Secretarial encountered in applications related to the field teams to solve complex and unpredictable problems in the process taking place and act in accordance with quality management.
|
0 | |||||
2 |
Takes place in the team, take part in group work and responsibility are needed.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medicine as a medical concepts related to the secretarial profession knows and uses.
|
5 | |||||
2 |
Health institutions in the process of filing archiving and document management fulfills.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 51 | 0 | 100 |
Genel Toplam | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |